Misschien weet 1 van jullie wat ik nog kan doen. Sommige kledingstukken doe ik niet in de wasdroger. Deze hang ik dan op aan de waslijn. Maar als ik het van de lijn haal lijkt het alsof er stijfsel in zit. Ik heb er al wasverzachter bij gedaan. Eerst weinig en op een gegeven moment steeds meer, maar het blijft hard. Ik heb ook al minder wasmiddel gebruikt en ook meer, maar dat hielp ook niet. Hebben jullie nog tips?
Dat probleem heb ik ook gehad, maar ons water heeft een hoge hardheid. Hoewel ik het liever buiten hang eindigt hier vrijwel alles in de droger, alleen delicate kledingstukken niet. Maar harde handdoeken vind ik niet prettig om mee af te drogen, of een stugge onderbroek aan je bips is ook niet fijn. De tip van azijn erbij ga ik ook eens proberen, met dit mooie weer is het zo lekker om alles buiten te laten drogen..
Handdoeken zijn hier vooral heel stijf als ik ze aan de lijn laat drogen. Die doe ik dus altijd in de droger. Volgens mij helpt het ook als je ze in de wind laat drogen, dus dat ze behoorlijk wapperen
Gewoon natuurazijn neem ik aan? Hoeveel moet in in het wasverzachter bakje doen daarvan? Ik had laatst dmv zo een strip de hardheid van het water getest en die was tussen de 15 en de 18 stond erbij. Handdoeken doe ik altijd in de droger. Sommige kledingstukken mogen niet in de droger of het is nu ook lekker om het buiten te hangen met dit mooie weer
een scheutje.. meer is ook echt niet nodig! en misschien zou ik de wasmachine eens goed reinigen (buizen ed) goede hand soda in een lege trommel en dan op 90 graden. Zo verwijder je eventuele kalkresten
Ja gewoon natuurazijn, scheutje is meer dan genoeg. Ik was er vooral mee omdat de kleuren dan mooier blijven. En inderdaad, regelmatig de machine leeg laten draaien op soda of schoonmaakazijn.
bij mij gebeurd dat als de wasmachine niet goed heeft gecentrifugeerd en ik hang de was dus heel erg nat op (bij handdoeken gebeurd dit)
Ik maak hem inderdaad regelmatig schoon op 90 graden met soda er in. Machine is nu 1,5 jaar oud. Kan het misschien ook aan het wasmiddel liggen? Ik ga sowieso is proberen met natuurazijn
Thanks! Ga ik bij de eerstvolgende was proberen. Wel lekker goedkoop Maar wasverzachter maakt het hier ook niet zacht helaas
Indd azijn in het wasverzachterbakje. Word m'n was zachter van als wasverzachter en is nog eens veel goedkoper ook. En nee je ruikt er niets van. Heb juist het idee dat de was veel frisser ruikt.
Ik was donkere kleuren juist met schoonmaakazijn. Heb je ook nog eens 2 vliegen in 1 klap: je was schoon en zacht en je trommel schoon