Nou na haar hand, mond en voetziekte heeft ze nu uitslag op haar rompje. Buik en rug en nek. Het lijkt heel erg volgens mij op de zesde ziekte. Ze heeft de afgelopen dagen wel behoorlijk verhoging gehad, maar geen koorts. Die had ze vorige week al, Kunnen jullie eens kijken? (hopelijk is het duidelijk genoeg, is lastig foto's maken met zo'n beweeglijk kind, lol) oh ze heeft er geen last van en ze oogt verder ook niet ziek!
Heeft ze echt flink koorts gehad? Met de 6e ziekte hebben ze vaak echt boven de 39 graden. Voor 1a3 dagen. En daarna de vlekken. Ik vind ze iets meer op de warmteplekken van mijn jochie lijken, dan op de vlekken van de 6e ziekte. Maar misschien ligt het ook wel aan de foto. Die 6e ziekte vlekjes, waren veel kleine vlekjes met een duidelijkere rand dan die op de foto. Maar misschien zijn die er in het echt wel?
de afgelopen dagen heeft ze geen koorts gehad, alleen verhoging tot 38.9. volgens mij zit er niet echt een rode rand omheen. Kan nu ff niet kijken omdat ze slaapt, warmte uitslag is het niet, dat weet ik zeker, want dat heeft ze al een keer gehad. ben benieuwd wat het dan wel is...
Mijn zoontje heeft 1,5 week geleden de 6e ziekte gehad. Had echt 3 dagen koorts rond 40 graden. En de uitslag die erna volgde zag er iets anders uit dan op jou foto's.
heb zelf ook even gekeken en lijkt misschien meer op de vijfde ziekte. ik hou het maar even in de gaten, anders ga ik even langs huisartsenpost, just in case. nu wil het echter niet zo zijn heb ik gelezen met de zesde ziekte dat elk kindje hoge koorts krijgt. Bij Eva was het de afgelopen dagen (gister voor het eerst niet meer) steeds tegen de 39 aan. Wij dachten oh van haar tandjes, maar nu heeft ze dus die uitslag...
hier ook de 6e ziekte gehad, met koorts die niet boven de 39 uit kwam hoor, dus het zou best kunnen. De foto's zijn niet héél duidelijk vind ik dus aan de hand daarvan is het wat moeilijk te beoordelen.
ik kijk het gewoon even aan. Ze mankeert verder niets, slaapt, drinkt eet en poept en piest. Ze speelt en kruipt lekker en is gewoon vrolijk. Heeft ook geen koorts of verhoging. Begin van de week wel een paar dagen. Woensdag was de laatste dag. Vandaag viel me de uitslag op. We wachten het rustig af... meer kan je met dit toch niet doen. Eens kijken hoe het morgen is. De foto's zijn ook niet duidelijker te krijgen ben ik bang. Normaal kan je het duidelijk zien, maar op de foto valt het meeste weg. Maar wat ik gezien heb op internet komt het het meeste overeen met de vijfde ziekte...
Lotte heeft af en toe ook van die vreemde uitslag, lijkt op die van jouw dochter. HA gaf aan gewoon een virusje en idd. vanzelf overgegegaan. Wel was ze een verkouden toen maar verder geen koorts of zo.
Ons vlekkenmonster een paar weken geleden Hij begon op vrijdag met rond de 39 graden. Dit was op zaterdag en zondag rond tussen de 39,5 en 40graden. Op maandag was het 2e paasdag en kreeg hij wat vlekken. Op dinsdag ging hij gewoon naar het kdv en daar had ik gezegd dat hij het weekend koorts had gehad. Toen ik hem op kwam halen zeiden ze dat ze aan de 6e ziekte dachten. Eerst de koorts en toen de vlekken...
lijkt wel op de zesde ziekte. Ik heb de koorts (verhoging rond de 39) gemist tot de laatste avond. volgende dag verhoging vrij 2 dagen later uitslag. bij 1 zelfs de verhoging helemaal gemist foto's gemaakt en aan de ass ha laten zien die zei dat is 100% de vijfde ziekte. ik gaf aan dat hij dat al gehad had! (met 4mnd te vroeg dus!) en hij had het gewoon weer
bedankt voor het plaatsen van de foto's! Dat is ook beter vergelijken! Het trekt wel alweer wat weg dus dat is mooi. Het lijkt wel heel erg hetzelfde alsop foto van veertje... en tja misschien dat de uitslag ook af en toe verschilt per kindje. Ben blij dat het alweer wat wegtrekt, maakte me er ook geen zorgen om hoor. Maar was gewoon nieuwsgierig. Ik dacht al dat mijn dochtertje zoiets had van, ach ff alles achter elkaar te pakken krijgen, dan ben ik er vanaf, lol...
mijn zoon heeft de vijfde ziekte. het ziet eruit of hij in de brandnetels is gevallen allemaal felrode vlekken met witte dingetjes erin.(dacht eerst allergie) het gekke is dat ze komen en gaan. het duurt ongeveer 10 dagen zei de assistente. ik heb geen foto's was veel te druk met een overstuur gillend mannetje wat duidelijk zichzelf niet was. wat schrok ik zeg, toen ik hem zo uit bed viste.
ik las je topic en dacht hey dat lijkt mijn meisje wel, van de week op vakantie geweest en 2 dagen koorts gehad 38,9 en de 3e dag iets verhoging, zijn nu net 2 dagen thuis en sinds vanmiddag zit ze helemaal onder vlekjes dus ik denk ook 6e ziekte???
Mijn zoontje heeft de 6e ziekte gehad toen hij 7 maand was,,hij was er erg ziek van en wou niet meer eten en drinken dus hebben ze hem 1 nachtje in het ziekenhuis gehouden om te kijken hoe het verder ging.. Toen hij 13 maanden was heeft hij de 6e ziekte weer gehad.. Het schijnt dat als kinderen voor het 1e levensjaar een kinderziekte krijgen,de kans groot is dat ze het nog een keer krijgen.. @nonnie26 Als ik de foto's zo zie dan lijkt het idd de 6e ziekte
Onze zoon heeft ook de 6e ziekte gehad 2weken geleden. Hij had die maandag de DKTP prik gehad en als reactie daarop (dacht ik) had hij dinsdagmiddag ineens 39,3. Die avond was hij echt ontzettend suf en hij viel zelfs in slaap bij mijn schoonvader aan tafel toen wij aan het eten waren terwijl hij normaal met geen 10paarden in zn bed te krijgen is!! Die avond was de koorts gestegen tot 39,6. Woensdag ochtend was het weer gezakt tot 37,6 maar 's avonds was het 40 garden. Ik heb Tycho een zetpil gegeven en de volgende dag was de koorts verdwenen en ook geen verhoging meer. Pas zaterdag kreeg hij de vlekken als op Nonnie's foto. Ik heb met de HAP gebeld en die zeiden ook eerst koorts/verhoging en dan vlekken klinkt als de 6e ziekte. En maandag op het CB heb ik de vlekken laten zien en die beaamden dat. De vlekken waren overigens maandag al voor een groot deel minder geworden en dinsdagavond waren ze weg. Al die tijd dat ik dacht dat het een reactie was op de vaccinatie was hij dus gewoon ziek. Groetjes
@Sassie; wij dachten eerst ook aan een reactie op de vaccinatie. Die had hij op woensdag gehad en op vrijdag begon de koorts. Voor de zekerheid even de huisarts gebeld en die zei dat het bijna onmogelijk was omdat koorts meestal dezelfde dag of de dag erna is. Dat bleek een paar dagen later ook wel toen de vlekjes/pukkeltjes kwamen