@Jewe, mijn schoonfamilie zegt vaak: wat fijn hè, een man in huis die altijd kookt? Omdat hij op zijn achttiende een baantje in de keuken bij een restaurant had . Nou, 9 op de 10 keer kook ik toch echt hoor! Ze vinden hem ook reuzehandig met klussen. Alleen zien ze niet wat er allemaal mis is gegaan. Hij dekt niets af, gaat dan tegelen en vervolgens zit de hele badkamervloer onder de tegellijm die er nooit meer afgaat. Of als hij gaatjes moet boren om iets op te hangen, boort hij minimaal 1 x verkeerd, ik heb dan overal gaten zitten rondom een lamp ofzo. En dan ook nog commentaar leveren als ik iets doe. Ik had de kozijnen geschilderd buiten, vond hij het niet netjes genoeg, heeft hij alles eraf geschuurd met de schuurmachine ! Niet op de weersvoorspelling gelet, dus vervolgens heeft het 3 weken gehoosd. Daarna ging hij het schilderen, maar die kozijnen waren zo vochtig, dat de verf nu onder de bubbels zit. Nee, geweldig, daar is het echt van opgeknapt! Hij doet ook wel genoeg goed hoor, maar af en toe...hij moet gewoon eerst denken en dan doen en niet andersom!
Mijn man denkt altijd dat de TomTom het verkeerd heeft... Meneer weet een snellere weg dan de TomTom dus wij komen standaard altijd te laat omdat we verkeerd rijden. Zo irritant en als ik er wat van zeg krijg ik ook nog een grote bek terug! Dus ik hou nu gewoon mijn mond en zeg gewoon tegen mijn man dat we om 10.00 ergens moeten zijn ipv de afgesproken tijd 10.30 uur. Zijn we toch op tijd
Alles van het eerdergenoemde rijtje deed mijn vent eerder precies zo. Maarrr... Ik heb hem heropvoed lijkt wel, want gisteravond toen ie thuis kwam, zei hij ineens; moet is kijken wat een stof ligt er op het keukenblad (we hebben zo'n halfhoge kast) Gaat die gek het afstoffen met een doek.. ik wist niet wat me overkwam... Laatst kwam hij ook binnen en Benthe lag nog geen 3 tellen in bed, toen hij al het speelgoed opruimde, dus ik zeg; joh, dat wilde ik net doen. zegt ie; lijkt zo rommelig he... ik begin onderhand een beetje te twijfelen aan mezelf. Ha,ha.. Ik weet niet of hij het licht heeft gezien of wat dan ook, dus dames... er is nog hoop!
Whaaaaa.. ik lig hier echt heeelemaal dubbel van het lachen. Dit doet mijn man dus ook altijd.. geweldig! En als we dan de weg kwijt zijn krijgt altijd de tom tom, of ik die geen kaart kan lezen (wat de reden is dat ik een tom tom heb gekocht) de schuld Verder heb ik een geweldige man als ik dit zo lees We werken allebei veel, maar hij doet netjes zijn was in de wasmand, gesorteerd en al.. doet de vuilnis, het oud papier, ruimt de vaatwasser in, doet vaak boodschappen en als we samen eten kookt hij bovendien ook altijd, hij doet de administratie en ruimt z'n troep netjes op. Het echte schoonmaakwerk heeft hij een erge hekel aan, dus dat doe ik, maar daarom betaal ik weer minder mee aan de hypotheek hihi Wat een geluksvogel ben ik als ik dit zo lees
Haha, het is ook bijna overal het zelfde, moest erg lachen om sommige reacties Hier is het ook al bijna 10 jaar het zelfde. Kleren: naast bed, of op de wasmand. Lege bierblikjes: overal. Gereedschap: staat zo gezellig in de slaapkamer. Schoenen: stijlobjecten, doen het leuk naast de bank. Na het afruimen en vaatwasser inruimen gewoon het licht in de keuken uitdoen, veel efficiënter dan ff poetsen (want, dat moet anders morgen toch weer). Lege shampooflessen: gewoon laten staan, maar wel huilie doen als het op is, omdat ik niet zie dat er niets meer in die fles zat. Baardharen: lekker afscheren in de wasbak. Spoelt wel weer weg bij het tandenpoetsen. Maar heb al een paar jaar terug besloten om me er niet druk meer over te maken maar de laatste weken lukt het ff wat minder... hormonen he..., als dat het enige is dat je irriteert ben je al met al een gelukkig mens met een fijne wederhelft
oo owat onwijs leuk om te lezen.. ik moet eerlijk bekennen ik kan flink mopperen om de spetters op de spiegel van de was bak. Dat nou net mijn truitje wat ik aan wil niet gestreken is.. (ja sorry manlief strijkt hier..) Dat er weer 10 paar schoenen beneden staan ipv van boven in de schoenenkast.. Dat idd het aanrecht een zooitje is.. Maar hij doet ook veel wel.. hij sorteerd de was netjes, laat nooit wat slingeren aan was goed. strijkt hier de was laat het wel lekker oplopen maar goed is hij er druk mee niet ik.. (ik doe wel eens de strijk hoor) koken doen we allebei meestal is het de een kookt de ander ruimt op. schoonmaken doe ik hier in huis net zo als klussen en de boodschappen. En wat ik het leukste eignelijk vind is spullen laat hij slingeren tot en met maar op het moment dat ik ziek ben.. Loopt het hier in huis wel door en daar sta ik me steeds weer over te verbazen.. Nee ik ben stapel dol op mijn mannetje.. en ga na dit alles gelezen te hebben toch eens proberen wat minder te mopperen als iets niet gebeurt. hahaha Yippie
Wat heb ik dan een goed afgerichte vriend Gisteren ben ik de hele dag weg geweest, dus geen tijd voor het huishouden, toen had ie eten gehaald omdat ik misschien honger kon hebben, en hij had een was SCHONE WAS gedraaid. (sukkel dacht dat het vuil was, nee ik had geen tijd meer om het te vouwen dus het lag op een stapel) Alleen was IN de wasmand en de wcrol vervangen krijg ik hem niet aangeleerd haha
Oh echt herkenbaar allemaal. En áls die vent van mij dan iets gedaan heeft, bijv. stofzuigen, moet ik hem daar de hele week om complimenteren dat ie zo geweldig is. Andersom krijg ik nooit complimentjes dat het huis altijd zo mooi blinkt, de was weer netjes in de kasten ligt, de wc brandschoon is en ga zo maar door. Ik moet wel bekennen dat ons huis nu in mijn ogen een grote puinzooi is.. Ik zit namelijk met spit in mijn nek en dan kun je vrij weinig he. Dus mijn man heeft gistermiddag het bed voor me verschoond. Hij deed het vlugger als ik, dus heb hem gezegd dat hij het veel beter deed. Helaas reageerde hij er niet op.
