hoe leren fietsen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal!

We hebben ons zoontje voor kerst een fiets gegeven.
    Hij is er super blij mee!
    Maar hij heeft maar niet door hoe ie moet trappen. ( Lukte bij de 3 wieler ook al niet )

We pakken zijn voetjes en bewegen het zo dat de trappers rond gaan. Maar hij snapt er nog steeds niks van.

Hoe kreeg jullie kleine het door?

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben stijn zijn driewieler een tijdje binnen gehad en af en toe oefenen, gewoon hetzelfde als jou en ineens kon hij het :D
    Kan je dus helaas geen tips geven..

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ze kunnen het opeens!
    Ons meisje kon het ook niet enzo maar opeens kon ze het!! Ze moeten het ff door hebben:)

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    he mamzie, hier dus precies hetzelfde. Ook een leuke kinderfiets (van mp) onder de boom en het lukt hem ook niet. We hebben m nu binnen staan en hij zit er wel op en wil vooruit maar hij duwt zijn trappers meer naar achter zodat de fiets remt ipv naar voren. Ik weet ook niet hoe we hem dit goed kunnen leren. ik lees dus even mee!

5. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik lees even mee. Merel vindt de fiets geweldig, alleen weet ze niet hoe ze moet trappen en doet dan inderdaad op de rem....Als ik haar wil helpen wordt ze boos...:"ja, dat kan ik toch nog niet!" zegt ze dan en gaat met de fiets wandelen (leert ze ook goed van sturen enz....). We zijn er al een half jaar mee bezig (ze is nu 2,5) vindt de fiets leuk, maar weet niet wat ze ermee moet.

Ik hoop inderdaad dat ze het zo ineens doorheeft en kan fietsen....

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ja hier ook binnen staan en idd trapt ie ook telkens achteruit ;)
    Het is hem wel een paar keer gelukt om half vooruit te trappen en dan prijzen we hem ook. Maar hij snapt dan niet waarom ie geprezen word :p

ik hoop nog steeds op de gouden tip :D

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tijd, dat is wat er nodig is tijd.

Terwijl onze buurkindjes (ongeveer de zelfde leeftijd als Kylian) ons vorig jaar al voorbij sjeesden op hun fietsjes met zijwieltjes lukte het Kylian maar niet.

Tot ongeveer 2 maanden geleden hij het ineens door had.
    Ik heb hem dus bijna een jaar lopen drukken en van bultjes/inritten af geduwd:D8)

En nu fietst hij met zijwieltjes terwijl zijn speelkamaraden al zonder rijden.

Maar goed, zijn speelkamaraatjes kunnen nog niet tellen en letters herkennen terwijl Kylian cijfers tot en met honderd moeiteloos herkent en neerlegt en het hele abc herkent.

Groetje sAnita

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat is een gemiddelde leeftijd om een kindje te leren fietsen dan? Ik heb er nog helemaal niet bij stil gestaan, het gaat allemaal al zo snel ;)

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Of je moet een lui kindje hebben zoals Joris :D

Hij fietst binnenshuis soms een heel stukje, maar zodra hij de kans krijgt dat iemand hem duwt vraagt hij er ook om en zegt; kan Joris zelf niet :D

Maar het is volgens mij echt iets wat ze ineens door moeten hebben... Als ik met hem ga wandelen op de driewieler en de trappers dus los staan trapt hij de hele tijd mee. Maar ja, dat is zonder weerstand en doet dat dan vaak de hele weg. Maar zelf; "Kan Joris niet"

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi Joris is gewoon slim :D

11. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551