Waarom 1 kind?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Babywishh, 14 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    De reflux zegt ook niks over een tweede. Maar het was wat je schrijft zo heftig!

    Onze normale bedtijden kwamen pas toen hij 4 was:confused:
    Daar voor was het dus die reflux en toen hij daar vanaf was werd hij bijna elke nacht tussen de 1 en 2.5 uur wakker. Om vervolgens tussen 5 en 6 aan de dag te willen beginnen.

    Ik heb wel een dag gehad dat ik het huishoudelijke al klaar had, naar de winkel ging en bleek dat hij nog dicht was, ik was te vroeg:roflmao:

    Voor mij zat er al een halve dag op
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Met 4 kinderen niet helemaal recht van spreken hier, maar onze overweging kan ik nog wel delen.

    Eerst veel te vroeg bevallen van mijn tweeling zoontjes, zij hebben enkele dagen/ weken geleefd.
    Toen zwanger geworden van hun broertje, dat ging goed (met bedrust vanaf week 20) en hij is nu 8 jaar oud. Lang getwijfeld of we voor nog een zwangerschap wilden gaan. Ik vond het enorm spannend, maar het volgende nam ik wel mee. De moeder van een collega was overleden en zij had geen broers of zussen, zijn vader, die nog leeft, heeft ook geen broer of zus en hij voelde zich zo ontzettend alleen toen dat was gebeurd. Dit en de wetenschap dat we heel graag 2 kinderen wilden zien opgroeien, toch ervoor gegaan toen grote broer in de kleuterklas zat, zodat ik veel kon rusten. En het resultaat is nu 3 in ligt naast mij te slapen. (Helaas ziek, hoort er ook allemaal weer bij;))

    Hoewel zijn grote broer echt heel blij is met zijn broertje, weet ik zeker dat we met zijn 3-en ook echt iets heel leuks van hadden gemaakt. Ik zie deze kleine druif echt als een kers op de taart❤️. Zijn broer vindt hem ook vaak genoeg irritant, zoals dat hoort:roflmao:, maar ja, er zit nu eenmaal 5 jaar leeftijdsverschil tussen. De baby tijd vond ik wel weer pittig, veel huilen en doorslapen doe ik al maanden op een enkele nacht na niet, maaar dat zie ik echt als een fase. Soms een heeeeele lange fase, maar wel een fase.
     
  3. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Wat erg van je tweeling zoontjes, dat moet echt heftig zijn geweest voor jullie. Mijn vader is ook enigskind en hij zei ook toen zijn ouders waren overleden dat hij in een gat viel, hij voelde zich toen zo alleen. Terwijl hij dus wel een vrouw en 3 kinderen had, maar dat was toch anders zei hij. Vindt je het leeftijdsverschil van 5 jaar veel nadelen hebben? Als ik nu zwanger zou worden dan zit er 3,5 jaar tussen. Maar ik ben al 1,5 jaar bezig dus het kan zo nog een jaar duren.
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    ik vind het voor onszelf prettig dat we veel konden uitleggen, hij begreep dat hij even moest wachten en je kan alles heel bewust opnieuw ervaren.
    Kinderen kunnen meer aan elkaar hebben als ze dichter op elkaar zitten, maar dat hoeft niet zo te zijn. Als ik zie hoeveel lol ze samen hebben, en dat zijn grote broer hem altijd kan opvrolijken, dan vind ik dat onbetaalbaar❤️.
    Alleen worden er wel eens Lego bouwwerken op de grond gegooid… dan moet er wel even geïncasseerd wordeno_O En de kleinste wil altijd meespelen als er vriendjes meekomen, wat ook wel als irritant wordt ervaren:rolleyes:

    Ik denk dat zo alles voor en nadelen heeft, voor ons liep het zo, een groot verschil met de tweeling die nu beide 9 jaar zouden zijn. Dan waren we in 1 keer uit de baby fase, nu belandde we er na 5 jaar weer in.

    Wat zegt je eigen gevoel?
     
  5. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Haha ja dat zal soms ook wel vervelend zijn voor je oudste zoon. :roflmao: ja alles heeft ook zeker voor en nadelen. Ik hoor mensen vaak zeggen dat ze kinderen dicht op elkaar willen want dan spelen ze zo fijn samen. Maar ik zie in de praktijk eerder dat ze dan ook heel vaak ruzie hebben juist omdat ze dezelfde dingen willen.
    Maar wat mijn gevoel zegt.. ik word de heletijd heen en weer geslingerd tussen verstand en gevoel. Mijn gevoel zegt ik wil een 2e. Mijn verstand zegt het is goed zo, we hebben 1 kind, zijn gelukkig. Een 2e kind gooit alles weer overhoop, kan ik dat aan, kan onze relatie dat aan? Krijg ik er geen spijt van? Maar krijg ik misschien ook spijt als ik het niet probeer? :confused: haha vermoeiend.
     
  6. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.972
    1.661
    113
    Vrouw
    Wij hebben besloten het bij onze zoon te laten. Ik vind het moederschap soms echt heftig en niet altijd leuk en een 2e zou me denk ik niet gelukkiger maken, eerder ongelukkiger, gestrester, vermoeider, over het algemeen een minder leuke moeder. Dat wil ik mijn zoon niet aan doen. En mijn relatie ook niet, want die zou ook zeker weten onder meer druk komen te staan terwijl we het nu zo fijn hebben met zijn drietjes. Ik kan nu met zekerheid zeggen dat we compleet zijn, eindelijk een keuze gemaakt waar ik 100% achter sta. Ik ga me nu even verdiepen in het soort anticonceptie dat ik ga gebruiken.

    Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen. ❤️
     
    maviju, Zonnestralen, Dubbelgeluk en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina