Waarom bij sommige zo vroeg een echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Prissie1983, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Jeetje meiden wat een hoop antwoorden, echt leuk om te lezen en wat gaaf die echo's!

@Maria:
    Ik had al een vraag gesteld bij eerste symptomen, ik heb namelijk onwijs zere tepels, al een paar dagen kotsmisselijk en ik werd ook ineens wagenziek in de bus wat ik ook echt nooit heb.
    Vorige maanden had ik wel van wat dingetjes last, maar dat was ook echt ontpillen en hield ik me er nog niet mee bezig, maar deze maand hou ik wel in mn hoofd dat het eens raak zou kunnen zijn...
    Mn buik voelt van binnen aan alsof er iets uit elkaar getrokken word, alsof er iets vast zit met elastiekjes en dat strak trekt als ik loop of me uitrek.
    Zo zijn er zoveel dingetjes, als ik bijvoorbeeld de trap op loop ben ik al gevloerd en heb ik een hartslag van een marathonloper :)
    De huid op mn buik voelt ook heel raar aan, alsof er een schuurplek op zit, zodat het gewoon al gevoelig is als mn onderbroek er langs wrijft zeg maar.
    Mn baarmoeder zit flink hoog en geen enkel spoor van de duiveltjes, dus ik ben heeeel benieuwd.
    Maar ik wil nog even afwachten, want ik heb het idee dat mn eisprong iets later is geweest dan normaal en dan word je ongesteldheid ook wat langer uitgesteld of niet?
    Die kan dus nog komen, maar als ik morgenavond nog steeds niet ongesteld ben geworden, misschien dat ik dan een testje durf te wagen, keep my fingers crossed :p

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik kreeg 2 echo's op 6 weken 2 dagen en 8 weken 2 dagen, ook omdat ik onder behandeling liep van een gynaecoloog. (mn echo's staan trouwens ook in mn album)

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik kreeg met 5 weken en een beetje m'n eerste echo.
    Dit omdat ik heel erg veel last had van ontzettend pijnlijke krampen.
    Ze wilden kijken of ik geen buiten baarmoederlijke zwangerschap had.
    Gelukkig bleek dit niet het geval.

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik was stiekem een beetje jaloers :oops: op iedereen die al zo vroeg een echo kreeg totdat ik erachter kwam waarom dat was. Bij mij gaat alles vanaf het begin erg voorspoedig dus dan krijg je vaak alleen je termijnecho en je 20-weken echo vergoed.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook vanwege constante bloedingen veel echos.
    echt wees maar blij dat je een voorspoedige zwangerschap hebt, en dat je niet steeds die onzekerheid hebt. een echo neemt even je zorgen weg, maar zodra je een paar uur verder neemt komt de angst weer opzetten.
    enigste wat je kan is afwachten.

6. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Prissie1983

ik zie dat je een Zwangerschapsbanner hebt

heb je getest?
    Super meid dat je ZWANGER bent :D:D
    Veel Geluk

7. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Ja... ik kon me vanmiddag toch niet meer zo goed bedwingen, nadat ik een intiem moment had gehad met de wcpot en na de boodschappen hebben we het er toch op gewaagd :p
    En 2 positieve testen, bij de eerste geloofde ik er natuurlijk niks van, maar na de 2e kon ik van spanning meteen weer naar de wc rennen om mn lunch eruit te mikken :oops:
    We kunnen het nog steeds niet geloven en af en toe kijk ik nog maar een keer naar de tests om te zien of het wel echt zo is en het geen droom was ofzo...
    Het is nog steeds niet echt aangekomen, want ik voel me verder ook gewoon erg goed eigenlijk, alleen de voorgevel liegt er niet om, die voelt namelijk aan alsof pamela anderson erin gehuist is :confused:

8. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede

Hahahaha dat pamela anderson word nog wel erger
    haha
    maar wat super nieuws zeg :D
    raar he ineens een positieve test,had ik ook ik
    geloofde er helemaal niks van,wij hebben ook 2 testen gedaan
    maar langzaam dringt het wel door
    ik voelde me trouwens ook niet zwanger in het
    begin bij me 1ste en nu niet
    wel last van me voorgevel verder niks
    ben ook niet misselijk ofzo geweest dat vond ik wel heel fijn haha

ik wens je heel veel succes
    en laat die buik maar groeien ofniet haha :D

Groetjes Maria

9. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Ik ben echt heel slank van mezelf, ik vind mezelf TE slank en wat ik er ook aan doe en wat ik ook probeer, niks werkt om wat dikker te worden, dus wie weet is dit nu eindelijk mn laatste hoop :p
    Die pamela andersonvoorgevel is ook wel welkom :D
    Ik heb ook echt nergens last van tot nu toe, ja een beetje van alles wat, maar niet zo noemenswaardig dat ik iedere ochtend een intiem moment heb met de wc.
    Net hebben we een uur met de honden gelopen en ik heb 1x onderweg even uit moeten puffen, maar verder niks eigenlijk.
    Waarschijnlijk piep ik over een paar weken of maanden wel anders en zou ik wensen dat het zo gebleven was hahaha.

10. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik kreeg met 6 weken a een echo omdat ze dachten dat ik een bbz had

vanwege de onwijze buikpijnen

maar alles was goed

gefeliciteerd meid

11. mamameike

mamameike Bekend lid

gefeliciteerd met je zwangerschap allereerst!
    ik heb ook een vroege echo gehad, met 7 weken en een paar dagen. Dit omdat ik een aantal miskramen gehad heb. Inmiddels heb ik drie echo's gehad, ook omdat het om een tweeling blijkt te gaan, maar als ik mocht ruilen had ik liever gewacht tot 12 weken dan dat ik alles had meegemaakt wat ik nu achter de rug heb hoor!

Een voordeeltje heb ik nu wel, om de 4 weken word er een echo gemaakt om te kijken of alles ok is!

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik kreeg een vroege echo omdat ik zwanger ben geworden dmv ivf. Dus met 6 weken 1 kindje met een kloppend hartje gezien en met 7 weken mocht ik nog eens komen waren het 2 kindjes! Een 1 eiige tweeling. Ik mag tot nu toe elke 2 weken voor een echo dus heb er al wat gehad.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ivm bloedverlies met 7 weken een echo gehad.

14. MarionW

MarionW Lid

11 nov 2007
    27
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    Stadskanaal
    Ik heb mijn eerste echo gehad met 9 weken en 1 dag. Ik dacht zelf dat ik toen nog maar 8 weken en 4 dagen zwanger was. Ik ben nog niet eerder zwanger geweest en ook geen problemen gehad om zwanger te worden. Bij onze verloskundige is het normaal dat je rond de 8e/9e week voor het eerst langs komt. Ze maken dan een zogeheten termijnecho. Ze kijken dan hoe lang je zwanger bent en op basis daarvan berekenen ze je vermoedelijke bevallingsdatum.
    Ik vind het zelf wel prettig dat ze dan al een echo maken. Dan weet je meteen of alles goed is of niet. :D

Groeten Marion

Deel Deze Pagina