help ik moet een kroon!

Discussie in 'De lounge' gestart door guppie81, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Net terug van de tandarts en ik moet een kroon!
    Ik ben er wel van geschrokken, doet het pijn zoiets? En vergoed de verzekering het een beetje? heb wel aanvullende verzekering gelukkig!

Ik ben pas 28, is dat niet een beetje jong voor een kroon? De tandarts is bang dat mn kies gaat breken en dat wil ik natuurlijk ook niet.

2. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi guppie,

Ik heb nu een tweetal jaar een kroon, en ik ben net 24. Dus wat is jong zou ik zeggen?

De kroon zelf. Bij mij is eerst een wortelkanaal behandeling gedaan, maar daar was ik goed voor verdoofd waardoor ik niet voelde. En door de wortelkanaal behandeling (die legt gewoon al je zenuwen plat :D) heb ik geen pijn gehad bij mijn kroon.

Ik heb eerst een 2 tal weken een noodkroon gehad omdat de kroon gemaakt moest worden. Daarna kreeg ik mijn echte kroon. Nu twee jaar later nog geen last gehad van mijn kroon!

Dus bij mij is het heel erg meegevallen. Ik was ook zo geschrokken en angstig als jij, maar ik heb me achteraf zorgen gemaakt om niets!

Succes!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dat klinkt al goed!
    Die kies heb ik al 3 wortelkanaalbehandelingen gehad, dus het lijkt me dat dat al wel dood is.
    Vergoeding is 80%, dus dat wordt wel een beetje zelf betalen.

4. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    oja, het betalen...

Ja ik had volgens mij ook iets moeten betalen maar ik was ook aanvullend verzekerd en toen viel dat reuze mee...

Als je al wortelkanaalbehandelingen hebt gehad zal het wel mee vallen denk ik hoor..

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben 20 en ik moet 2 kronen ;)

door gebruik van veel medicijnen zijn mijn tanden slecht geworden en 2 zijn er niet meer te redden... ik heb er geen moeite mee,

of het pijn doet durf ik niet te zeggen... ik heb nu 2 noodkronen, en daar voelde ik helemaal niets van, of het ook zo voelt wanneer er een echte kroon opgezet word weet ik niet,

ik krijg 75% per kroon vergoed.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ook ik heb al jaren een kroon, dus wat is te jong? Beter een kroon dan een rotte kies. Die kroon kan weer jaren mee. En qua pijn vond ik het wel meevallen. Je voelt wel iets, maar met een verdoving stelt het niet al te veel voor. En nu na 8 jaar, heb ik nog nooit problemen gehad.
    Ik moest wel iets zelf betalen, maar vond de kosten wel meevallen.
    Succes!

7. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Ik ben 29 en heb al jaren een implantaat, met daarop een kroon.
    Een implantaat is een kunst wortel van chirurgisch staal. Een stuk schroefdraad dus...
    Geen last gehad bij het uitboren van de oude kies en het zetten van het implantaat. Eigenlijk helemaal negens van. En het bevalt super. Heb er nooit gaatjes in!!!

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ook een 4 kronen, en ook nog 2 bruggen. Het is niet pijnlijk, wel een beetje vervelend. Je moet lang met je mond open liggen, in gips bijten, verdoving, niet leuk dus. Je tandarts wacht toch zeker wel tot na je bevalling of niet? Sterkte in ieder geval!
    Oja, de kosten hier vielen tegen, ik had toen nog geen aanvullende verzekering en 2 kronen met brug kostte me toen bijna 1500 euro. En dat 2x, 2 jaar achter elkaar ;)

9. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja balen, vooral de rekening zo;n 500 euro per stuk. Er schijnt ook veel kwaliteitsverschil te zijn tussen kronen, maar dat kan je als consument natuurlijk lastig nagaan. Een ding weet je zeker: je betaalt de volle mep.... of het nou een goede is of een uit china.

Deel Deze Pagina