Hoi! Ik ben inmiddels 38.5 zwanger en gister bij het maken van een liggingsecho constateerde de echoscopiste dat ik wel wat weinig vruchtwater had. Nu zat de maag en blaas van baby behoorlijk vol dus haar gedachte was dat het daar waarschijnlijk door kwam maar ze wilde het wel in de gaten houden. Nu hoef ik volgende week donderdag pas weer een nieuwe controle echo. Is dat niet te laat vraag ik me nu af? Ik lees overal dat er na twee dagen weer gecontroleerd werd met echo en ctg. Ik voel ons kindje nog wel heel goed maar hij is nog niet ingedaald dus heb zelf het idee dat het nog wel even kan duren voordat de bevalling spontaan zal beginnen. Iemand ervaring hiermee en wat was het controle beleid bij diegene? Alvast bedankt voor de reacties!
Geen ervaring maar als je het niet vertrouwd zal ik gewoon contact opnemen met de vk en aangeven dat je niet tot volgende week wil wachten.
Ja heb je ook helemaal gelijk in. Partner zei het ook al tegen me. Ik voel me dan zo'n zeur bij de vk maar ik wist gewoon niet dat er best wel risico's aankleven. Ik ga ze straks maar even bellen inderdaad.
Ja met mijn zus... sorrt maar niet echt een geruststellend verhaal. Bij haar constateerde ze ook weinig vruchtwater, ook zij hoefde zich geen zorgen te maken en een week later weer komen. Toen moest ze een aantal dagen later met spoed naar het ziekenhuis vanwege pijn, haar kind was aan het uitdrogen, haar vruchtwater was inmiddels niets meer! De kleine man is km et een spied keizersnee gehaald uiteindelijk, nadat ze mijn zus eerst uren hebben laten klungelen met weeën opwekkers. De kleine heeft het bijna niet overleefd! Gelukkig gaat alles goed met hem maar hij was er bijna niet geweest Doe mij een lol en ga meteen naar het ziekenhuis! En STA ER OP dat ze actie gaan ondernemen! Doe dat aub!! Laat je niet afschepen! Sterkte!
Dank voor je reactie Angela, heftig voor je zus om mee te moeten maken zeg. Daarom maak ik mij dus ook wel zorgen. Ik heb net gebeld met vk en zij gaat weer overleggen met het ziekenhuis want ik heb gedeelde zorg. Ze belt me er later over terug, ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt.
Idd er bovenop zitten hoor. Was het weinig of te weinig dat vind ik ook nog wel een verschil. Je termijn is prima om te bevallen gelukkig. Ik weet als geen ander hoe snel vruchtwater af kan nemen.
Het was weinig, maar niet goed te bepalen omdat zijn maag en blaas wel gevuld waren dus het kan zijn dat dat het 'ontbrekende' vruchtwater is. Toch zit het me gewoon niet lekker om nog een week te wachten. Ik houd jullie op de hoogte wat het ziekenhuis zegt.
Ik ben net terug gebeld en ik hoef me echt geen zorgen te maken. Ik had de ondergrens qua hoeveelheid vruchtwater nog niet bereikt en dat ik volgende week nog een keer een meting krijg was puur uit voorzorg. Zolang ik de baby nog goed voel bewegen is er echt geen reden voor paniek. Ik ben weer gerust gesteld en hoop dat de bevalling snel spontaan op gang komt... Die laatste weekjes zijn spannender dan ik dacht!
Gelukkig geen zorgen. Hou het idd in de gate en bij twijfel meteen bellen! veel succes deze laatste loodjes!