Maak me soms wat zorgen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ons meisje van 9 maanden is zo ontzettend druk! Ze wil nooit op schoot zitten, knuffelen of kusjes geven vindt ze ook maar niks. Alleen na de laatste fles wil ze nog wel 's lekker tegen je aan liggen/hangen. Als we haar niet snel genoeg achter elkaar hapjes geven tijdens het eten wordt ze superboos. Soms denk ik dat er iets mis met haar is. Als ik dit vergelijk met baby's van vriendinnen waren die veel rustiger. Mensen die dit herkennen?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik herken het wel, niet van mijn zoontje maar van mijn vriendin.

HIj is lekker gezellig druk, kan geen seconde stil zitten en knuffelen heeft hij al helemaal geen tijd voor, want hij wil ondekken, kijken, niks willen missen.

HIj heeft ook overal haast mee, eten is binnen no time op, drinken vergeet hij, moet mijn vriendin echt op letten

Dus meis, nee je hoeft je geen zorgen te maken, kindjes kan je niet vergelijken, je meisje is vrolijk, maar ze heeft het gewoon druk met haar omgeving, probeer er van te genieten

3. missblueeye

missblueeye Actief lid

3 jan 2009
    118
    0
    0
    Maak je maar niet druk,die van mij had en heeft het nog steeds,hij is nu ruim anderhalf jaar en ook erg snel met zn ontwikkeling,hij liep al met 10 maanden en praat en 1 stuk door. Slapen vind ie ook zonde van zn tijd dus dat doet hij ook niet zoveel en lang.

Hij ontdekt en leert gewoon graag

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook een meisje wat niet stopt. Op schoot zitten wil ze soms wel eventjes, maar stilzitten ho maar. Ook slapen wil ze pas als ze echt niet meer kan en dan is het ook even een half uurtje en daarna weer vrolijk een paar uur verder. Ze kan ook heeeel goed duidelijk maken wat ze wel en niet wil. Ik weet niet, ik ben eigenlijk niet anders gewend en volgens mij zijn baby's op deze leeftijd sowieso nogal actief, maar ik heb geen direct vergelijkingsmateriaal in de buurt. In ieder geval is Irem zo actief dat ze de afgelopen maand maar 100 gram is aangekomen :)

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik herken het ook! Alleen dat vlug eten niet. Onze meid vond het juist zonde van dr tijd om te eten, en was dan de hele tijd met andere dingen bezig.
    Inmiddels gaat ze alweer een heel end naar de twee, en is ze veel rustiger. Ze kan nu de tijd nemen om te eten, sinds een aantal maanden komt ze uit zichzelf knuffels en kusjes geven.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.831
    9.336
    113
    Gelderland
    Er is helemaal niks mis met je kindje meid! Niet druk maken want ze is gewoon een nieuwsgierig, leergierig meisje. Mijn zoontje heeft ook geen rust in zijn kontje alleen als hij ziek is of de fles krijgt maar als de fles op is moet er meteen gedraaid worden zodat hij weer kan lopen,kruipen druk kan zijn dus...als we hem wakker moeten maken is het eerste wat hij wil... recht op komen. Ook het eten moet er achter elkaar in want anders wordt hij boos of gaat huilen. dus voor mij is het heel herkenbaar;) ben je dus niet de enige met een gek;) kindje!

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook een heel actief kindje. Heb lang gedacht dat het normaal was, tot ik andere babietjes zag van haar leeftijd. (met 5 mnd kwam ik erachter dat ze wel erg druk en vooral heel erg vrolijk was)
    Ach ik maak me er niet druk om. Haar papa is ook erg druk, dus het zal wel erfelijk zijn. :D

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zelfde hier, op schoot moet hij echt vermaakt worden anders wil die er weer af. hij stuiterd de hele dag door. gelukkig kan die zich daardoor ook zo goed zelf vermaken. en is dol op andere kinderen en samen spelen.
    slapen doet hij wel goed genoeg maar nooit echt veel overdag.
    ben er wel blij mee maar mis het knuffelen wel hoor. ach elk kind is anders :)

9. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hiero ook een druk jochie, wilde ook nooit op schoot zitten en word gelijk boos als hem iets niet snel genoeg gaat (zoals eten).

