babypak Hema met onhandige capuchon

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fenneke80, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb bij de hema 2 hele schattige pakjes gekocht voor onze kleine, zie de links hieronder. Ze zijn lekker warm met dit weer, allebei gevoerd, en zo schattig dat ik ze niet kon laten liggen. Maar... de capuchon is eigenlijk wel heel onhandig.
    Heeft iemand ook zo'n pakje en hoe gebruik je hem: doe je ze alleen buiten aan of binnen met of zonder capuchon op?

HEMA - baby - newborn kleding - babypak
    HEMA - baby - newborn kleding - babypak

Bedankt!

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Heel erg schattig inderdaad.
    maar durf de kleintjes er niet in te laten slapen ivm kans op verstikking..
    als ik hem in bed leg doe ik altijd capuchonvestje uit..

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ja precies, eigenlijk zijn het ondingen, maar o zo leuk!
    Ik vraag de kraamhulp ook wel gewoon wat zij ervan vindt.

Iemand anders hier ervaring mee?

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    heb ze ook gezien en ze lijken heel leuk. Maar ik heb bewust niks gekocht met capuchon, omdat ik ook de kleine er dan niet in durf te laten slapen en het me ook gewoon niet praktisch lijkt..

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb een aantal capuchontruien voor mijn dochter..
    Ze krijgt ze eigelijk alleen aan in de kinderwagenbak of in de maxicosi... Als ik haar dus goed in de gaten kan houden...

Heel soms heeft ze iets hier binnen aan met capuchon... bv gisteren even snel een vest aangetrokken toen ze warm uit haar slaapzak kwam... Toen de verwarming warm was weer uit gedaan..

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier doen we alleen jasjes met capuchon aan als vestje voor naar buiten, omdat ze een klerehekel heeft aan mutsjes.

Verder vind ik het ook niet echt iets voor binnen die pakjes.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoontje had in het begin wel geregeld truitjes en pakjes met capuchon aan, omdat hij mutsjes echt vreselijk vond. Dit was ideaal. Verstikking lijkt mij wat vergezocht, tenzij een capuchon dusdanig ruim is dat ie helemaal over het gezicht van je kindje heen hangt als je 'm opzet? De meeste capuchons zijn zo ruim niet, dus lijkt me relatief ongevaarlijk? Maar goed, misschien dan maar goed dat ik niet beter wist, want ik liet 'm dus wel gewoon in zulke pakjes slapen :) Niks gebeurd, hoor. Overigens heeft de kraamverzorgster er ook nooit iets over gezegd. Lijkt mij dat die het gevaar wel had moeten zien als dat er was.

8. Dat eerste pakje heb ik gekregen voor Femke, en die capuchon is inderdaad toch best wel ruim. Ik wist in het begin ook niet goed of het nou bedoeld was voor buiten, maar volgens mij is het toch gewoon voor binnen. Hij is erg leuk, dat wel ja :)
    Ik heb het wel een paar keer in bed aangehad bij haar, maar dan deed ik de capuchon juist naar beneden. Niet superhandig dus nee.

9. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Heb het 2e pakje ook. Heb ook niets gehoord over het risico van capuchons en hier slaapt hij dus ook gewoon in het pakje. De ene keer ligt hij op de capuchon, de andere keer, als we naar buiten gaan, heeft hij hem op. Ideaal, want dan houdt hij lekkere warme oortjes. Enige nadeel van die pakjes, vind ik, de korte pijpjes. Als het goed koud is, doe ik er een maillootje onder.

Maar waarom zou zo'n capuchon dan gevaarlijk zijn?

10. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de onderste, ruime capuchon. pakje valt wel klein

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij hebben die 2e idd ook en hier ook gewoon ermee slapen hoor. Wat jij zegt was mij ook opgevallen die pijpjes zijn echt kort! Die mouwen moest ik hier omslaan en die pijpjes waren goed qua lengte :(

Deel Deze Pagina