Waarom altijd uitloop bij huisarts.

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 12 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Ja spoedgevallen tussendoor heb ik begrip voor. Maar in de 8 jaar dat ik bij deze huisarts ben is hij nooit op tijd geweest. 10 a 15 minuten uitloop prima. Maar de laatste paar keer wel een half uur gezeten en nu een uur. En dat dan met kleine kinderen vind 8k geen doen.
    Ze weten toch al als ik daar binnenloop dat er uitloop is. Zeg dat dan of bel op vantevoren.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook eigenlijk standaard: bij de huisarts, tandarts, cb-arts, ziekenhuis. Pff.. Word er gek van. Dat je niet altijd op tijd geholpen wordt en er iets uitloop is, prima. Maar ook om 8.30-9.30 's ochtends al een halfuur dan doe je iets niet goed in de planning denk ik dan.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier loopt het ook altijd uit.
    bij de tandarts wrdt er op een gegeven moment wel aangegeven dat je eventueel een nieuwe afspraak krijgen kan maar dan zit je al wel 3 kwartier te wachten.
    pas bij de huisarts meteen om half 9 al een afspraak en toen was ie zelf al te laat..
    tijdens mijn zwangerschap ook de eerste van de dag geweest en toen kwam de gyn al een half uur te laat mij uit de wachtkamer halen en wordt je ook nog zo snel mogelijk weer eruit gewerkt.
    ze zat in dat half uur gewoon met de coassistent aan het kwebbelen..

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Begrip heb ik er wel voor maar ja heb ook wel eens 1.5 uur moeten wachten voor dat ik aan de beurt was. Was idd een spoed geval tussen door gekomen.
    Je kan van te voren wel weten dat het bij dit soort dingen langer duurt.

5. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier niet standaard. Komt wel eens voor maar dan is het vaak ivm spoedgeval. Of het is een keer 10min ofzo.

Tandarts is hier altijd keurig op tijd, plannen echt heel goed.

CB ook, nog maar 1x gehad dat er uitloop was en toen kwam het doordat een groepje vanaf het asielzoekerscentrum in de buurt gewoon op de bonnefooi waren langs gekomen voor entingen. Die werden er dus wat tussen geplaatst.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Als assistente moet je er wel voor zorgen dat je informatie klopt. De overheid heeft geen maximale tijdsduur vasgesteld voor een consult. Sterker nog, vanuit de overheid zijn er tarieven tot 20 minuten en langer dan 20 minuten. Die 10 minuten is een soort gemiddelde.

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    De huisarts heeft vaak wel iets uitloop, maar nooit langer dan een kwartier. (Op 1x na, toen was er een spoedgevalletje...) Dat vind ik nog wel acceptabel.
    Bij de tandarts moet ik er voor zorgen dat ik op tijd ben, regelmatig gehad dat ik zelfs al eerder aan de beurt was!
    Bij het consultatiebureau lopen ze meestal hooguit 10 minuten uit. Ik heb 1x gehad dat het langer duurde, dat werd bij binnenkomst meteen gemeld en ik kreeg eerst een kop koffie aangeboden. :)

Blijkbaar is het hier wel goed geregeld... :p

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts loopt ook altijd vreselijk uit. Tja, hij neemt de tijd voor iedereen en maakt dan ook lange dagen. Ik bel gewoon 5 min voor ik moet gaan hoe lang het uit loopt. No problemo :)

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik hoef vaak maar maximaal een kwartiertje te wachten.
    Ga wel altijd vroeg in de ochtend, dus dan is er ook nog niet heel veel kans op uitloop.
    Toen mijn zoontje was gevallen en zijn oog gelijmd moest worden mocht ik snel tussendoor. Als dat vaak op een dag voorkomt, dan kan ik wel begrijpen dat het langer uitloopt dan een kwartier.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hoer had ik gisteren de eerste afspraak van de dag, leek me handig omdat er dan nog geen uitloop is. Ik zat braaf op de afgesproken tijd in de wachtkamer, tien minuten later kwam de huisarts aan en ging ze nog even koffie zetten voor zichzelf en de assistente, even praten over haar oproepdiensr de avond ervoor, toen ging ze nog 10 minuten bellen op haar kamer en zo was ik dus 30 minuten later aan de beurt dan afgesproken en zat de wachtkamer vol. Als ze gewoon tien minuten voor de eerste afspraak binnen was geweest, had ze koffie kunnen drinken, bellen en was ze mooi op schema kunnen starten... Er ging dus echt geen spoedgeval aan vooraf.
    Goed, het consult was ook heel vervelend, dus ik heb me dezelfde dag nog bij de praktijk uitgeschreven ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het ook altijd goed geregeld. Hoef eigenlijk nergens te wachten, soms bij de huisarts zo'n 10 minuten maar meestal netjes op tijd. Als je langer de tijd nodig hebt moet je het aangeven, dan plant de assistente meer tijd in. Maar dat weet ze zelf ook wel naar aanleiding van een klacht. Als je bij de huisarts zit en je komt opeens met nog iets zegt hij ook dat je dan een nieuwe afspraak moet maken. Denk dat veel huisartsen die extra vragen wel meepakken waardoor het dus gaat uitlopen.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik word er altijd stikchagrijnig van. Gisteren ook in het ziekenhuis (echo en controle), ik had de eerste afspraak om 09:30. Werd ik pas om tien voor tien geholpen. Wat mij betreft prima verder hoor; maar had de tweede afspraak eigenlijk om 10:00 maar werd pas om 10:30 te woord gestaan. Daarna nog een kort gesprekje van 5 minuten met nog een miep waar ik ook nog eens op kon wachten. Alles bij elkaar duurde het samen 25 minuten. De rest was gewoon tijdverspilling; ik liep pas om 11:10 het ziekenhuis uit. Wat een narigheid.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier zelfs een keer 45 minuten uitloop bij de brillenwinkel !?!?

Hadden een afspraak om 09:00 uur. Winkel gaat om 08:30 open.

Waren om 09:45 aan de beurt. HOE DAN?

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik vraag me dat ook altijd af, waarom het zooooo lang uit loopt. Laatst ook 45 minuten zitten wachten, terwijl ik om 9 uur een afspraak had; zo aan het begin van de dag kan er weinig uitlopen dacht ik nog, maar helaas. Bij de kaakchirurg een keer 90 minuten uitloop pfffff.... dan ben je al zenuwachtig.

Bij de verloskundige ook ooit een keer mega lang zitten wachten. Toen kreeg een extra echo, voor mijn geduld, wat lief! Zo zie je maar weer, wachten wordt ook wel eens beloond! :D

15. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Nooit uitloop bij ha of tandarts geeft met planning te maken

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Om het ook recht te trekken; ik had een keer om 9u een afspraak bij de tandarts, om 8.45 was ik er al en kon meteen doorlooen! Om 9u zat ik weer op de fiets (y)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En ook wel met het patientenbestand

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    moet je nagaan als je kind een paar weken in het ziekenhuis ligt, en de arts altijd zonder pardon een uur te laat is voor het gesprek

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heeft vaak met slechte planning of spoedgeval te maken.
    Hier gelukkig weinig last van!

20. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dat is ook als je belt voor een afspraak bij de huisarts. Dan zit je eerst een kwartier te wachten tot je iemand aan de lijn hebt. Zo frustrerend.

Deel Deze Pagina