hydrofiele luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anneh, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneh

anneh Lid

16 dec 2006
    38
    0
    0
    Hallo,

Zijn hydrofiele luiers hetzelfde als katoenen luiers? Ik heb een stapel gekregen en wil ze nu gaan wassen. Hier en daar zitten er wat vlekken in. Op hoeveel graden kun je ze maximaal wassen? Hopelijk krijg ik ze met jullie tips weer stralend wit!

Groetjes Anneh

2. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    ja dat zijn dezelfde, katoenen luiers kan je op 95 graden wassen.(aangezien je ervan uit moet gaan dat als je katoenen luiers ook echt als luier gebruikt dat je die moet kunnen uitkoken vanwege hygiene)

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    waar dienen hydrofiele luiers eigenlijk voor? Ze staan ook op de uitzetlijst van de kraamzorg. Maar als je Pampers ofzo gaat gebruiken, heb je ze toch niet nodig?

4. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn zoontje is over de 2 jaar en ik gebruik ze nog steeds om hem af te drogen (vooral tussen de teentjes en achter de oren en in de oren).

Maar in het begin gebruik je ze voor meerdere doeleinden.

Onder het hoofdje tijdens het slapen (dan hoef je niet iedere dag schone laken om het bed te doen).
    Tijdens het boertje op je schouder (hoef je niet iedere keer nieuwe kleding aan te doen :)).
    En voor het afdrogen na het badje (hier wel iedere keer nieuwe gebruiken hoor :)).

Je kunt voor in het ledikantje wel als je wilt van HEMA met opdruk kopen om het iets mooier te maken, maar ik doe het zelf niet.

5. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    hydrofiel luiers zijn handig voor alles!
    ik weet niet of jouw katoenen luiers hetzelfde zijn als hydrofiel, kijk anders even bij de hema/prenatal.
    flanel luiers heb ik niet gebruikt.
    95 graden wassen en anders met een beetje bleek worden ze ook weer mooi wit.

6. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    De hydrofiele luiers zijn ook van katoen gemaakt en je kan ze zoals hierboven gezegd voor veel dingen gebruiken.
    Ik heb er zelf een aantal gekleurd en met print gekocht (4) en de rest (14) gewoon wit.
    Ben wel van plan om wegwerpluiers (newborn) te gaan gebruiken, maar die doeken lijken me altijd handig! :)

Racebabe

7. Niet meer actief

Je kan er niet genoeg van hebben hoor! inderdaad voor het afdrogen maar heb er ook altijd één op de commode liggen en die moet ook wel elke dag vervangen worden.. verder heb ik ze in de wieg en kinderwagen en als ik liggend borstvoeding geef dan ligt er één onder haar hoofdje.. ze vliegen erdoor heen ;)

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Naar mijn weten zijn hydrofiele en katoenen luiers niet hetzelfde.....
    Katoenen luiers zijn toch dikker dan hydrofiele?
    Oh jee, nu dacht ik net dat ik er verstand van had, ga ik weer twijfelen :( .
    Groetjes, Anakin.

9. missyb

missyb Niet meer actief

Ik gebruik hydrofiele luiers voor het hoofdeinde op het bed en in de kinderwagen.
    en straks voor het afdrogen van de baby.
    en als ik even geen weggooi pampers heb kan ik die mooi gebruiken.

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wil hydrofiel luiers ook gaan gebruiken als luiers. En pampers alleen als ik ergens met de kleine naar toe ga.
    Heb horen zeggen dat kinderen die altijd pampers dragen minder snel zindelijk zijn omdat ze het verschil tussen een natte luier niet kennen (dat heb je met dat snelle absorbsievermogen ;))
    En tis ook goedkoper (en helaas ook meer werk maar minder afval)

Deel Deze Pagina