Waarom controles gynaecoloog om de 4 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hellen1971, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb even een vraagje wat me zo te binenn schoot:

Ik heb een indocatie voor ziekenhuisbevalling en ben onder controle bij de gyn. Nu merk ik, dat zij de hele zwangerschap door -dus echt tot het eind- mij slechts elke 4 weken controleert. Dat vind ik vreemd, gezien het feit, dat het bij de VK na de 24e week toch om de 3 weken wordt en later nog vaker.

Zeker gezien het feit, dat mijn bloeddruk niet bepaald één van de netste is, komt het wat vreemd op me over en maakt het me onzeker. Nu verschoven ze pas mijn controle in juli ( dan ben ik 31 weken) een week op, zodat er 5 weken tussen zitten. Is dat niet een probleem , als je bloeddruk toch al hoger is?

Of volgen gynaecologen een heel ander protocol voor zwangerschapscontroles?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

gynaecologen laten je inderdaad vaak minder komen. Terwijl we wel met hetzelfde protocol werken, maar in de praktijk komt het erop neer dat verloskundigen de mensen vaker laten komen dan het protocol aangeeft. Op zich kan het geen kwaad dat er in deze periode 4 weken tussen je controles zitten. Maar als je het zelf heel vervelend vindt zou ik dat aangeven en gewoon bellen dat je je afspraak eerder wilt. De laatste 2 maanden van je zwangerschap moet je wel vaker komen, maar ik denk dat ze dat zelf ook wel aangeven. Bespreek het gewoon de volgende controle, en vraag wat voor schema voor jou geldt deze zwangerschap.

Mirjam

Deel Deze Pagina