heb je goed gedaan! ik denk dat ik er ook eens na ga informeren! Voel me ook soms behoorlijk ziek als ik weer eens niet assertief genoeg ben! Veel succes morgen, laat je weten hoe het was?
buiten dat je jezelf er mee hebt heb je er ook vaak een ander mee! ik ben iemand met wel altijd mijn mondje klaar. maar soms zo vervelend als iemand inderdaad zichzelf te kort doet door niet een eigen mening te hebben. dan denk je dat die persoon het met je eens is........ maar uiteindelijk voelt die zich juist nog rotter. terwijl als je eerlijk bent iedereen weet waar ie aan toe is. gelukkig dat je in de mail/forum wel reageerd zoals je wil dussss geef mij maar van jetje
hallo, ik zou nog even laten weten hoe mijn eerste sessie is geweest eergister. Gesprek is goed gegaan...heb huiswerk meegekregen moet een lijst maken met kolommen met situatie, hoe aangepakt, uitwerking en wat anders te doen volgende keer. Dit alles heeft met meningsverschillen te maken zodra er 1 geweest is moet ik die dingen dus opschrijven....ik moet minder toegevelijk ( assertiever dus) worden in een meningsverschil niet natuurlijk ik wil kip en hij een gehaktbal..das niet erg daarin toe tegeven aan een gehaktbal...maar wel in de dingen die ik belangrijk vind..dat er naar geluistert wordt en een oplossing gezocht wordt ipv dat ik maar ja nee en amen zeg om ruzie of iets te voorkomen en tegen mijn gevoel in ga daarmee...snap je hem nog volgende week gaan we het dan bespreken en krijg ik tools hoe iets aan te pakken daarin en wat ik anders zou kunnen doen. moet wel zeggen dat met de voorbeelden die ik mijn psyg aangaf met de meningsverschillen tot nu toe....en waarin ik toegevelijk ( niet assertief )ben geweest hij mij dus gelijk gaf en vind dat ik niet toegevelijk (assertiever) had moeten zijn...tja daar zit ik daar voor om dat te leren