Waarom bruinverlies week voor NOD

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Muisje1981, 20 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Nou zeg.. die rot :evil: :evil: ook bij jullie.. ik hoop voor jullie dat ze de volgende 9 maanden wegblijven.

Hier is mijn NOD een lekker vervelende dag geworden... ik schreef toch dat ik maandag lekker misselijk was... nou niks zwangerschap... maar gewoon een hele fijne buikgriep... gister was echt erg.

Gelukkig gaat het vandaag wel weer beterder en ik denk dat ik morgen er weer met vol goede moed tegenaan kan.

Verder zijn er nog geen :evil: gesignaleerd... maar ik heb zo'n dik vermoeden dat ik pas afgelopen weekend me eitje gehad heb (i.v.m. afscheiding en ongibuikpijn) Dus als ik dit weekend niet ongi ben geworden en een negatieve test heb dan kan ik er donder op zeggen dat ik volgend weekend ongi moet worden.

Maar we zullen moeten afwachten...

En wie weet zitten we straks wel samen met de :evil: opgescheept :(

Liefs jollie

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Klinkt hoopgevend! Wie weet, is het bij 1 van ons ook op die manier eens raak :-D ;).

3. totje

totje Lid

21 jan 2007
    47
    0
    0
    oh wat jammer pluys, hebben we ons voor niks gek gemaakt, nou ja hopen dat de volgende maand meer geluk brengt

4. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Dat heb ik dus niet. dat bruinverlies voor ongie.
    Wel voel ik het altijd nattig worden een paar dagen voor ongie.

irisje

5. trientje

trientje Lid

30 jan 2007
    24
    0
    0
    Hallo dames,

K ga mij hier ook maar tussenvoegen...
    Ik ben ook (ongeduldig) aan t afwachten.
    Dat bruinverlies dat heb ik niet gehad.
    Normaal was mijn cyclus altijd 28.
    Maar ik ben nog maar aan de eerste ronde, dus weet ik niet hoe het nu gaat zijn.
    Afwachten dus...
    Heb dinsdag wel getest maar negatief :(

We zien wel...

Ik duim alvast mee...

Groetjes
    Trientje

6. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hoi hoi meiden,

Nog even een vraagje over het bruinverlies. Ik weet dat het rondom de ongesteld kan voorkomen, heb ik eigenlijk altijd wel wat. Maar zou je het ook rondom de eisprong kunnen hebben? Ik heb het zo'n 16 dagen geleden gehad en ben nu ongesteld..

7. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    ik weet niet of dat kan...

Ik had het vorige week maandag en goed ik ben nu nog niet ongi... en ook niet zwanger... dus waarschijnlijk heb ik rond die tijd me ei gehad (khoop het eigenlijk)... dus dan zou ik ook bruinverlies hebben gehad rond mijn eisprong...

Groetjes!

8. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ik heb net deze week m'n eisprong gehad en ik had vanavond ook een beetje bruin. Tja, het lichaam doet soms rare dingen.

9. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Zie hier mijn vraag aan en antwoord van een verloskundige hier op de site. Misschien hebben jullie hier wat aan.

Hai,

ik las bij een ander onderwerp dat je de eerste dag ongesteldheid moet rekenen als je ook bruin bloed hebt. Ik heb dit dus al heel snel na mijn eisprong.

De laatste 3 maanden begint het bruine verlies (is bruine afscheiding en bij het afvegen als ik naar de wc ben geweest verder niet) al 3 dagen na mijn eisprong.

Ik gebruik ovulatietesten dus weet ik wanneer mijn eisprong is. Ben al eens meteen nadat mijn ongesteldheid is opgehouden begonnen met ovultatietesten en heb toen net zolang getest tot die positief was. Mijn eisprong is rond dag 18/19 of 20. Vrij normaal dus.

Vervolgens begint 3 dagen laten mijn bruine prut zoals ik dat noem. Dit kan toch niet mijn ongesteldheid zijn want dan zou ik 14 of 15 dagen ongesteld zijn bijna direct na mijn eisprong.

Veel liefs
    Nataly

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Nataly,

wanneer je je eisprong hebt gehad, begint je menstruatie 14 dagen erna, dat kan dus beginnen met een beetje bruin en dan pas rood. Maar dus nooit eerder dan 14 dagen erna. Wat jij verliest is waarschijnlijk een beetje oud bloed van de eisprong zelf. Heel normaal, maar dus geen menstruatie.

Groetjes Brigitte

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb dat dus ook gehad afgelopen ronde, ik dacht dat ik mijn ei had op dag 9 en ik kreeg een dag later ofzo bruinverlies. Jammer genoeg begon ik pas te laat met ovutesten. Ik heb nu een halve dag rood verlies gehad. Jammer dat mijn temperaturen geen eisprong aangeeft anders had ik het zeker geweten.

