Eerst zette ik altijd 1 van de katten voor zo'n vette zwarte spin, maar die luie donders lopen hard weg! Of ze gaan ermee spelen, zodat ik helemaal de rambam krijg! Dan loopt zo'n kreng natuurlijk weer net naar een onmogelijke plek of is kwijt, dus dat doe ik ook al niet meer.. Waarom ben ik zo bang voor spinnen? Ik ben echt nergens bang voor verder maar van spinnen word ik panisch! Vorig jaar was ik een keer speklappen aan het bakken, en ik zette het raam van de keuken open zodat die lucht meteen weg kon. Naderhand deed ik het raam weer dicht, niks aan de hand. Tot ik 's avonds de lege glazen in de vaatwasser wilde zetten....zie ik in de wasbak echt het grootste monster wat ik ooit heb gezien!! Ze zeggen wel eens verstijfd van angst, nou ik weet hoe dat voelt. Ik durfde geen pas meer te verzetten. Mijn man was al werken, en bij de buren durfde ik niet meer aan te bellen het was 23.00...Ik heb mijn moeder gebeld, die woont gelukkig in de buurt. Ze zegt: Ja maar, ik lig al op bed... Ik zeg: Ma, je MOET komen, anders haal ik de kinderen uit bed, en komen we met zn allen bij jou slapen...En ze kwam. En zelfs zij moest zeggen dat ze nog nooit zo'n joekel had gezien..Ze pakt hem met een keukenpapiertje zo op, de held!
Mijn ene kat apporteert. De ene keer is het een opgefrommeld pakketje babysokken of een wuppie; het andere moment is het.......... Verrassing !!!
Waarom blijf ik dit soort topics helemaal doorlezen, terwijl ik panische ben voor spinnen(tjes) Gelukkig hebben we niet heel vaak die absurd grote spinnen in huis, maar afgelopen zomer zat er dus wel 1 die mega groot was.....hij zat boven een deur en net toen ik eronder door liep riep mijn man " volgens mij zit er een vogelspin boven je " echt ik ben duizend doden gestorven op dat moment ! Mijn man is niet bang voor spinnen, maar bij deze heeft hij toch met angst en beven een half uur gewacht voordat hij hem uit de weg had geruimd ! Het beest had gewoon haartjes brrrr. Inmiddels had ik al 10 paar schoenen in de richting van mijn man gegooid om hem zo aan te sporen snel te handelen. Zelfs onze dochter is al als de dood voor een spinnetje, met dank aan mama
Ohh getverdegetver, krijg gelijk kriebels, de neiging alle kanten op te kijken en luister gespannen of ik getik hoor.. Gelukkig heb ik in de 8 maanden dat we hier nu wonen maar 1 spin gezien en dat was een mini (alsnog vriendlief geroepen want durfde de wc niet meer uit).. We wonen op de tweede verdieping en de appartementen zijn 3.30m hoog, zou dat schelen?
Neeeeereee bah!!!! Hou niet van spinnen, ik vermoord ze maar spinnen die je hoort lopen??? Aaagghhhrrr dan ren ik weg denk ik.
Nee, nooit gehad. En dat terwijl ik geen spinnenangst heb en het juist wel leuke beestjes vind. In de bijkeuken hebben we wel vaak spinnen (maar daar stofzuig ik nagenoeg niet), misschien dat het komt doordat je in bepaalde ruimten stofzuigt?
Ik ben niet echt bang voor spinnen, maar die joekels vind ik niet echt fijn. Gelukkig hebben we spin etende katten (en een van de honden doet het ook). Dan hoor je echt de pootjes kraken. Sinds we aan de grond wonen hebben we wel veel meer spinnen in huis. En grotere, zal wel door de tuin komen.
Ik had er gisteren ook één... Ml was wel thuis, maar zegt doodleuk: die haal ik dadelijk wel even weg... Grrrr....!!! Ik boos (ja... ik ben ook zo lekker 'rationeel' bang voor spinnen), en ga tegen hem tekeer, wat hij natuulijk 'grappig' vindt. Uiteindelijk heeft ie m weggehaald, maar pas na even lekker geziekt te hebben. Fijn zo'n man...
