Ik vind het wel leuk als mensen dat doen. Alleen moet ik nu veel wel het zelfde verhaaltje ophangen hoe het gaat met mijn zwangerschap. Ik kan hem bijna dromen haha.
Met de mensen die je wat minder goed kent is het toch net zoiets als een praatje over het weer? Bijvoorbeeld collega's van een andere afdeling waar ik af en toe eens een praatje mee maak: druk hè bij de koffiemachine! Vanochtend ruiten krabben, koud hè? Zo je buik gaat nu wel echt groeien? Hoe ver ben je nu? Wil je weten of het een jongend meisje is? In die trant. Dedenmensen bij mij, doe ik ook bij anderen. Ik kan er echt geen aanstoot aan nemen. Sommige mensen maken dan misschien nog een onhandige opmerking, maar daar kan ik ook niet zo mee zitten. Voor ik zelf een kind had heb ik dat ongetwijfeld ook gedaan,maar altijd wel met goede bedoelingen . Ik heb trouwens wel iets heel geks gehad in mijn vorige zwangerschap: een wildvreemde vrouw die over mijn buik ging aaien. Maar dat is ook gewoon echt heel raar, een andere orde dan een standaard cliché opmerking om een praatje te maken.
als mensen helemaal niets zouden vragen is het ook weer niet goed want dan kun je weer klagen dat er geen belangstelling wordt getoond.
Nou precies, het is nooit goed geloof ik... Ik vind het juist leuk als mensen er naar vragen! En als iemand dan vraagt of je weet wat het geslacht is, dan zeg ik gewoon ja, en verder niets. Leuk zo'n verwachtingsvolle blik
Bij de geboorte niet, maar daarvoor heb je wel mogelijke keuzemomenten. En daarnaast is het een volkomen normale wens, lijkt me. Ik snap alleen idd de koppeling met geslacht niet.
Dit is ook het eerste wat in mij op kwam, ik waardeerde het altijd als mensen belangstelling in mij toonde, en dit is natuurlijk wel een hele makkelijke opening.
"Als het maar gezond is" vind ik ook vreselijk. Onze oudste was niet gezond en is overleden toen hij 18mnd was, nu 8,5mnd geleden. Ik was met hem niet minder blij dan met ons dochtertje. Natuurlijk was ik bij N. extra blij dat ze gezond was en is, maar dat is een dikke vette bonus, wat in mijn geval losstaat van de blijdschap om je kindje als persoon, als jullie snappen wat ik bedoel. Tuurlijk had ik er alles voor (op)gegeven om hem gezond te maken, maar ik zou hem nooit ingeruild hebben voor een gezond kind!
Ik vind het ook niet meer dan logisch, die vragen. Ik krijg er nu nog bij "o, dan ga je het druk krijgen " als mensen horen dat het de 3e is. Alsof ik met 2 niks te doen heb, hahaha. Maar ik ga me daar niet druk om maken. De opmerking "als het maar gezond is" heb ik deze zwangerschap nog niet gehad. Ik weet ook niet hoe ik daarop zou reageren. Mijn zoontje heeft de nodige problemen, maar als deze baby ook maar een ieniemini beetje op hem lijkt, moet het al een geweldig kind zijn. Dus dan heb ik de extra zorgen daar met alle liefde voor over. Maar uiteraard hoop je op een gezond kind. En tegen een vage kennis bij de supermarkt ga je ook niet het hele levensverhaal van je kind vertellen. Dus ik denk dat ik dan ook maar braaf ga knikken
Dat is niet raar. De wens ís toch een gezond kindje, dat betekent niet dat je een ongezonde baby in een doosje naar de Noordpool stuurt toch?
Ik kan de cliche vragen goed hebben. Ik waardeer het als mensen interesse tonen en ik ben heel trots , dus ik maak er graag een praatje over. Maarrr... Er is 1 vraag... 1 verschrikkelijke vraag die ik echt NIET kan hebben: En? Was het gepland? Aaaaaaaarghhhhh! waar bemoei je je mee? Zal ik mijn gezinsplanning even met je doornemen. Hoe het hele voortraject is verlopen en hoe lang we al aan het wachten zijn enz. WAAROM stellen mensen deze vraag? Ik vind het echt nieuwsgierigheid van de onbeschofte soort. En het ergste is... Als ik geen antwoord geef op deze vraag, of iets algemeens zeg, dan denkt men gelijk. Ah! Zie je wel!Het is dus niet gepland, anders deed ze niet zo vaag. :x
Het is toch aardig dat mensen interesse in je tonen? Wat voor vragen verwacht je eigenlijk? De meeste mensen stellen standaard vragen over werk, gezin, opleiding etc.
Die intresse vind ik super leuk maar de opmerking nu kan je nog genieten van je zwangerschap want je bent pas 13 weken doet me zo'n pijn! Vooral als het mensen zijn die weten dat ik 10 weken plat heb gelegen en een hg zwangershap heb!
Mee eens! Als je er echt aan irriteert kun je net zo goed 9 maanden binnen blijven want dit zal altijd blijven
Ach weet je mensen vinden het gewoon mooi dat je nieuw leven draagt en stellen daar dan ook de bijbehorende standaard vragen bij. Zo zijn wij als mens genetisch voor gebouwd, voortplanting noemen ze dat
Ik schreef ook dat IK dat vind, dat is dus mijn mening. Jij bepaalt niet voor mij wat ik raar mag vinden of niet. Ik vind dat wel raar.
Nog erger vind ik het als mensen vragen: was het gepland? Net alsof je (als het niet gepland zou zijn geweest) zou zeggen 'nou nee eigenlijk niet het was een foutje' Overigens zijn mijn man en ik eind 29, getrouwd, koopwoning, twee vaste banen (dus waar de vraag vandaan komt snap ik überhaupt niet)
Ach sommige vragen vind ik niet erg maar als ze idd komen met. .Was het gepland? ??? Oeefff Dit wordt mijn derde kindje en kreeg zelf te horen..ooo wordt zeker zwaar Hoe gaat je dat doen jo.. Tuurlijk is het aanpoten met 3 kindjes. Vooral sochtends als ik de 2 oudste naar school moet brengen maar eenmaal je daar je routine in krijgt is het goed te doen. Jo er zijn vrouwen met 5 kindjes en meer... dumpen zij hun kindjes de komende jaren bij de buurvrouw dan?