Waarom badedas bij wondjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door azucena, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Luieruitslag kun je volgens mij beter droog houden. Weken maakt dat denk ik pijnlijker :). Gewoon pure zinkzalf of bepanthen werkte altijd goed voor ons.

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Een beetje offtopic, maar: Klopt, luieruitslag moet je proberen zo droog mogelijk te houden. Daarom kan je ook beter zinkolie gebruiken in plaats van zinkzalf. Zinkolie bevat 60% zinkoxide, zinkzalf bevat maar 10% zinkoxide. Zinkoxide heeft een indrogende werking, en helpt goed bij open wondjes en smetplekken. Door de indrogende werking is zinkolie effectiever bij ernstige luieruitslag.

Bij lichte luieruitslag is zinkzalf of bepanthen vaak prima, maar bij heftige luieruitslag werd specifiek zinkolie ons aangeraden door de kinderarts. Wij merken inderdaad een groot verschil.

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Toen die kleine dame van mij ontzettend aan de diarree was en dus ook binnen no time de billen kapot had adviseerde de huisarts inderdaad een badje met biotex, daarna droogdeppen meteen zachte doek en poederen met maizena...ik zag binnen no time verandering in de uitslag!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik gebruikte jùist een badje met groene Badedas bij luieruitslag. Lekker even laten weken, droogdeppen en verder aan de lucht laten drogen en daarna Bephanten erop. Na 1 behandeling al duidelijk zichtbare verbetering!!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij wordt Soda juist niet meer geadviseerd vanwege de sterk uitdrogende werking voor de huid. En daarom dus Badedas..

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik wist ook niet dat badedas hielp.

Van sunil weet ik wel dat het ontstekingsremmend werkt.

Ik moest vroeger met mijn brandwond iedere dag in een bad met sunil weken. Wond zat op mijn hele bovenarm dus moest er helemaal in.

7. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Bedankt allemaal voor jullie tips! Sorry voor het gebruiken van je topic ts!

8. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Zou soda niet aanraden, dat kan flink prikken bij open plekjes.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Badedas werkt ontsmettend door de dennenolie en kastanjeextracten die erin zitten. Werd vroeger ook al gebruikt in verzorgingshuizen.

10. Snowi2

Snowi2 Lid

7 nov 2015
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mn operatie aan mn duim ook in badjes met badedas gezeten. Hielp zeker met genezen. Ik vond het alleen stinken.
    In het ziekenhuis had ik badedas. Thuis in de soda.

11. Snowi2

Snowi2 Lid

7 nov 2015
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werkte talkpoeder heel goed bij luieruitslag.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, onze hond heeft een huidafwijking, die plekken wassen we ook nog wel eens met groene badedas als ze kapot zijn of ontstoken.

Deel Deze Pagina