op zoek naar werk...

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik wil graag opzoek naar werk maar weet niet zo goed hoe en waar ik beginnen moet:) ik heb een verzorgende diploma van het mbo..

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Uitzendbureaus, monsterboard, vacatures op internet en krant enz....

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Internet, site van het uwv, bedrijven?

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Idd vacaturesites afspeuren.. plaatselijke krantjes checken op vacatures. Websites van bijv stichtingen waarvoor je wilt werken checken op vacatures.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Stel eerst maar eens vast wat je precies wilt gaan doen in welk werkveld... Wat heb je in gedachten? Bij welk bedrijf? Is daar plaats voor? Is er een andere functie waar je ook in wilt werken?

Bel de bedrijven op, schrijf een brief, ga langs (het liefst alle drie tegelijk), en ga vervolgens naar het uitzendbureau, arbeidsbureau en vacaturesites af. Schrijf gerichte sollicitatiebrieven met de juiste motivatie en probeer jezelf te verkopen. Buig jouw valkuilen om naar kernkwaliteiten en probeer echt dé beste keuze te worden tussen al die anderen.

Dan maak je de meeste kans - al loop je nog steeds het risico de sollicitatierondes niet door te komen. Maar laat je hierdoor niet uit het veld slaan! Er zijn namelijk wel meer bedrijven met meerdere functies :D Nooit geschoten is altijd mis.

Ik doe altijd zo stierlijk vervelend dat ze er op een gegeven moment niet onderuit kunnen! (Al is dit een héle moeilijke tijd om in te solliciteren).

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Het is zeker lastig om iets te vinden nu! Een werken/leer opleiding zou ik ook prima vinden, Marja ook daarvoor heb je een werkplek nodig natuurlijk.

7. Liefebeesje

Liefebeesje Niet meer actief

Wat zou je graag willen doen met je verzorgende diploma, welke richting wil je op?
    Je zou bij uitzendbureau's binnen gaan stappen, dan heb je ook gelijk een breed werkveld.
    Als je de BBL zou willen doen kun je het beste ook binnen stappen bij verpleeghuizen of verzorgingshuizen. Of je schrijft ze een brief.

Succes!

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

In welke omgeving zoek je werk? Hier in het noorden heb je een specifieke site voor die branche, zorgpleinnoord.nl. Wellicht is dit er elders in het land ook?

9. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    App.......Indeed

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Diploma voor de zorg heb ik al dus dat is geen punt, nu alleen nog werk vinden of een vervolgopleiding.

11. Amare

Amare Niet meer actief

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

uitzendbureau Zorgwerk? weet niet of ze dat ook bij jullie hebben?

13. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Kijk op de sites van de zorginstellingen bij je in de buurt. Daar staan meestal wel vacatures op. Soms vragen ze in t zh ook wel verzorgenden.
    Je moet alleen wel weten welke richting je in de zorg wil. Ouderenzorg, gehandicaptenzorg, thuiszorg etc.

Deel Deze Pagina