waarom 20-weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door stranger, 21 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Misschien een gekke vraag maar ik was woensdag bij de vk en die zei dat ik nog een 20 weken echo kan laten maken. de keus is aan ons, het is niet verplicht. Ze gaan dan alles screenen.

Maar ja ik was een beetje overdonderd dus ik ben vergeten te vragen waar dat precies voor is. Waar gaan ze op screenen??? Of is het alleen maar om het geslacht te bepalen?

Ze laat aan ons de keus. Als het nou alleen voor het geslacht is heb ik zoiets van, laat maar... dat hoeven we niet te weten...

Nou ja ik weet dus niet wat ik ermee aan moet.

Kan iemand mij vertellen waar het nou voor is?

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Er wordt gekeken naar van alles. De omtrek van het hoofd, of het hartje vier kamers heeft. Kortom, er wordt gekeken of het kindje gezond is. Dat er naar het geslacht gekeken kan worden is puur bijzaak.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dan snap ik niet zo geod dat je zelf de keuze hebt terwijl het om gezondheid gaat...

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien zijn er mensen die het niet willen weten, zodat ze nog een fijne zwangerschap hebben en zich niet nog 20 weken druk hoeven te maken.

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    De hele gezondheidszorg is toch een keuze die je zelf maakt. Niemand kan je verplichten tot een onderzoek of behandeling. Het is altijd nog je eigen keuze.
    Ze geven je gewoon de optie om het te doen. Ik ben er wel blij mee. Heb de echo afgelopen woensdag gehad en alles was prima...

6. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ik krijg hem a.s maandag en ben dus reuze benieuwd
    ook wel naar het geslacht eindelijk weet ik wie daar in mijn buik schoptis het ............. of ................. hihihi de namen kan ik natrrulijk nog niet typen

ik vind het wel fijn als het jongetje is nl dan he ik nog 20 weken om mijn hond ene nieuw commando te leren dat niet rijmt op onze jongensnaam
    hij springt nu nl telkesn op als ik die naam zeg

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb ook een 20-weken echo laten maken. Maar bij ons was niet alles prima. Er is een afwijking aan de nieren gevonden. Hou er dus rekening mee dat het ook de andere kant op kan. Achteraf zijn we blij dat we dit nu weten, omdat we na de geboorte gelijk kunnen starten met een behandeling waardoor schade aan de niertjes beperkt of zelfs voorkomen kan worden!

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hm, dat is dus wel een goede reden om hem wel uit te laten voeren... zo heeft je kindje een voorsprong!

9. Niet meer actief

Wij krijgen hem omdat mijn man een klompvoet heeft. Als ons kindje een klompvoet heeft, dan kunnen we ons inlezen in wat er allemaal gaat gebeuren na de geboorte. Voor de rest wil mijn man weten wat het is en natuurlijk ook of het behalve het pootje verder ook compleet zal zijn,.

10. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik heb ook een 20 weken echo laten doen, gewoon omdat ik zeker wilde weten of alles goed was.
    Je hoort zo vaak verhalen van hartafwijkingen of open ruggetjes, dat soort dingen, en ik denk dat het met al die dingen fijner is als je er nu al achter komt dan pas bij de bevalling, je bent veel beter voorbereid.

Bij mij keek de VK naar alles: hoofdje, hersentjes, ruggegraatje, hazenlipje, is de placenta goed en ligt hij niet voor de opening, is de navelstreng goed, hartje, maagje en blaasje (dan kunnen ze al zien of het werkt)
    Al die dingen worden gecheckt, en het is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben blij dat ik het heb laten doen, nu weten we dat alles goed is en dat is heel fijn!
    En.... het geslacht weten we ook... ;)

11. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    gisteren de echo gehad en gelukkkig was alles goed met de kleine
    het was rustig maar wel beweeglijk, ik zei nog dan heeft u geluk (tegen de arts) zij had het leiver nog drukker gezien.
    nou zie ik het is zo normaal druk genoeg ik vole het de hele dag
    en ja hoor we waren thuis en juh daar ging het aan de gang hihihihih

het geslacht weten we nu ook

mij is verteld dat de 20wkn echo per 1 jan 2006 standaard in het ziekenfonds pakket zit

12. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ook ik heb de 20-weken echo laten doen, eigenlijk niet om te weten of het gezond was, want dit wisten we namelijk al. Ik had daarvoor ook nog een pretecho laten doen en daar was alles ook al helemaal goed nagekeken. Ik vond het eigenlijk wel leuk dat ik ook nog die extra echo vergoed kreeg en zo dus nog een keertje extra naar het wondertje in me buik kon kijken! ;)

Deel Deze Pagina