Sinds kort wil hij af en toe wel 10 min op schoot zitten als hij tv mag kijken. Hi hi ben niet zo voor tv kijken maar als hij dan een keer lekker even op schoot wil zitten....

10. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoon is ook zo'n druktemaker. Op schoot zitten wil hij ook niet. Knuffelen? Doe even normaal! Als hij ziek is of heel erg moe, dan moet ik het er van nemen, want dan is het echt een knuffelkontje.

Gelukkig neemt hij wel de tijd om te eten. Was met de bv al een trage drinker en al kan hij wel snel eten, op de een of andere manier neemt hij daar wel de tijd voor. Hij is gewend om zelf alles te eten en te kauwen (hebben nooit gepureerd). Alleen als hij geen zin heeft in eten dan stuitert hij in zijn stoel. Gaat ie constant staan, achterstevoren hangen enz.
    Ik heb me ook wel eens afgevraagd of dit wel goed kwam allemaal, maar hij is gewoon druk. Niet ADHD druk hoor, maar gewoon lekker actief. Kan zichzelf ook supergoed vermaken, kon hij in de box al.

Ik zou me geen zorgen maken, maar gewoon lekker van genieten.

11. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Geen zorgen hoor hier ook zo'n drukte maker...
    Vind het soms wel erg jammer dat ze niet gewoon lekker wilt knuffelen maar ze is gewoon veel te ondernemend en nieuwschierig. Ook kan ze driftig worden als iets niet lukt zoals zij het blijkbaar in haar hoofd heeft. En waarom zou je gewoon rustig eten als je al dat lekkers ook zo snel mogelijk naar binnen kan werken om daarna weer snel verder te spelen....

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook zo'n druk kindje. Eva had trouwens precies hetzelfde. Met Eva had ik dan nog de rustmomentjes aan de borst, Lisa drinkt alles uit een beker, dus helaas geen knuffelmomentjes hier.
    Lisa staat het liefst de hele dag, soms kruipt of zit ze, maar meestal staat ze de hele tijd. Tijd voor eten en drinken heeft ze haast niet, ze zit al snel half omgedraaid in haar stoel om te kijken wat ze eens kan gaan doen... heel frustrerend omdat ze sinds een paar weken weer eet en drinkt en ik dus graag zie dat ze goed eet en drinkt ;). Als ze iets niet lekker vindt laat ze het ook duidelijk weten, wordt dan echt boos.

Volgens mij is het echt de leeftijd en ligt het natuurlijk ook wel aan het kindje.

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier precies hetzelfde. Wil alleen op school als hij nog een flesje krijgt voor het slapen gaan. Dan geniet ik er echt even van. Na het flesje is het gelijk wee actie. Hij stuitert de hele dag door, en is 's avonds om half 7 dan ook bekaf!

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ja hoor, mijn dochter van 9 maanden is een drukke tante, staat, doet, beweegt non-stop en is geen schootmeid. Eerder een bootwerker :D Geen zorgen meid, het heeft immers ook wel wat :D

15. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Maak je geen zorgen! Hier precies hetzelfde. Ook altijd een druk ondernemend meisje geweest. Eten ook heel herkenbaar, echt naar binnen schrokken en ongeduldig. Is nu trouwens aan het veranderen. Ze komt wel eens lekker knuffelen en is zich ook meer bewust van wat ze eet en neemt er meer de tijd voor.

16. adi

adi Niet meer actief

Ik ken eerlijk gezegd geen één kindje dat met 9-10-11 maanden lekker 10 minuten (!) op schoot blijft zitten.

Daarom zou ik het me echt niet zorgen maken, het is juist een goed teken dat ze zo ondernemend en nieuwsgierig is.

Deel Deze Pagina