Waarom 4 uur niet naar wc?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yustin, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Kan iemand mij vertellen waarom je voordat je een ovulatietest doet je beter 4 uur van te voren niet naar de wc kan gaan en veel kan/mag drinken?

Ik heb er nl nogal moeite mee. Ik drink veel, anders heb ik hoofdpijn en daardoor moet ik dus ook vaak naar de wc!

xxx

2. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik denk dat dat te maken heeft met de concentratie van je urine, dat de stof (die je wil meten met je test) sterker aanwezig is.
    Ik gebruik die testen zelf niet, maar het lijkt me daar ook voor gelden :)

3. Hummel

Hummel Niet meer actief

Ja, precies zoals racebabe zegt.
    Anders kan die ook een valse testresultaat afgeven, wanneer je urine niet zo geconcentreerd is.

Liefs Hummel.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ging altijd naar 3 uur plassen en zelf hier had ik moeite mee, als je daarvoor gewoon niet te veel drinkt zal het ongeveer het zelfde effect hebben. ik heb trouwens altijd een postieve ovulatieteste gehad dus bij mij maakte het ook niet uit.

5. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    hmmm bij mij is hij tot nu toe altijd negatief geweest..(eerste keer...)

Ik sta onderhand op klappen

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Je geeft aan veel te drinken. Wil je een ovutest doen, mag je de 2 uur voor de test niet teveel drinken. Een glas max 2 per uur. Anders wordt je urine teveel aangelengd.

Succes!

7. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Dat is dus niets voor mij..
    Plas me suf.. en drink me suf.
    Cu6 met testen

8. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Hey kijk...daar heb ik iets aan. Dat gaat er bij mij dus fout. Ik hou wel in alle macht mijn plas in, maar er zit dus teveel water in mijn urine misschien?

Over een uurtje ga ik testen..ben benieuwd

9. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Ik heb net getest. 4 uur lang niet naar de wc geweest en tussendoor maar 1 glas gedronken. Test was negatief..
    :cry:

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had maar een lutale face van 11 dg misschien jij ook wel en test je pas overmorgen positief.
    als je net van de pil af bent kan het zijn dat je nog geen eiprong hebt en zul je nog even moeten ontpillen jammer genoeg.

11. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Ik ben nu al bijna een jaar van de pil af, dus dat zal het wel niet zijn...

Is overmorgen positieftesten niet te laat? Mijn laatste ongesteldheid begon op 30 mei....

12. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Iedereen heeft een andere cyclus en andere fasen, dus kan best verschillen. Je banner gaat van een standaard ritme uit, dus als je 2 dagen ofzo afwijkt is geen probleem lijkt mij ;)

13. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Ja klopt, dat begrijp ik natuurlijk wel...
    Maar ik heb op internet een aantal van de berekeningen gedaan en uit veel komt eruit dat ik van eergister tm ergens overmorgen vruchtbaar ben.(Verschillende ovulatiedagen).Dus vandaar mijn vraag. ;)

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb ook gewoon een regelmatige cyclus van 28 dagen en ik heb m'n
    eisprong vrij laat...meestal pas rond dag 18 ofzo. Dus als ik ovutesten
    doe heb ik ook pas later een positieve ovutest.

15. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb een gemiddelde cyclus van 28 dagen, maar soms springt mn ei ook 2 dagen later hoor, of juist eerder en is mn cyclus iets langer. Dat kan ook.

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
  17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hoi Yustin
    Ook voor mij deze maand 1e keer ovu testen heb ze bij de apotheek gekocht zijn wel 30 euro :confused: voor 7 testen maar hoef je maar 2 uur niet te plassen ! ik dacht anders haal ik dat ook nooit !
    Ik test nu om 10 uur smorgens en stop met plassen om 8 uur en drink dan erg weinig tot 0.
    Mijn laatste ongi dag was 3 juni en ik heb een cyclus van 25 dagen sit dus donderdag op mijn eisprong als het goed is.
    ben zondag begonnen echt niks maandag bijna onzichtbaar streepje en vaandaag licht roze streepje ! maar moet dus nog 2 dagen testen. Hoop dat je hier iets mee kan ! wat een gedoe he dat testen pffff Veel succes hopelijk mag het allemaal helpen !
    Groetjes van Emma

18. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    hahaha ja zeker een gedoe.
    Ik ben iidgeval blij met jullie antwoorden..Misschien maak ik me ook druk om niets hoor hihi
    Vanaf mijn eerste ongidag ben ik nu op dag 14...
    Misschien is mij ei gewoon laat idd en maak ik me druk om niets..

Morgen weer een dag om te testen.. :D

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Komt goed! Misschien heb je deze keer een iets afwijkende cyclus...

20. Kejay

Kejay Niet meer actief

Waarom ga je niet met de persona werken? Dan krijg je een beter beeld van je cyclus. Als ik zo lees wat die ovulatietesten kosten! De persona is vrij duur in aanschaf de eerste keer (kan goedkoper via marktplaats) maar heb je meer aan. Tevens test je met ochtendurine, dus hoef je niet op te houden als je daar moeite mee hebt!

Deel Deze Pagina