Hier weet ik al zo'n 10jaar dat ik standaard pas een halfuur later aan de beurt ben dan de daadwerkelijke afspraak gepland is. Minstens 30 minuten later. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op het afgesproken tijdstip binnen werd geroepen. Tegenwoordig plannen wij dit ook zo in onze agenda's Hebben we om 3uur een afspraak dan kom ik pas rond 15.20binnen wandelen. En dan moet ik nog minstens een kwartier wachten haha. Vreselijk! Bij de tandarts hebben we dit gelukkig niet. Soms wel eens 5 tot 10min. Wachten maar dat is geen probleem
Wij hebben eigenlijk nooit uitloop bij de tandarts of huisarts. CB soms 10 miniuten maar valt eigenlijk ook wel mee. Mijn moeder is nu overgestapt naar "onze" huisarts. Haar oude huisartspraktijk was vreselijk. Belden je op dinsdag op : goh ik heb hier of daar last van kan ik donderdag langs komen want dan ben ik vrij. Nee sorry wij zitten vol woensdag en donderdag kan je vrijdag om 16 uur ? Nee ik kan alleen donderdag. Nou dan moet je maar even bellen donderdag ochtend dan hebben we vast wel een plekje op de dag. Vervolgens bel je donderdag ochtend : ja hoor mevrouw kom maar om 10.10. Hoe kan dat dan ? Bel je 2 dagen van te voren , geen plek. En uiteindelijk kan je wel gewoon. En dit was daar echt altijd als je belden. En je zat daar standaard een half uur te wachten.
Dat zijn dagplekken die je alleen op de dag zelf weggeeft. Wij hebben in de ochtend 3 dagplekken en in de middag ook 3. Dan zit de Est van het spreekuur vol maar de dagplekken zijn alleen te boeken op de dag zelf.