Waarom commentaar over fulltime kdv terwijl die mensen weten dat ik niet anders kan!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Vica86, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bah kan soms zooo boos worden van sommige mensen!

Allereerst wil ik zeggen dat ik noooooit zelf mijn kind fulltime naar het kdv zou doen als het niet nodig was. Ik kom financieel niet uit als ik niet ga werken (ik wil gaan samenwonen en dus krijg ik dan geen uitkering meer wat logisch is). Nu gaat mijn dochter 3 dagen naar het kdv zodat ik kan zoeken naar een baan en per 1 augustus gaat ze fulltime. Ik zal ook fulltime moeten werken i.v.m. een traject bij de stadsbank.

Nou krijg ik allerlei boze mensen op mijn dak omdat ze 5 dagen kdv echt veeeeeeeel te veel vinden! Ik mag en moet dat niet doen.

En het ergste is, die mensen weten gewoon in welke situatie ik zit.

Grrrrrr....:x:x:x

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hey

Dat is inderdaad wel vervelend. Niet iedereen is helaas in de positie om thuis te blijven voor zijn of haar kinderen. Je situatie kan nou eenmaal na het krijgen van een kind veranderen. Is het voor jou ook geen optie om nog even niet te gaan samenwonen? Of moet je dan alsnog vanwege je sanering ( daar ga je denk ik in) zo veel mogelijk werken?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het ene oor weer in en het andere er weer uit.

Jij doet wat het beste is voor jullie gezin.

Denk je dat iemand in een derde wereld land niet dag en nacht werkt om voor hun gezin te zorgen.

Ik vind het juist super goed van je dat je juist deze keuze maakt.

Daar heeft je kindje meer aan dan dat je maar wat thuis gaat zitten en schulden maakt.

Dus een dikke pluim!!!!

4. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Mijn dochter gaat ook 5 dagen naar het kdv. Ik krijg er nooit gezeur over omdat ze weten dat ik hard werk en niet anders kan...

Ik ken wel een meid die doet haar kind naar het kdv 5 dagen in de week, werkt er 3 en gaat de andere 2 lekker de stad in of met vriendinnen shoppen, DAT vind ik belachelijk.

5. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

oke ik ben eigenlijk nog ouderwets van 1 ouder thuis en 1 ouder voor het inkomen,MAAR door de modernisatie van de maatschappij is dit praktisch onmogelijk geworden, de hele maatschappij is gebasseerd op tweeverdieners, als eenverdiener is het haast niet meer te doen....

dus ik zeg laat het maar langs je heen gaan, je doet het omdat het niet anders kan, het zou anders zijn als je je kinderen naar het kdv brengt om even zelf rust te hebben..... dus gewoon niks van aan trekken hoor al dat kommontaar!!!!

6. VrouwtjeRomy

maar je zegt dat ze nu 3 dagen in de week naar het kdv gaat zodat jij kan solliciteren??

Dat krijg je toch helemaal niet vergoed, hoe ga je dat dan betalen? Je krijgt het pas vergoed als je werkt. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. ik nam mijn dochter gewoon mee met solliciteren of deed het online en als ik een gesprek had vroeg ik van te voren of ze het erg vonden. geen van alle had er problemen mee. (nu heb ik ook een erg rustig kind dat zichzelf vermaakt in de kdwagen hoor...) Maar anders had ik haar bij een oppas gebracht of mn ouders ofzo...

7. sandy25

sandy25 Actief lid

30 jan 2008
    330
    0
    0
    Hoi,

dan vraag je toch aan die mensen die jou zo afzeiken toch of zei anders een dagje willen oppassen?? Wedden dat ze dan niet kunnen of willen. Mijn meiden gaan naar opa's & en Oma's en ik doe het ook nog samen met mijn zus. Wij hebben het geluk dat ze niet naar een kdv moeten, maar als het voor mij zo niet zou kunnen dan moesten ze wel naar een kdv. (niet dat een kdv erg is hoor) Je moet doen wat je denkt dt goed is. Vooral als het voor de toekomst van je kindje is. En in deze maatschappij moet je tegenwoordig wel met zn tweeen werken anders red je het niet.

8. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    mag ik vragen op wat voor functies jij solliciteert?
    bij mijn functie zien ze me aankomen dan wordt ik het vrijwel zeker niet

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Nee als je solliciteert vanuit een bepaalde situatie ( ww of net klaar met studeren) krijg je het ook gewoon vergoed.

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ach ik ben fulltime thuismoeder en dara is ook altijd wat op aan te merken. goed doe je het toch nooit

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik woon nu met mijn dochter op een kamertje. Mijn vriend woont in hetzelfde huis, ook op kamers.
    Deze situatie is gewoon niet goed voor haar ontwikkeling, dus vandaag de keuze om samen te gaan wonen.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jawel hoor. Ik krijg vergoeding van de balasting en het werkgeversdeel betaald de gemeente. Plus nog een extra vergoeding zelfs!
    Misschien omdat ik ook in een traject zit dat ik een opleiding volg (avondopleiding).

