Ik ben bij mijn eerste pas begonnen met bv na 3 dagen aangezien ze 2 keer in het vruchtwater had gepoept was ze dusdanig misselijk dat er niets in wou na 3 dagen dus gestart met bv alleen wist ze dus niet hoe ze mijn borst moest pakken moest bijna elk half uur mijn meissie aanleggen en dat brak me gigantische op dus heb ik het na 4 dagen opgegeven omdat het gewoon niet vol te houden was nu bij de aankomende spruit wil ik het wel weer gaan proberen alleen zo gauw als ik merk dit word niets dan gaan we gewoon weer over op fv
Ik vind het ook heel belangrijk dat je als moeder goed in je vel moet zitten en of dat nu met BV of FV is? Bij mijn 1e kwam het niet op gang, ik moest verplicht 5 dagen in bed blijven en werd er hoteldebotel van. Iom kraamverzorgende ermee gestopt,die zag ook dat het mij teveel energie kostte en die had ik hard nodig om aan te sterken. Nu wil ik wel eerst BV gaan proberen, maar als ik na 10 weken moet gaan werken wil ik er mee gestopt zijn omdat ik weet dat ik daar weer de kriebels van ga krijgen. 32 uur werken,oppas, huis en zo alles verder. geen idee hoe ik dat aan moet gaan pakken (alleen een paar weken BV als het al gaat lukken ) dus daar moet ik met de VK over gaan praten. Het liefst dus BV, lijkt me beter voor het kindje maar als ik zie hoe mijn dochter het deed op FV, helemaal prima en een gezonde hollandse meid.
dus ik mag niet mijn persoonlijke mening onderbouwen? Volgens mij is mijn post heel normaal en niet aanvallend voor wie dan ook geschreven. Ik begrijp dus niet waar ik jouw nare toon aan verdiend heb(tenminste, die meen ik erin te lezen, maar kan het ook mis hebben). Over "maffia" gesproken..! Ik ben zeker voor bv maar zeg nergens dat ik een andere keuze niet repecteer. Zeker als het allemaal moeizaan gaat. Ik schrijf zelf ook dat ik de eerste weken heel pittig vond!
Ik ga eerst weerl bv proberen. Bij mijn zoontje ging het niet vanzelf, de eerste paar weken met een tepelhoedje en vanaf 6 weken fulltime gekolfd omdat ik te weinig productie had, wat ik tekort had aangevuld met fv. Dit heb ik volgehouden totdat hij 1 werd. Waarom zo lang zo moeilijk doen? Ik heb een chronische darmziekte en bij langdurig bv, heeft mijn zoontje minder kans om dit te ontwikkelen mocht hij mijn verkeerde genen geerft hebben. Vind dit feit het wel waard om een jaar lang te ploeteren van mijn kant. Maar mocht ik bij nr 2 weer fulltime moeten kolven en is dit niet te combineren met mijn zoontje dan stap ik nu denk makkelijker over op half/half. Want zoals al eerder gezegd een blije mama die ook tijd heeft om met beide kindjes te spelen is ook heel wat waard.
Ik denk echt dat je alle voor en nadelen op n rij moet zetten en kijken waar je je goed bij voelt. Haal uit de verhalen de punten doe jij belangrijk vindt. Ik denk echt dat het beide voor en nadelen heeft. En uiteindelijk is het JOUW keuze voor jouw kindje. Als je er goed over na hebt gedacht ( wat je volgens mij doet, anders zou je dit topic niet openen), dan is het de beste keuze. Dat iedereen wat adviseert is goed bedoeld. Daarom ben ik bv gaan proberen. Toevallig gaat t goed, maar ik vind t ook niet altijd leuk en ga dus over n paar weken ook over op fv. Prima toch?! Mijn kind, mijn keus.
hier ook bewust fv bv gaat helaas niet, ben gheboren met een ontsteking in de borsten hierdoor is dit erg vaak open gesneden om pus eruit te halen (3 maanden mee gezeten) hierdoor weeer veel littekenweefsel in beide borsten en dus te pijnlijk om aan te leggen de oudste heeft 6 weken gekolfde bv gekregen de jongste 2 dagen en het is gewoon dubbel werk en hier heb ik geen tijd/zin in dus bij deze bewust fv al zou ik persoonlijk wel graag bv geven de eerste dag krijgt de kleine dit ook want het loopt/spuit er uit en wat er uit komt krijgt de kleine (heb nu al borstcompressen in die ik 2x daags verschoon en snachts slaap ik met beha om want anders ben ik door en door nat)
Zo........ik stop met de discussie. Heb mijn kinderen gegeven wat voor kind en moeder goed was. En heb daar geen spijt van.
Joh, de conclusie is gewoon eigenlijk heel simpel: je moet doen wat goed voelt. En voor de één is dat borstvoeding, en voor de ander is dat flesvoeding. In beide gevallen zal je kindje niets tekort komen en groot en sterk worden op de voeding.
Hmm, leuke vraag! Ik ben direct begonnen met kv en had geen 'reden'. Ik heb me verdiept in de bv en kv en kwam tot de conclusie dat ik liever kv wou geven. Ik heb er eigenlijk geen vervelende opmerkingen over gehad, ik heb er over nagedacht en dit is mijn besluit, klaar. Wel een paar keer de opmerking voorbij zien komen: 'Ik snap vrouwen niet die het niet eens willen proberen' Tsja, wie zegt dat jij mij moet snappen? Ik heb er ook geen seconde spijt van gehad en zou er zo weer voor kiezen.
Jammer dat een vraag van een onzekere mama-to-be altijd op zo'n discussie moet uitlopen. Was er al een beetje bang voor............
smile, das het verstandigste. Iedereen mag van mij roepen dat ZIJ bv de beste keuze vind, dat is bij jezelf blijven!! Maar niet daarbij roepen over die reclames, das gewoon provoceren en heeft totaal niks te maken met de vraag van ts. Ik ben ook klaar met de discussie
Ik snap dit soort toevoegingen nooit zo goed. Waarom je eigen keuze verdedigen door de andere keuze zwart te maken. Het gaat er bij jou niet in dat moeders bij voorbaat kiezen voor kv...Je hoeft er toch niks mee? Promoot dan met het positieve van bv.