Is PCO altijd zichtbaar in je bloedwaarden?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nijntje op de mac, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    Ik heb/had PCO, was al geconstateerd toen ik nog maar 14 was. En later nogmaals toen het niet lukte om zwanger te worden. Na 1,5 jaar proberen hebben we met behulp van Clomid een dochtertje gekregen! Zij is nu 8 maanden. Het gekke is, mijn bloed is vorige week getest en nu blijkt dat ik geen PCO meer heb!? Ik kreeg wel net na de test mijn menstruatie (na een cyclus van 60 dagen btw) Nu vraag ik me af, is PCO gedurende je hele 'cyclus' af te lezen aan je bloedwaarden, of alleen gedurende bepaalde perioden? En zou het echt kunnen dat ik door de zwangerschap geen PCO meer heb? Vind het eigenlijk een beetje vreemd, aangezien mijn cyclus nog steeds helemaal niet goed verloopt

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb geen idee
    bij mij zijn ze erachter gekomen door een operatie
    wel wisten ze door mijn bloed dat ik geen eisprong heb, maar dat hoeft niet altijd pco te zijn zeggen ze

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ze hebben het bij mij geconstateerd omdat:

- ik het pco beeld heb op de echo's (eierstokken met veel kleine follikels)
    - de waarden van LH en FSH niet met elkaar in verhouding lagen, de een hoort hoger te zijn dan de ander geloof ik en bij mij was het andersom
    - en een lange cyclus van meer dan zoveel dagen (ik geloof minimaal 45) ik had ze ook wel eens van 90 dagen

volgens mij kan het wel zo zijn dat je bloed misschien goed is maar dat je toch een lange cyclus hebt, in ons zkh krijg je dan toch clomid, om toch het aantal kansen te vergroten

4. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hier hetzelfde als bij Linda, bij mij was het ook aan de hand van die drie dingen geconstateerd. Verder geen 'uiterlijke' kenmerken van PCO, zoals overgewicht, overbeharing etc. Wat mij verteld is door de gyn, is dat bij PCO de LH en FSH altijd omgekeerd zijn. Het is bij mij toen op 2 momenten in mn cyclus geprikt, voor en na ovulatie (met Clomid).

Deel Deze Pagina