waarom blijft mijn ovutest positief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mama van 2 kids, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

ik zit nu op dag 22 en mijn ovu testen zijn al 4 dagen positief, hoe kan dit.... ik wordt hier echt onzeker van. vrijdag en zaterdag had ik echt buikkrampen en dacht ik mijn ei te hebben. zondag was de buikpijn over. maar nu blijft hij positief.
    Zou het kunnen zijn dat mijn cyclus deze maand korter is en dat ik zwanger ben en daarom positief test. want ik ga er gewoon vanuit dat ik weer cyclus heb van 35 dagen vandaar dat ik afgelopen vrijdag ben begonnen met ovuluatie testen.

ik hoop op een antwoord want ik wordt hier zo onzeker van.

Groetjes

2. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    welk merk van testen gebruik je?

3. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    dat zou heel goed kunnen.
    ik had laast waarschijnelijk mijn ei op dag 10 al gehad en teste toen ook 7 dagen achter elkaar positief met ovulatietesten, ik bleek dus gewoon zwanger te zijn. (alleen liep dit niet goed af)

maar ik zou er maar even een testje tegen aan gooien.. :D
    succes!

4. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de testen van kruidvat.

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik heb 2 rondes ovulatietesten gebruikt en had de ene keer 3 en de andere keer 4 dagen lang een positieve test. Beide keren op dag 2 mijn ei gehad (dat wist ik dmv tempen). Kennelijk blijven de testen bij de ene persoon langer positief dan bij de ander, bij mij duurt het kennelijk even voordat m'n LH echt goed gezakt is.

Het lijkt me behoorlijk zeldzaam dat een ovu-test direct na ei echt positief blijft ten gevolge van een bevruchting. Dan zou 'ie nl reageren op het HCG en dat maak je de eerste dagen na bevruchting echt nog niet aan. Dus dan verwacht je pas weer een positieve ovu-test als je ook bijna positieve zwangerschapstesten hebt.

Als je je ei wel vroeg gehad hebt kan het natuurlijk wel...

6. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik dacht het dat je die testen had ;)

bij deze testen is hij enkel positief als de teststreep donkerder is dan de controlestreep.
    en dit kan 4 dagen aanhouden.
    succes!

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik hoor/ lees over de Kruidvat testen geen goede verhalen. Bij mij bleef die ook dagen positief, terwijl de testen van zwanger en kids het wel goed doen.

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    De ovulatietesten van Kruidvat staan inderdaad slecht bekend! Ik zou je adviseren om andere testen te kopen (bijvoorbeeld bij matcare of zwanger&kids, die zijn bovendien een stuk goedkoper). Ik heb een keer meegemaakt dat de tests positief bleven nadat ik al eerder een piek had gehad (bleef doortesten omdat mijn temp raar deed) en toen bleek ik zwanger te zijn.

Deel Deze Pagina