Ik vind het niet erg hoor, zolang ze maar geen vingers in de mond gaan steken of teveel friemelen. Gewoon een aai over de bol, een wangetje of een handje, ik zit er niet mee en mijn kinderen hebben het ook nooit erg gevonden. Mochten zij er nou niet van houden, bang worden of huilen, dan zou ik er wel wat van zeggen, maar dat is bij ons dus niet het geval. Een vriendin van me vond het echt vreselijk, die deed gewoon steeds dat muggennetje over de wandelwagen (haha, muggentijd of niet), konden ze er met hun handen ook niet bij .
Nou ik moet zeggen dat ik het ook niet fris vind, Valerie is zo'n lachebek die lacht naar iedereen die boven d'r wagen komt hangen en ja dan steken mensen al snel d'r handen uit. Alleen ze steekt dus haar handjes regelmatig in d'r mondje en als mensen dan haar handen aanraken... jakkie nee hoor, weet jij veel waar ze met d'r handen gezeten hebben, misschien hebben ze wel net zitten poepen en hebben ze d'r handen daarna niet gewassen, om het maar even erg te schetsen . Ik hou er dus absoluut niet van als ze haar aanraken, niet alleen om de hygiene maar ook zo van afblijven, mijn kind! Ik zeg het dus ook gewoon netjes als mensen hun vingers uitsteken dat ik dat niet wil hebben, en zijn ze beledigd, jammer dan .
Hier wordt ze wel eens over haar bolletje geaaid. Tja zo'n kaal koppie trekt wat bekijks. Staat haar ook wel grappig en ons eigenwijs dametje mag ook graag wat aandacht trekken. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om.
Ik houd er ook niet van als onbekenden aan mijn dochter zitten. Ik vind het ook een beetje raar eerlijk gezegd als mensen dat doen. Het is vast allemaal goed bedoeld e.d., maar ik vind het maar raar dat mensen geen rekening houden met de persoonlijke ruimte van een kind. Als volwassene vind je het toch ook niet fijn als Jan en alleman maar aan je gaat zitten, waarom zou het bij een kind dan wel maar normaal zijn? Nou scheelt het dat mijn dochter nogal kat uit de boom kijkerig is en echt niet zomaar gaat lachen tegen mensen die ze niet kent, dus dat nodigt waarschijnlijk ook niet echt uit om haar nou eens even gezellig aan te raken...
Gewoon doodserieus zeggen dattie bijt Als ze er niet van schrikken vinden ze jou wel raar genoeg om maar door te lopen Zelf vind ik t niet heel erg. Als t n vies of eng persoon is zeg ik "sorry ik heb haast, moet een afspraak halen" en loop dan snel weg voor ze d'r kunnen aanraken.
ja gaat meer om het principe. ik ga ook niet zomaar aan iedereen zitten, dus hoeven ze dat bij hem ook niet te doen. en goed kleintje en ik vinden het allebei niet leuk dus dat scheelt inderdaad, toen ik zwanger was gingen mensen ook zomaar aan mn buik zitten. vond ik ook al zo raar. maja misschien is dat omdat ik dat zelf nooit zal doen ? pas kwam er een meisje van 2 jaar op hem afgerend en wilde graag bij hem in de wagen. kijk dat vond ik dan weer niet erg. ze zei maar aaien aaien baby en aaide over zn voetjes. alleen begon hier mijn ventje keihard te krijsen dus toen van de week weer een kleine meid aan kwam rennen ben ik maar door gelopen
ik heb het maar 2 keer gehad eigenlijk, maar ik vind het ook wel wat vreemd inderdaad. met aanspreken heb ik geen moeite.
Ik ben het met je eens! Goed voor de sociale contacten en immuunsysteem opbouwen. Wat kunnen mensen zeiken zeg. Over een tijdje gaat je kindje zelf alles aanraken en in zijn mond stoppen. Sommige van jullie zetten het hier zo neer dat ik me moet voorstellen dat me dochtertje en ik samen in de stad zijn en dat iedereen om ons heen staat om aai over haar bol te geven.. Dat had ik ook niet goedgekeurd.. Maar van 1 of 2 personen wordt mijn kindje niet vies van..
Nou, ik was toevallig in een winkel omdat mijn man kleren aan het passen was en had mijn zoontje op de arm zodat hij lekker om zich heen kan kijken. Er kwamen ongeveer 15 mensen door de paskamer en 10 daarvan komen dan ook wel naar hem toe, want hij lacht zo leuk! En dat is dan in 1 winkel. Dan vind ik het dus niet meer leuk!