Dikke vinger?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Trees, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Sinds gisteren deed mijn wijsvinger pijn bij het buigen. Vanochtend toen ik wakker werd kon ik hem nauwelijks meer buigen. Hij gloeit, wordt steeds dikker en doet pijn. Ik heb hem niet gestoten of verrekt. Iemand enig idee wat het kan zijn?

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Geen idee, mischien even naar de huisartsenpost?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een ontsteking? Dan laten weken in lauwwarm water met soda.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind het een beetje té om met alleen een dikke vinger langs de huisartsenpost te gaan. Op het moment dat mijn vinger echt een ballon wordt, kan ik altijd nog even bellen.

Rozemarijke bedankt voor je tip. Ik ga even weken in een bakje soda. Ik wist helemaal niet dat dit tegen ontstekingen werkte.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ontstoken!

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bel toch maar even. Misschien heb je jezelf ergens mee geprikt, waardoor het nu ontstoken is. Je moet natuurlijk voorkomen dat het van kwaad tot erger gaat.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben waarschijnlijk een zeer eigenwijze flapdrol, maar ik wacht nog even af wat het sodabadje doet. Ben het afgelopen jaar al zo vaak met spoed naar de huisartsenpost en eerste hulp gesjeesd dat ik enigzins witte jassen moe ben.

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik zal echt niet wachten totdat je vinger een ballon wordt, want als er een ontsteking zit kan het behoorlijk hard gaan.
    Ik praat nu uit eigen ervaring, het begon met een klein ontstekinkje ik dacht och ik hoef niet naar de dokter.
    Maar de volgende dag was mijn vinger nog dikker als mijn grote teen.
    Nou dat heeft maanden geduurd voordat het beter was.
    Niet te lang meer rond lopen.
    Je krijgt een kuurtje en binnen een paar dagen is het weg.

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hihi, ik vind je nu wel een eigenwijze flaprol ja. ;)

10. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    euh een "typ vinger" .....is nog erger dan een tennis arm :D

Is het je bot wat pijnlijk is? Doet het ook pijn als je er tegen tikt?

Ga gewoon even langs een huisartsen post meid.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien een splintertje in (die je niet gezien/gevoeld hebt) waardoor het is gaan ontsteken...of je nagelriem ofzo

12. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Heb ik een tijdje geleden ook gehad, deed pijn bij de overgang vinger/hand. Dik, stijf en pijnlijk.....tot ik zonder na te denken op het bed ging leunen met die hand, ik voelde een krakje......de pijn was gelijk minder, waarschijnlijk gewrichtje niet helemaal meer op de goede plek gezten :( Weet niet of een vinger uit de kom kan schieten maar zo voelde het dus :cry: Kan het zijn dat je het zelfde hebt?

13. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Dat had mijn man gister ook toen hij wakker werd... :)

14. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    hahahahahhahahahaaahha

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Een vinger kan uit de kom... maar dan ligt de vinger ernaast zeg maar ;) Dan wordt ie niet dik...

Wat ik een keer gehad heb...is een ontsteking van een aanhechting van een pees... Dit kwam doordat ik me waarschijnlijk ooit eens gestoten had en dat kan dan later een ontsteking worden...

Dan heb je ook nog dingen als gordelroos... Dat wordt dik en rood.. En dan heb je ook koorts...
    Ik zou even kijken of je koorts hebt... zo ja... toch overleggen met de huisartsenpost.. Die laten je echt maar zo niet komen. Degene die aan de lijn komt beslist of het noodzakelijk is of niet...

En een ontsteking, gordelroos, etc. kunnen ontzettend pijn gaan doen en hoe eerder je dan met antibiotica en goede pijnstilling begint hoe beter!

Succes en beterschap!

16. Trees

Trees Niet meer actief

Hier de eigenwijze flapdrol met het dikke vinger probleem :) . Gisterenavond was het wel een extreem dikke vinger en stond het vel helemaal strak en gespannen. Vanochtend op miraculeuze wijze is de vinger geslonken en is veel minder pijnlijk en warm. Het zit echt in het gewricht, maar kan hem nu zelfs weer wat buigen. Het ziet eruit dat het beter wordt en anders bel ik morgen even mijn eigen huisarts op het telefonisch spreekuur. Ik heb geen koorts en het is niet rood. Het ziet er in ieder geval niet uit alsof de vinger er binnenkort af gaat vallen ;)

Andrea LOL. Mijn vriend ging googlen op dikke vinger en kreeg ook een boel vreemde sites te zien :) Ze hadden in ieder geval vrij weinig met vingers te maken...

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh dan lijkt het weer mee te vallen... Maar wel in de gaten houden he...

Hier ook een eigenwijze flapperd hoor als het om mezelf gaat! Voor anderen weet ik perfect wat ze moeten doen, maar zelf zie ik het ook nog wel even aan en luister ik naar mijn eigen lichaam ;)

Deel Deze Pagina