Waarom advies op internet 3 dagen diarree naar huisarts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Koningsgezin, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als klachten al langere tijd bestaan, en niet ineens veranderen of verergeren, gaan ze je niet naar de HAP halen: dan wordt het echt gewoon niet als spoed gezien. En dat is ook wel terecht denk ik.
    Het kan dan door de eigen huisarts afgehandeld worden.
    Dat de assistente daar maar gewoon riep dat half nederland ziek is, is wel iets wat ik even aan zou kaarten bij de huisarts...

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier wordt bij diarree overigens standaard aangeraden door huisarts om alle melkproducten (daar valt dus ook yoghurt onder) te laten staan tot diarree helemaal over is.

Hoe gaat het nu trouwens?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Bij coeliakie kan een kind van een broodkruimel al dagenlang heel erg ziek zijn.

Mijn ervaring is dat de hap bij kleine kinderen vaak geen risico neemt. Zeker niet als een kind tegen uitdroging aan zit. Dat kan heel snel gaan. Bij mijn dochter (toen 6 maanden oud) deed de vervangende huisarts niets, hij heeft haar niet eens onderzocht, de hap liet me de avond erna gelukkig wel met haar komen en diezelfde avond werd ze opgenomen ivm uitdrogingsverschijnselen.

Maar hopelijk is het bij ts allemaal niet nodig geweest en gaat het weer beter met haar dochter. :)

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Het was van de hap als voorzorg heb ik begrepen, omdat ze er al zo lang mee liep.

Inmiddels is de diarree over en gaat het weer erg goed met haar.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Op verzoek van TS gesloten

Deel Deze Pagina