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik vind juist dat je een pluim verdient omdat je er alles aan doet om uit de financiele zorgen te komen door hard te werken.. en juist hierdoor kun je later jullie kleintje een goede toekomst geven...

Als het niet nodig is vind ik 5 dgn ook veel, maar dan nog moet ieder dat voor zich weten...

Geef anders de opmerking maar terug:" Als jullie dan de stadsbank regelen (als ze er vanaf weten) dan hoef ik niet te werken"

zul je zien dat ze ineens niets meer te zeggen hebben..

SUCCES!!!.. en wie t laatst lacht......

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier zou ze niet eens naar iemand anders kunnen. Mijn moeder wilt haar wel 1 dag in de week, maar dat wil ik niet. Mijn moeder kan ik met afspraken niet vertrouwen, legt mijn dochter niet op bed als ze moe is maar laat haar net zo lang op schoot tot ze in slaap valt en sjouwt haar overal mee naartoe om te showen. Ook krijgt ze daar erg veel snoep (koetjes repen enzo) en daar vind ik haar te jong voor.

Op het kdv doet ze het zooooooo goed! Ze heeft buiten het kdv geen contact met andere kindjes van haar leeftijd en ik denk dus ook echt dat ze het kdv nodig heeft. Als ik niet hoefde te werken was ik alsnog aan het denken haar er 1 ochtend per week naartoe te doen om te spelen.
    Dit is ook pas sinds het karaktertje van mijn dochter erg zichtbaar is. Ze heeft dat uitleven met kindjes echt even nodig.

Maar goed, ik snap het echt niet.. en maar zeggen dan ga je maar minder werken...
    Dan heb ik de neiging te vragen of hun dan de huur gaan betalen, maar zoveel lef heb ik niet.

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Allereerst: super dat je zo hard werkt om een goede toekomst op te bouwen voor jezelf en je kind!! :)

Mocht je er zelf twijfels over hebben: een kind heeft er pas last van vaak naar het KDV te gaan als jij er moeite mee hebt (is mijn ervaring, geen wet van Meden en Perzen). Dat voelen ze en nemen ze over. Als jij het geen probleem vindt, dan zal je kind er ook geen problemen van ondervinden.

En die mensen.... Tja.... moet ik er echt nog iets over zeggen...?
    Kort dan: lekker laten lullen! Stelletje idioten ;)

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Jij weet zelf wat het allerbeste voor jullie gezinnetje is.
    Laat de rest gewoon kletsen, geloof me, je doet het nooit voor iedereen goed! Als je je er zelf (en je dochtertje en vriend) maar goed bij voelt!!
    Succes met je opleiding en werk:).

17. VrouwtjeRomy

heb je dit tegen mij??? Ik solliciteerde bij bank en verzekeringen, bij de ING ben ik aangenomen terwijl ik haar meenam.

Misschien is het de manier van solliciteren wat je doet?

Maar nogmaals, hoe betaal je dat dan? Die 3 dagen. En ga je dan echt 3 dagen lang de hele dag door de stad lopen en solliciteren? Ik zou dat niet kunnen, respect voor jou!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

bedankt voor de lieve reacties,... moest echt even spuien hoor!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik krijg het gewoon vergoed hoor, dus dat is het probleem niet.

En nee, ik ga niet 3 dagen door de stad lopen. Meestal is het 1 dag langs winkels enzo, als je thuis komt de sollicitaties schrijven enzo. De volgende dag wegbrengen en bijv. langs het uwv werkbedrijf... weer sollicitaties schrijven en eventueel per post versturen of mailen. Langs uitzendbureau's maar ook gewoon via internet.
    Natuurlijk doe ik in die 3 dagen ook het huishouden, maar ja, woon op kamers dus ben er zo mee klaar :p hahaha

20. VrouwtjeRomy

Ik kreeg het dus niet vergoed dus ik moest wel, dit legde ik ook uit bij de sollicitaties, dat ik een kdv had als ik ga werken en dat er 5 dagen gereserveerd stonden voor mij voor als ik aan het werk kon en dat ik dan ook zo aan de slag kon.

Mijn moeder woont in het dorp naast het kdv dus als ik tot laat moet werken kan zij haar ophalen en kan ze daar eten dus dat was ook geen probleem.

en ze waren heel megaand bij de bank, ik werkte 2 dagen laat (half 7) 3 dagen vroeg (half 6) en als ik een keer vrij moest hebben was het zo geregeld.

Maarja je meot er gewoon geluk mee hebben en de bank is natuurlijk heel iets anders dan een kledingwinkel ofzo...

Plus dat ik een maand proeftijd had en ik had laten zien dat ik altijd oppas had, er was nooit een probleem.

en ook hier, 5 daagjes kdv. Moet wel... Niemand die daar moeilijk over doet gelukkig.

Deel Deze Pagina