Wat is daar de toegevoegde waarde van buiten het weken om? Waarom kan dat niet in water zonder zeep? Heeft badedas een -bewezen- positieve werking op wondjes? Zoontje is vandaag besneden en we moeten 2x per dag weken in water met badedas. Hij vind schuim in bad echter helemaal niks én heeft een erg gevoelige huid. 2x Per week in bad met balneum kan net met zijn huid. Dus vraag me af of de werking opweegt tegen de strijd van een bad met schuim .
Je kan ook soda doen, of euuhmm euhhmm hoe heet dat wasmiddel ook alweer.. Badedas werkt idd tegen ontstekingen.. Mijn man is zijn duim (helft) verloren. ook in badedas, en duim is sneller gaan helen..
Badedas adviseren ze ook vaak bij hechtingen na de bevalling, maar waarom heb ik me ook altijd afgevraagd.
Dank u Badedas versnelt dus het helen van de wonden.. En gaat ontstekingen tegen of als het ontstoken is maakt het weer lekker schoon.. Standaard hier in huis staan..
Mijn huid kan ook alleen tegen balneum, maar kon gek genoeg wel tegen badedas! Ik vind het alleen echt ontzettend stinken :') ik zou eens proberen hoe zijn huid er op reageert
Hahaha ik las nu naar aanleiding van jouw reactie, je eerste post pas. Grappig idd, ik ging echt over mijn nek joh. Was gelukkig ook niet heel lang nodig. Gebruik het nu voor als mijn dochter last heeft van haar eczeem, dan werkt badedas erg fijn (zij vind het wel lekker ruiken trouwens haha)
Bedankt voor de reacties! Duidelijk dus. Snap niet dat badedas dit niet vermeld op de verpakking. Volgens mij gebruikt men dat 80% van de tijd op medisch voorschrift. Zijn huid ben ik niet heel bang voor. Die gaat sowieso al lijden onder het tweemaal daags badderen. Maar schuim is echt gelijk aan huilen (prikkelverwerkingsstoornis), dus hopelijk went dat na een paar keer.
Als je bad eerst vult en daarna de badedas erin doet. Zou het ook niet zo erg schuimen.. Misschien beetje door beweging. maar niet zo erg dan als je het er gelijk in doet tijdens het vullen van het bad.
Het werkt echt heel goed. Mijn hechtingen na de bevalling waren ontstoken en ik mocht toen ook in eeen badje met de groene badedas. 2x per dag, oh wat werd ik daar gelukkig van!