tja waarom vermaalt je maag voedsel, en halen je darmen er de voedingsstoffen uit. waarom blijft je hart gewoon kloppen, zelfs als je er niet om vraagt.. waarom zijn de bananen krom
je baby kan er niet echt uit lijkt me als de vliezen intact zijn, er is dna geen uitgang. Dus ja ze moeten breken zodat de baby een exit heeft, en het vruchtwater moet eruit.
Wel als het kindje 'met de helm op'geboren wordt. Dit schijnen heel bijzondere kindjes te zijn/mensen met paranormale gaven. Er zijn ook mensen uit de geschiedenisboekjes die met de helm geboren zijn. Zoals ik eerder schreef: mijn vliezen werden doorgeprikt, want met 10 cm ontsluiting was dit van nature nog niet gebeurd en gebeurt dit niet altijd...
Ik hoorde dat kindjes die met de helm op geboren worden wat kwetsbaarder zijn voor ziekten etc, maar kan ook een fabeltje zijn Maar ook als je met de helm geboren wordt zijn je vliezen wel gebroken, alleen blijven de vliezen aan het kindje hangen toch?
Ja bij een begeleide bevalling in principe wel (zoals bij mijn dochter), maar een enkel keertje komt het voor dat een kindje in de vruchtzak geboren wordt (voor zover ik weleens heb gelezen). Dan is meestal alleen het hoofdje nog in de vliezen maar een heel enkel keertje het hele lijfje. Het is volgens mij gewoon een fabeltje (hoewel ik mijn dochter heel bijzonder vind!). Het heeft iets te maken met dat de fontanellen dan beschermd blijven tegen de druk van de bevalling en dat er daardoor een speciale gave kan ontstaan. Ofzo. Dat ze vaker ziek zijn weet ik niet.