Mensen die je spullen stukmaken!

Discussie in 'De lounge' gestart door valhalla, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Echt, ik heb serieus een groot vertrouwen in de medemens, maar het wordt wel op de proef gesteld!

We hebben vorig jaar een nieuwe auto gekocht (een Renault Avantime, droomauto van de man) We zijn er twee keer voor naar Berlijn gereden om hem te kopen , en hij is ook heel mooi. Heeft airbags achterin, een geweldig panoramadak enzo.

We hadden hem een week. We waren uit wezen eten,we komen terug en er zitten heel veel diepe krassen op de achterkant, van een aanhanger lijkt het wel. Kosten 500 euro voor het herstellen. Paar maanden geleden ga ik naar het cb met Lena (hebben andere auto voor zakelijk dus gebruiken hem niet elke dag) wat zie ik: iemand heeft geprobeerd de auto open te breken maar helaas, is gemaakt van polyesther, dus dat breekt af als je er een schroevendraaier in zet. Kosten: paar honderd euro.

Zaterdag gaan we even boodschappen doen. We komen terug, is de rechterbuitenspiegel door een of andere kloot ontwricht! Stond helemaal naar buiten, en het werkt mechanisch dus was nog even lastig of ie het weer zou gaan doen. Nu staat ie weer goed maar er zit wel een scheur in de lak...

Met onze zakelijke auto hadden we nooit iets, met deze auto die we een jaar hebben, hebben we in een krap jaar voor minstens duizend euro schade. Waar is potverdrie het fatsoen gebleven om een briefje achter te laten, met je fikken van andermans spullen te blijven, even om te lopen ipv je met je te dikke lijf langs een auto te wringen, die vervolgens te mollen en door te lopen alsof je neus bloedt?

Ik baal er zo van. Vooral de man is zo blij met deze auto en het lijkt wel alsof mensen hem uit plezier mollen ofzo. Zo ongelofelijk grof asociaal, al die schades, mensen moeten het hebben gemerkt. Argh. Ik heb veel vertrouwen in de medemens, maar bij het zoveelste incident begin ik wel ff te twijfelen....

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    ja vroeger' deed je dan netjes een briefje onder het raam...Kan me voorstellen dat je teleurgesteld (of pissed off) bent hoor, wat sneu ook voor je man :(

3. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    He bah, zo herkenbaar..
    Wij gingen met de bedrijfsbus naar een tuincentrum en tien minuten later kwamen we weer naar buiten en... INGEBROKEN! Raam ingeslagen, tomtom (die onder de stoel verstopt zat) gejat.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tja, ik ben iemand die al een briefje onder iemands ruitenwisser doet als mijn autoportier tegen de auto naast me tikt :oops: Beetje doorgeslagen, dus misschien, hihi!
    Maar ik ging er dus altijd van uit dat anderen toch ook wel het fatsoen konden opbrengen als ze iets stukmaken. Helaas; zo werkt het niet (meer). Heb zelfs al eens een briefje onder mijn ruitenwisser gevonden waarop alleen het volgende stond: Blablabla blablabla blablabla (ik had 600 euro schade)

5. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Mijn buurman reed tegen onze splinternieuwe BMW aan. Schade 600 euro. Kwam het netjes zeggen, maar weigerde een schadeformulier in te vullen. Geeft geen reactie meer richting ons of verzekering.

Gevolg: ik kan zelf voor de schade opdraaien...

Blij dat we inmiddels verhuisd zijn, de aso!

Nee, dan mijn oom: auto 15 jaar oud, vol krassen, deuken, etc. Die krijgt keurig een briefje onder zijn ruitenwisser dat er iemand tegen zijn bumper aan had gereden. Hij zoeken welke kras of deuk het betreft :) .

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zo onbeschoft inderdaad. wij hebben dan geen hele dure auto, een tweedehandse die mijn man zelf onderhoudt en repareert om de kosten te drukken, maar het is onze zelfstandigheid. als hier iets mee gebeurd wordt hij doorde verzekering total loss verklaard en hebbenw e niks meer. kan me er dan ook zo boos over maken dat sommige mensen zo achteloos met andermans bezit om gaan. nu weer krassen in de zijkant die verholpen moeten worden. vorig jaar met oud en nieuw hebben ze gewoon vanaf onze auto vuurwerk afgestoken! gelukkig viel die schade wel allemaal onder de verzekering, maar leuk is anders. :(

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nou ja! dat vind ik helemaaal onbeschoft, de gedupeerde nog even "pesten" ook! :evil:

8. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Erg triest allemaal! Zo zitten alle auto's hier bij ons in de straat onder de krassen en butsen. Er zit achter ons een basisschool dus elke ochtend en middag spitsuur van moeders die hun kids brengen en halen. Maar wel allemaal met die deuren tegen onze auto's aansmijten en soms hard hoor! Mijn buurman is er helemaal ziek van, die heeft altijd het meeste pech want zijn auto moeten ze t meeste hebben lijkt t wel.

9. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Het is inderdaad triets allemaal. Onze eerste auto was een zwarte auto. Vriend moest hem altijd in een achterstandswijk zetten om te parkeren binnen een week 3 grote krasssen erop. Slot poging gedaan tot inbreken en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu met de andere auto die we hebben, hebben we op mijn man zijn werk geeist een kaarrt zodat we in de parkeergaragage konden parekeren. Nu alleen maar 2 krassen achterop de auto waar iemand dus schijnbaar tegenaan heeft gezeten. Maar briefjes ? helaas nog nooit gehad!

maar dat heb ik ook met me portomonee is niet stuk maken, maar ze houden wel MIJN eigen dom. Met mijn prive spullen en hoop geld!

de wereld van tegenwoordig helaas niet eerlijk meer, worden als maar brutaler ( net verhaal gelezen van... meisje Kelsey) kortom erg triest allemaal

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ja, ik kan me er ook behoorlijk over opwinden. Vooral die portieren die in je zijkantje geramd worden, werkelijk asociaal. Kijk gewoon even uit als je je auto uitstapt, ik ben daar zelf zo voorzichtig mee.....Wij hebben een zwarte auto en zijn er hartstikke zuinig op, maar als ik de zijkanten bekijk kan ik wel huilen, onder de butsjes :cry:

11. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Mijn zoontje viel met de fiets tegen een auto aan, gevraagd in de betreffende straat van wie de auto was, van niemand....
    Dus ik er netjes een briefje onder de ruitenwisser gedaan met naam en nummer.
    Ik werd inderdaad gebeld, de meneer beldde om te zeggen dat er geen schade was maar wou me heel vriendelijk bedanken voor het briefje en de eerlijkheid :D

en dan het openslaan van portieren enzo, je heb dan zelf toch ook schade aan je auto?

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ TS wat klote zeg kan me goed idnenken dat jij en je man goed balen. Hopelijk gebeurd het nu echt niet weer.

Ik ben ooit eens als kind ( een jaar of 12) tegen een autospiegel aangefiets. Ik schrok me rot en ben gauw doorgefietst. Kwam ik thuis heb ik het direct aan mijn ouders verteld. Mijn moeder zei je hebt toch wel een briefje onde rde ruitenwisser gedaan met je naam? Ik zo nee :oops: Ik moest direct terug van mijn moeder en het alsnog doen ,maar de auto was al weg. Voelde me echt schuldig ( al weet ik niet of er schade was)

Ook heb ik mijn eigen auto een keer geparkeerd op de parkeerplaats. Kom ik terug bij mijn auto staat er een vrouw te wachten met een briefje. Ze zegt er is net een man tegen uw auto aangereden ,maar doorgereden ik heb het kenteken bewaard. Ik die vrouws naam etc genoteerd en bedankt. Vrouw is weggegaan en ik heb de politie gebeld. Politie naar die man en zo gegaan. Zei die man ja ik voelde wel wat ,maar ik zag geen schade :confused: er moest een compleet nieuw autoportier in nou dat kan je toch echt niet over het hoofd gezien hebben. Ik heb de bewuste vrouw naderhand hartelijk bedankt en een cadeau gebracht. Als zei niet zo oplettend was geweest had ik de volledige schade uti eigen zak kunnen betalen.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    @Mason, mooi dat die vrouw het kenteken had opgeschreven.
    Wij hebben ook al genoeg schade door anderen aan auto's gehad. Lekgestoken banden, regelmatig een ruitje ingetikt, spiegeltjes eraf getrapt, trekhaken in je nummerplaat geboord, winkelwagen tegen de zijkant geknald met een flinke deuk en ga zo maar door. Vooral waar we eerst woonden was het altijd feest. Nooit een briefje gezien hoor.

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @TS: wat vreselijk kl*te zeg! Hebben jullie de schade zelf moeten betallen elke keer? Je kan dan nl ook het waarborgfonds inschakelen.

Wat te doen bij schade door een onbekende of onverzekerde

Wanneer u schade heeft geleden, die is toegebracht door een onbekend gebleven of onverzekerd motorrijtuig (auto, motorrijwiel, bromfiets e.d.) kunt u een schadevordering indienen bij:

Waarborgfonds Motorverkeer
    Verrein Stuartlaan 14
    Postbus 3003
    2280 MG Rijswijk
    telefoon 070-3408200.

U moet hiervoor gebruik maken van een speciaal schadeaangifteformulier. Bij elke schademelding geldt een eigen risico van EUR 136.

U kunt in de volgende gevallen een beroep doen op het Waarborgfonds Motorverkeer:

Als u het slachtoffer bent van een verkeersongeval dat veroorzaakt is door iemand die na de aanrijding is doorgereden.
    Als u bent aangereden door iemand die niet verzekerd is.
    Als degene die u heeft aangereden met een gestolen voertuig reed.

