Geen ontlasting en spugen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Sherry, Aug 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sherry

Sherry Niet meer actief

Hoi!

Sinds 4 weken ben ik gedeeltelijk gestopt met borstvoeding. De eerste week gedeeltelijk en alleen 's nachts flesvoeding en zo na een week volledig overgegaan.

Mijn dochter had goede ontlasting met de borstvoeding maar toen we eenmaal over waren begon de ellende.. Geen ontlasting meer en spugen en rode vlekken na het 'eten' in gezicht, nek en hals. Ook is d'r huid in het gezicjt erg pukkelig. Ze komt wel aan en heeft weer ontlasting dmv lactulosestroop. Tijdelijk wel even een oplossing maar zo verschuiven we het probleem alleen maar! Want zodra we een dag overslaan is het weer voor 2-3 dagen weg een heeft ze ook weer kramp..

Zou dit aan de voeding liggen? Ik gebruik nou H.A. Van nutrilon. Zou de overstap naar een H.A. Van een ander merk al verschil uit maken?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Sherry,

De klachten die je kindje heeft kunnen heel goed te maken hebben met de eiwitten in de voeding. Je kunt het beste contact opnemen met je huisarts of CB en vragen of zij de pep voor willen schrijven. Binnen 4 weken kun je dan een verbetering verwachten. Succes ermee in ieder geval, het klinkt echt naar voor je kindje.

Groetjes eveline

Share This Page