Ik heb net tiramisu gemaakt. Terwijl ik aan het telefoneren was heb ik een foutje gemaakt... In plaats van de slagroom eerst stijf te kloppen, had ik het meteen bij het eigeel gegooid.. Ik heb nog een poging gedaan om het wat stijf te krijgen maar dat lukte echt niet Nu heb ik het maar gewoon gemengd met de mascarpone en de rest afgemaakt en het in de koelkast gezet... Maar nu is me vraag, is het echt mislukt of is het waarschijnlijk nog wel te eten? Dit is me nog nooit eerder zo overkomen dus heb geen idee wat ik ervan moet verwachten!
O.... dit brengt herrineringen bij me boven. De eerste kerst op mezelf had ik mijn ouders te eten gevraagt. Me enorm uitgeslooft in de keuken en tiramisu gemaakt. En dezelfde fout begaan als jij. Bij het eten bleven mijn ouders maar zeggen hoe heerlijk het was en dat het geen verschil maakte maar eerlijk..... het was vieze drap met de smaak van tiramisu. Ik raad je aan naar de ah te racen en een bak kant en klaar te halen
Ooo wat erg hahaha ik gooide het erin en dacht nog oooo me eigeel zit in deze bak Nou als het echt zo erg is dan gooi ik het weg en eten we morgen biogarde als toetje hahahah
Het is nu niet opgesteven, de slagroom. Verder is het wel te eten, bedoel, de smaak an sich zal niet veranderen door het opkloppen, maar de consistentie wel. Dus grote kans dat het een papje is morgen . Jammer!!
Dankjewel iedereen.. Ik ga het even aankijken en als het morgen pap is dan maak ik of snel nog een nieuwe en anders inderdaad maar gewoon de yoghurt..
Ik wil zo graag een keer tiramisu maken maar ik zie zoveel verschillende recepten op het internet. Mag ik please het recept van je minaa ?
@ pluis, ben benieuwd naar jou recept, hoe jij het zonder slagroom maakt! @ sila, ik maak het altijd zo; - lange vingers - sterke koffie - 500 Gr mascarpone - cacao poeder - 4 eieren - suiker - 125 ml verse slagroom Ik leg de lange vingers in de bak, daar giet ik de helft van mijn sterke koffie over. Dan klop ik de eierdooiers met suiker totdat het er een beetje lichtgeel cremig zeg maar uit ziet. Dan klop ik de slagroom stijf apart met nog wat suiker. Dan doe ik de mascarpone in een aparte bak en haal ik het beetje los zeg maar met een vork. Dan doe ik alle drie weer bij elkaar en roer ik het goed door. De helft van Het mengsel giet ik over de lange vingers heen. Dan doe ik er nog een laagje lange vingers overheen. Die lange vingers heb ik dan in de andere helft van de koffie allemaal gedoopt. Dn doe ik de andere helft van het mascarpone over heen en daarover de cacao poeder. Over de bak doe ik dan vershoudfolie en dit laat ik een nachtje in de koelkast staan..
Ik weet het even niet meer precies uit m'n hoofd maar wat ik wel weet is dat je de boel niet "goed door elkaar" moet roeren. Het is juist de kunst om je opgeklopte eiwit zo voorzichtig door de mascarpone te spatelen,dat het geheel luchtig blijft. Als je hard roert heb je het eiwit voor niks stijf geklopt
@ Sila Ja laat maar weten hoe het smaakte! Enneeee de tiramisu is na een nacht in de koelkast staan toch stevig geworden en helemaal niet prutterig.. Scheelt mij in iedergeval weer een nieuwe maken vanmiddag want we gaan deze dus gewoon op eten
hey mina fijn dat de tiramusu toch wel goed gelukt is! ik ga morgen om boodschappen daarna ga ik gelijk tiramisu maken
Ja je kan er inderdaad ook nog alcohol doorheen doen maar aangezien wij geen alcohol drinken heb ik het ook niet erdoorheen gedaan
Slagroom?? Mijn man maakt altijd tiramisu zonder slagroom! Maar hij wordt inderdaad niet meer stijf in de koelkast als hij de eieren en marcarpone niet stijf genoeg klopt!