Wanneer recht op schadevergoeding als de veroorzaker onbekend gebleven is?
    De schade moet zijn toegebracht door een motorrijtuig. U moet dat aannemelijk kunnen maken, bijvoorbeeld door getuigenverklaringen, laksporen e.d.;
    U moet kunnen aantonen dat het motorrijtuig voor de schade aansprakelijk is;
    U moet al het redelijke gedaan hebben om de identiteit van het motorrijtuig te achterhalen, bijvoorbeeld door te informeren bij omwonenden en de politie (waar u ook aangifte doet);

Wanneer recht op schadevergoeding als de schade is toegebracht door een onverzekerd motorrijtuig?
    Een motorrijtuig is onverzekerd wanneer de eigenaar of houder heeft nagelaten een verzekering af te sluiten, het motorrijtuig is gestolen en de verzekeraar in overeenstemming met de WAM de schade heeft uitgesloten of wanneer het motorrijtuig eigendom is van een gemoedsbezwaarde, die is vrijgesteld van de verzekeringsplicht. In dit geval moet u aantonen dat:

Het motorrijtuig voor de schade aansprakelijk is;
    U aantoonbare inspanning hebt verricht om de schade te verhalen op de onverzekerde bestuurder c.q. eigenaar, respectievelijk dief of vrijgestelde gemoedsbezwaarde

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Als je naar het Waarborgfonds gaat heb je wel een getuige nodig, en het duurt vrij lang voordat ze uitkeren. Maar het is wel een oplossing.

Vorig jaar zag ik ook dat iemand tegen een geparkeerde auto aanreed en doorreed. Ik heb het kenteken opgeschreven en dat samen met mijn gegevens onder de betreefende voorruit gedaan. De eigenaar is naar de politie gegaan en die hebben de schuldige opgespoord. De eigenaar kreeg zo gelukkig zijn schade vergoed en ik kreeg een paar weken later een mega grote zak snoep van hem.

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik kan me voorstellen dat je echt enorm baalt. Bah.

Hier hebben we het heel erg in de straat. Regelmatig 's nachts jongeren die de boel weer slopen.

o.a.: 3 banden lek (helaas van die dure met sensoren en alles erin), spieger eraf (3x), enorme kras op de auto van een meter of 1,5 (nieuw, we hadden hem 2 dgn) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Moet zeggen dat ik ondertussen heel erg blij ben dat ik een lease auto heb, want ik was het helemaal zat om voor die kosten op te draaien. OVerigens afgelopen za. nacht mijn spiegel er weer af. pffff. Je zou ze toch wat doen!

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Daar hadden we ook naar gekeken, maar die eerste grote schade is gebeurd vermoedelijk op de parkeerplaats maar we zagen het pas de ochtend erna. Nu kan het hier eigenlijk niet gebeurd zijn, maar 100% zeker weten we het niet. Plus dat ik geen getuigen kan vinden, het is een groot parkeerterrein, met geen zicht erop. We sparen nu de schades maar op, kan het straks in een moeite door hersteld worden ;)

Lekkere verhalen trouwens allemaal zeg... Pffff. @ MvS, dat is ook om uit je vel te springen zeg!

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Haha! Ja, eigenlijk wel, he...?! Ik ben gelukkig over het algemeen redelijk relaxed, dus heb me er niet al te druk over gemaakt, maar vond het wel heel lullig. Doe dan gewoon niks, toch..!? Maar er zullen we mensen hebben staan kijken, hahaha!
    Ach ja - sh*t happens, always made by an *sshole :D

19. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik kan er behoorlijk kwaad om worden, dat andere mensen nou niet zuinig zijn op hun spullen! Ik heb ook een flinke deuk in mijn deur omdat iemand zijn deur er tegen aan heeft gesmeten! Elke keer als ik die deuk zie baal ik als een stekker, ben nou eenmaal erg zuinig op mijn autootje!

groetjes Setje

20. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    wij hebben ook pech gehad met onze auto's.

de eerste keer werden we wakker gemaakt door de politie. onze auto stond in de fik. iemand had een ruitje ingetikt en brandende folders op de achterbank gegooid. Auto was helemaal zwart van de binnenkant. met geluk hebben we op de sloop een hele nieuwe interieur voor 200 euro kunnen kopen.

Vorig week vrijdag wil ik mijn dochtertje naar school brengen. AUto weg! Gewoon gestolen voor de deur.
    we hebben een auto wat uitgebouwd is en wat heel opvallend is. begreep dus niet dat ze voor onze auto hebben gekozen. We hebben heb vrijdag middag gelukkig teruggevonden in de wijk notabene. Nou ze hebben de velgen meegenomen, navigatie, kinderzitje en het trieste van allemaal had een doos luiers gekocht, die hebben ze ook meegenomen. Maar mijn autoradio hebben ze erin laten zitten.

Begrijp het allemaal ook niet hoor. Gewoon van andermans spullen afblijven.

Er zijn ook gelukkig ook eerlijke mensen in de wereld. Vond een keer een dikke laag smuurie op mijn auto. dacht dat eerst dat het vogelpoep was. drong niet echt tot me door wat het was. tot de buuf een briefje in de bus deed dat ze verf op mijn auto had laten vallen. kreeg het ook vergoed.

Zucht! maar de meeste mensen zijn jammer genoeg niet zo eerlijk. Terwijl een aansprakelijkheidsverzekering bijna niks kost. en je bent voor zoveel ongelukjes verzekerd.

Deel Deze Pagina