haha ja precies, dan krijg je je zegt nooit dat ik het goed doe, nee jij zegt het elke dag als ik gestofzuigt heb goed gedaan. als ik weer een was gedraaid heb of dat soort dingen hoor ik ook niks. ook bed verschonen, ik haal af en hij maakt op, als ik het dan na een week weer af haal dan zegt ie, meot dat nu al weer ja mannen het blijven rare wezens xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
haha als mijn vent gestofzuigt heeft hoef ik 3 weken het echt niet te vragen want dan krijg te horen jah dat heb ik gister al gedaan jaja das inmiddels al 3 weken geleden. ik vraag al een week of hij eeen muurtje wit wil verfen en 2 plankjes wil ophangen nou ik denk dat ik het morgen maar zelf gaan doen dan hoef ik in ieder geval de fout geschroefde gaatjes niet dicht te plamuren. Plus als hij booschappen doet komt hij steevast met verkeerde dingen thuis of dingen die ik niet gevraagd heb.Bierblikjes broodkruimels lege chips zakken lege kopjes grrrrrrrrrrrr het leed dat mannen heet
Ik lig hier helemaal in de kreukels om sommige reacties. Leuk man! Ja ook ik erger me weleens aan alle dingen die mijn man NIET doet...maar als ik me dan herinner hoe hard hij buitenshuis werkt voor ons gezin dan schaam ik me alweer. Wat ik wel nog steeds irritant vind is dat hij zowat een hele fles shampoo en/of douchegel leegknijpt onder de douche...alsof ie een gorilla staat te soppen. Of op de wc zowat een hele rol toiletpapier verbruiken...ach ja...een man is zijn vrouw's eerste kindje he? P.s. ik kan best een tikkeltje overdrijven : )
mijne heeft ook nog een ''tik''; pas als bed komen als je zowiezo al te laat op je werk bent... dus ik zet altijd de wekker een half uur vooruit.. en ren ik snel naar de woonkamer om de klok weer vooruit te zetten.. en zodra hij de deur uit is doe ik hem weer op de juiste tijd haha (dat hij het nog niet heeft door gehad, vind ik best uhh... jaa.. dom? )
Die vriend van mij kan ook nooit niks vinden. Vind ik ook zo irri. Bekende voorwerpen zijn: de portemonee en zijn sleutels. Mijn sleutels liggen altijd in het zelfde laatje. Maar die van hem belanden altijd ergens waar die op dat moment toevallig is. Met als gevolg dat ik 's ochtends om 6 uur me bed uit kon om die verdomde sleutels mee te gaan zoeken. Heel fijn! Tegenwoordig als ie ze niet kan vinden dan neemt ie gewoon mij sleutels mee en dan kan ik als ik naar mijn werk moet eerst heel het huis op zijn kop zetten om zijn sleutels te gaan zoeken. En nu komt het mooiste, als ik hem dan vraag waarom die mijn sleutels heeft gepakt. Zegt ie: Ja die van jou liggen altijd op de zelfde plek. JUIST!
Ja daar heeft die van mij ook last van, dat hij nooit iets kan vinden. Nou ja niet kunnen vinden ? Hij zoekt gewoon niet. Hij vraagt dan of ik gezien hebt wat hij zoekt en als ik dan zeg waar ik het heb zien liggen zegt ie er direct achteraan "nee ligt ie niet heb ik al gekeken". Maar zodra ik ga kijken ligt het er gewoon, en zodra ik er dan wat van zeg krijg ik gewoon als antwoord "ja dat heb jij er zeker net neergelegd" pffffffffff Tja ze zeggen wel eens .. "alles wend .. behalve een vent"
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn man nooit iets kwijt is, maar ik wel. Maar ik ben dan ook best chaotisch, in mijn hoofd dan, en daardoor vergeet ik vaak waar ik iets heb neergelegd. Daarin lijk ik dus een vent.
Dat ik de autosleutel niet kan vinden als hij hem in zn broekzak doet. Zo ook de achterdeursleutel, de andere autosleutel etc...
Ja die van mij is ook altijd alles kwijt. Dan kan -ie z'n shag weer niet vinden, dan is -ie z'n sleutels weer kwijt. Loopt -ie vloekend en scheldend door het huis en daar moet ik altijd alleen maar om lachen. Helemaal als ik hetgeen wat hij kwijt is allang heb zien liggen. En mijn vriend heeft de vervelende gewoonte om vuile kleren op de trap te leggen. Vindt -ie het raar als ik het niet gewassen heb. Tja, moet je het maar bij de wasmachine neerleggen.