We hebben net pizza besteld en ik heb eentje besteld met peperoni erop. Maar mag dit eigenlijk wel tijdens de zwangerschap? Ik hoop op een snelle reactie!
tuurlijk why not? je hebt een verboden lijst - filet americian - vacuum verpakte rauwe vis - alcohol - peukes - rauwmelkse kazen voor de rest mag (bijna) alles, alleen bepaalde dingen zoals pate en leverpastei e.d. met mate....
Ja hoor! Hij was erg lekker Kon hem alleen niet helemaal op, dus heb voor morgen nog weer een stukje Hahaha
Hoi meiden even een vraagje van mij.... ben overtijd en denk dat ik misschien zwanger ben..... gisteren (zonder na te denken) een broodje met flinke stukken paté gegeten.... Zou dat bij een (eventuele) zwangerschap van 4 weken kwaad kunnen?
Thanks voor je snelle reactie! Ik las dat je niet meer dan 15 à 20 gram per dag mag hebben, en er zat zeker te weten veel méér op m'n broodje Zou 't pas slecht zijn wanneer je iedere dag meer dan het maximum neemt?
Paté en lever(worst) bevat veel vitamine A. Voor een keertje kan dat geen kwaad, maar als je structureel over de macimale hoeveelheid heen gaat, bouw je een grote dosis vitamine A op. Dit kan schadelijk zijn.
Je mag niet meer dan 15 a 20 gram per dag, dus je mag zoveel elke dag eten. En die grenzen zijn echt wel heel ruim genomen hoor, dus als je elke dag 20 gram eet en dan 1 keer een stuk meer kan het waarschijnlijk nog geen kwaad.
Met 4 weken zwangerschap kan ook teveel pate geen kwaad! Verder in de zwangerschap (nadat de placenta is aangelegd) moet je gaan uitkijken, want dan is er verbinding tussen jou en je kindje en krijgt hij/zij ook alles binnen wat jij eet (in andere mate dan )