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik ben blij dit onderwerp gevonden te hebben. Ik heb hier al een jaar last van (sinds ik gestopt ben met men pil) en begon echt te denken dat er iets mis was met mij.

Elke cyclus heb ik zo'n bruine afscheiding exact 3 dagen voor mijn menstruatie. Betekent dit in mijn geval dan dat dit al van mijn ongi's is en dat ik voor mijn cyclus vanaf daar moet beginnen rekenen of moet ik vanaf dat ik rood bloedverlies heb beginnen rekenen?

Soms gebeurt het ook dat het bruin verlies eerst vooraf gaat door een tijdje rood bloed en het dan bruin wordt. Precies of het begint en zich dan weer bedenkt.

Wat ik het vervelendste vind is het feit dat als we dan zouden vrijen, ik begin te bloeden en het dus niet mogelijk is. Hierdoor heb ik dus eigenlijk 9 dagen mijn regels :x Heeft iemand van jullie hier ook last van?

BTW ik ben sinds 2 weken gestopt met roken... alles om zwanger te kunnen worden (mag wel gaan gebeuren nu)!

12. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Ik verwacht mijn bruinverlies ook ieder moment.... kan haast niet anders :(

13. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ha meides,

Hier nog een opbeurend verhaaltje:

Ik had elke maand last van bruinverlies, vaak wel een week lang voor NOD...In augustus had ik vanaf 4 augustus al bruinverlies, en de 14e was pas NOD...Zelfs af en toe een paar fikse druppels rood bloed...We hadden afgesproken om naar de dokter te gaan als het deze ronde niet gelukt was, en we hadden nog beide vakantie dus dat was wel makkelijk...Dus wij op vrijdag 11/8 naar de dokter omdat we een jaar bezig waren. De dokter wilde een kweekje nemen, maar dit kon niet omdat er bloed in mijn mutsie zat..Hij zei al je menstruatie komt er zeker weten aan...Dan rode bloed is er uit gekomen en nog 2 dagen bruinverlies en op maandag de 14e niks geen verlies...Terwijl ik toen ongi had moeten worden...Ik wilde niet te veel hoop krijgen, daardoor ging ik testen om gewoon weer verder te kunnen en voor de onderzoeken te kunnen gaan...Alle verwijsbriefjes, voor bloed en zaadjesonderzoek lagen in huis...Afspraak met het lab was al gemaakt, voor de zaadjes...Toen bleek de test positief!
    De volgende ochtend weer positief, Joepie... En ja hoor nog geen half uur later weer helder bloedverlies, grrr....Ik zei al tegen mijn ventje, zie je wel het is niks maar het bleef weer bij bruinverlies...Dat bruinverlies heb ik tot en met week 7 gehad, en na de echo was het over...Met 12 weken weer wat bruinverlies, maar niks aan het handje!

Dus bruinverlies en zelfs helderbloed verlies hoeft helemaal niet te zeggen dat het mis is...
    Want ons wondertje is alweer 31 weken oud, nog 9 weekjes en we mogen die kleine verwelkomen!

liefs Jammie

14. Vlinderkind

Dat klinkt tenminste nog eens echt opbeurend, Mirte! Het hoeft echt zeker geen probleem te zijn, dan bruinverlies voor de menstruatie.

Thanks meid!

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Vandaag is mijn Nod, maar ik had gisterochtend een heeeeeel klein beetje bruin verlies :( Erg appart!

16. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    @Mirtje was een lief berichtje van dat doet mij echt goed, alhoewel het eerste spoortje bruinverlies vandaag gespot is :(

@Astrid van harte gefeliciteerd lieverd geniet ervan!

17. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Heey muisje.. jou lang niet gezien hier! heb je weer dat bruinverlies? ? ?
    Hmm :rolleyes:

Hier heb ik bruinverlies gehad na mijn ongi... ik snap daar helemaal niks van!

toch hoop ik voor jou raak deze ronde Succes!

liefs jollie

P.s dat bruinverlies van mij vorige maand wees waarschijnlijk op mijn eisprong!?

18. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Heeee Jollie hoe is het? :D

Ja heb weer bruinverlies, eisprong kan het niet zijn geweest die was al op dag 13 :(

19. Vlinderkind

Hai,

Ik begin alweer bruin te verliezen, :(.
    Maareh: verliezen jullie alleen bruin bloed of ook slijm?

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    geen slijm alleen bruin bloed en soms van de stukjes bruin.

Deel Deze Pagina