Haha vanaf nu dan maar? Ik ben er nooit bang voor geweest, ik laat ze altijd lekker zitten. Tenzij ze heel laag gaan zitten, dan eten de honden ze op en dat vind ik best sneu dus dan zet ik ze buiten. Wij hebben er ook 2 makkelijk voor de vliegen in de zomer hahaha
Brrr spinnen ik haat ze! Oud huis, veel velden en natuur dus wij wonen op de ideale spinnenplek baaaah en wespen haat ik ook maar wespen zijn nog goed voor mijn conditie en spinnen zijn nergens goed voor. Ze zijn niet altijd met 2 want als ze gepaard hebben eet het vrouwtje het mannetje meestal op. De vrouwtjes zijn supergroot, mannetjes zijn gewoon groot. Buitenzetten heeft geen nut. We hadden eens een kreupele dikke zwarte spin want hij miste een poot. Vriend had die buitengezet. Wel 8 meter van de deur af in het onkruid en 2 uur later zat ie weer binnen en het was dezelfde want hij miste die poot
Argh! Waarom lees ik dit. Kippenvel overal op mijn lijf en betrapte mezelf er op dat ik achter me keek op de muur Bah! Ik ben eigenlijk bang voor elk insect. Vooral van die grote langpoot muggen! Vreselijke beesten... Woon hier 3 hoog dus heb bijna geen last van spinnen gelukkig. Nog niet zo lang geleden een zwarte spin onder mijn bed. Dood gemept, maar ja, ik kon niet meer slapen omdat ik dacht dat zijn vriendje er ook nog wel zou zijn ergens Fijnnnn!
Ik durf die dingen niet dood te meppen. Schrik dat het een heel slagveld onder dat boek of die schoen ligt waar honderden kleine spinnetjes uit kruipen haha
Ik heb spinnenfobie. Van het woord alleen al krijg ik het warm. Het is zelfs zo erg dat ik het woord niet eens invul als het op komt in m'n Zweedse puzzelboekje. Blij dat ik dan ook 5 hoog woon in het centrum van Parijs. Geen beest te zien!
Een deel van m'n droom bestond uit spinnen die bijna de hele muur in beslag namen, drie meter in lengte en vijf in breedte.. Snik, ik voel nog die ruige haartjes toen ik per ongeluk tegen de 'muur' aanbotste..
@michan: oeps was niet mijn bedoeling om mensen een slechte nachtrust te geven. Maar ze zijn ook gewoon scary en zwart en groot,als ik er dus 1 zoals gister in mn huis had dan beef ik ook bij iedere kriebel tot de dag daarna. Bah.
In het huis van mijn ouders zaten ook altijd van die grote, zwarte, harige gevallen en gruwel er nog steeds van. Lag ooit nog even een boekje te lezen voor het slapen gaan en zag een zwart touwtje onder mijn kussen uit steken. Ik wilde het pakken maar toen bewoog dat touwtje ineens, bleek het een poot van zo'n grote zwarte spin te zijn Stond gelijk naast mijn bed, en mepte met mijn boek op dat ding. Weg. Ik ben toen mijn vader gaan halen en die heeft mijn bed weg moeten halen om te bewijzen dat ie daar achter dood op de grond lag Ook was ik een keer met mijn zus alleen thuis toen er in de keuken een hele grote zwarte spin zat, zo groot dat we niet eens meer de keuken in durfden. Ik ben via de voordeur naar de buren gegaan en heb gevraagd of de buurman de spin wilde weghalen omdat wij gewoon TE bang waren om er ook maar naar te kijken, zo groot dat hij was. De buurman lachte ons uit en zei dat het met die grootte wel mee zou vallen, maar kwam 'wel effe kijken'. Hahahaha....toen hij dat ding zag is ie terug gegaan om huishoudhandschoenen te halen om hem te pakken want ook hij durfde het met z'n blote handen niet aan....zogenaamde held Toen mijn vriend en ik net samen waren sliep ik vaak bij hem en zijn huis stond in een nogal bebosd gebied en hij sliep graag met de ramen open (zonder hor). Zijn huis was een paradijs voor spinnen. Anyway...excuse de too much information, maar als wij lekker lagen te seksen, kwamen er vanonder zijn bed hele volksstammen spinnen. Waarschijnlijk verstoorden wij hun rust Het is meerdere malen voorgekomen dat ik tijdens ons gezellig samenzijn, ineens opsprong om in mijn blote kont op de overloop te gaan staan omdat er weer een spin over mijn rug was gekropen. Brrrrrr....! De ramen zijn al heel snel gewoon dichtgegaan, ineens vond mijn vriend het niet meer erg dat hij geen frisse lucht had 's nachts