Bij ons ligt het aan mij Ik heb nl bijna nooit een eisprong en mijn zuurtegraad is veel te hoog dat het al het zaad kapot maakt.
het lag aan mij , heb PCO. geloof dat met mn vriend niks aan de hand is, maar hij hoefde geen potje ofzo in te leveren. ga er van uit dat het bij hem alles goed is, want ik werd gelijk de eerste keer clomid zwanger
Bij ons ligt het aan de zaadkwaliteit van m'n man (aantal te weinig en aantal beweeglijke zaadjes te weinig). We zijn nu bezig met onze eerste ICSI.
Hier ook bij mij, heb vijandig slijm, zaad van man is prima in orde. Ben zwanger geworden na de 1e IUI.
Mijn man heeft na chemokuren nagenoeg geen zwemmertjes meer en die paar die er nog zijn doen haast niks. Met mij alles in orde. Bij eerste icsi poging zwanger en nu na terugplaatsing 2 cryo's is er vooralsnog 1 blijven zitten.
Bij ons ligt het aan hem,hij heeft slecht zaad. Eigenlijk aan ons allebei bleek later. Nu bleek bij de eerste icsi dat mijn eicellen ook niet erg stevig waren,nu andere hormonen gekregen.
Dat lijkt me ook echt heel zwaar. Als je niet weet wat er aan de hand is, maakt het allemaal nog onzekerder.
Wat fijn zoveel reacties en wat een verschillende situaties, geeft je het gevoel dat je niet de enige bent. Ongelofelijk ook om te zien dat er veel mogelijk is en met soms hele mooie zwangerschappen tot gevolg. groetjes
effe een vraagje voor de meiden bij "wie het aan hun lag". Ik was achteraf (blij is een groot woord), dat het aan mij lag. Ik heb namelijk het idee dat het "makkelijker is" om een vrouw te helpen met de vruchtbaarheid dan een man. Wij kunnen als vrouw zijnde slikken, spuiten, operaties ondergaan...maar wat doe je aan de kwaliteit van het zaad van de man? Dan ben je gelijk op IVF of ICSI aangewezen, toch? Hoe zien julie dat?
Hoi Poohbear, Denk dat je daar wel gelijk in hebt, aan zaadkwaliteit is zo weinig te verbeteren... groetjes