Ik lees hier vaker over wel of niet vaccineren. Ik kwam dit artikel tegen over een boek dat een overzicht geeft over vaccineren, gebaseerd op veel onderzoek. Het zegt antwoord te geven op veel vragen (onduidelijkheid) over vaccineren tegenwoordig. Het is geen anti- vaccinatie lobby. Wie weet interessant voor de moeders hier die met vragen zitten over het huidge vaccinatiebeleid. https://medium.com/@penguinrandomus/its-time-to-start-a-new-conversation-about-vaccines-ea7ad508816#.1w259o2zr
Alleen is dit boek gericht op het vaccinatiebeleid in de VS, dat verschilt wezenlijk (in aantal vaccinaties en in samenstelling van de vaccinaties) van het Nederlandse en Belgische beleid (die zijn vrijwel gelijk.). Dat is wel iets om rekening mee te houden.
Inderdaad jammer dat het over Amerika gaat. Ik liep er tijdens mijn overwegingen mbt vaccineren erg tegenaan dat er hier in Nederland geen objectieve informatie over is. Er is informatie vóór vaccineren en informatie tegen vaccineren. Als je het anders wil doen of je wil de voors en tegens van beide kanten afwegen moet je alles zelf uitzoeken.