Mijn kleintje kon met 5 maanden zitten met 6 maanden zelf gaan zitten met 6 en halfe maand kon hij zelf gaan staan en hij loopt al 2 weken langs de tafel dus waarom zou hij nog niet mee mogen op de fiets.
ik heb geen auto. dus die van mij zaten met een half jaar ook op de fiets. ze konden goed zitten, ik rijd echt wel rustig, maar het is nu eenmaal mijn enige vervoersmiddel en lopen is soms gewoon geen optie.
Casper kon met 7.5 mnd zitten maar toen moest er nog een fietsstoeltje gekocht worden. Toen we die eenmaal hadden was ie ruim 8 maanden en kon hij stevig zitten. Het fietsen moet je opbouwen, ik ga nog steeds niet uren met hem fietsen maar kleine stukjes en hij vind het geweldig. Hij is aan het "zingen" en brabbelt continu. Je krijgt hele leuke reacties van omstanders.
Mijn dochtertje kon al heel goed zitten met 5 maanden. Toen ze 7,5e maand was hebben we voor het eerst een klein stukje gefietst, heel rustig aan. Heerlijk, ik was die auto zo zat! En moppie vond het ook leuk. Met 6 maanden zou ik nog niet doen en jonger zeker niet, maar verder denk ik dat het per kindje verschilt wanneer iets wel/niet kan. Ik had het overdreven voorzichtig gevonden om te wachten tot een maand of 10, toen was ze veel verder en was zitten alweer zoooo passé
Hier een keer wezen fietsen met 7 maanden (is ook de enige keer geweest want heb zelf geen goede fiets met fietsstoeltje). Hij kon zelf zitten dus waarom niet. Nooit van die 9 maanden regel gehoord.
Hier kon mijn jongste pas echt goed zelfstandig zitten rond de 11/12 maanden. Toen was het hartje winter, dus ze is pas met 15 maanden voor het eerst op de fiets gegaan....
o ik dacht ook dat vanaf 6 maanden al mocht... heb me er nog niet echt in verdiept omdat ik nog geen achterzitje hebt voor mijn dochter. Hier zal ik volgende lente pas gaan fietsen (in de winter ga ik niet fietsen) en dan is mijn zoontje al ruim een jaar.
Een paar jaar geleden ook met een kindje van 8 maand. Kon volgens moeder ook al heel goed zitten, maar dat is niet voldoende. Het gaat erom of het nekje de ´klappen´ kan opvangen. Ik snap wel dat de verleiding groot is wanneer je geen ander vervoer hebt maar ik loop liever honderden km. dan mijn kind op het spel te zetten. (een ieder moet het voor zich zelf weten natuurlijk maar zo denk ik erover)
Ik vraag me af of ze daadwerkelijk met het kindje is gaan fietsen of dat het puur even voor de foto was omdat er bij staat "even uitproberen". Mijn kids gingen mee op de fiets zodra ze dat aankonden ongeacht de leeftijd maar ze waren al gauw een maand of 10.