Netflix overweegt prijsverhoging voor gebruikers die accounts delen Netflix overweegt een nieuwe abonnementsstructuur waarbij klanten die accounts met elkaar delen meer moeten gaan betalen. De nieuwe abonnementen worden op het moment bij een aantal gebruikers getest, bevestigt een woordvoerder van het bedrijf tegenover CNET. Het is nog onduidelijk of de nieuwe structuur in heel Europa uitgerold zal worden. De streamingdienst zou een nieuw Ultra-abonnement van 17 euro per maand introduceren. Dit abonnement biedt geen nieuwe functies, maar is qua functionaliteit identiek aan het huidige Premium-abonnement dat nu 14 euro per maand kost. Klanten kunnen ook bij Ultra met vier man tegelijk streamen en hebben toegang tot 4K-materiaal, net als bij het huidige Premium-abonnement. Bij de introductie van Ultra wordt de hoeveelheid streams bij Premium verlaagd naar twee video's tegelijk. Het betekent dat klanten die abonnementen met drie anderen delen naar een duurdere optie moeten upgraden. Ook de functionaliteit van het Standaard-abonnement zou ingeperkt worden. Op het moment kunnen klanten die 11 euro per maand betalen met zijn tweeën tegelijk naar programma's kijken, maar bij de nieuwe versie is dat er nog maar één. Abonnees die met twee man een abonnement delen, gaan daarom 14 euro betalen. https://www.nu.nl/internet/5345900/netflix-overweegt-prijsverhoging-gebruikers-accounts-delen.html
Ik vind het wel vervelend en hoop dat ze nog met een tussen oplossing komen. Met een gezin met kinderen zit je al snel aan meer dan 2 mensen die tegelijk wat kijken. En tussen 2 en onbeperkt zit nog een heleboel in lijkt me. Ik deel met niemand mijn abbo. Maar er word echt wel eens met 3 tegelijk gekeken.
Yep, gaat via je Wifi. Lijkt mij dat gezinnen niet extra hoeven te betalen, dat zou echt bespottelijk zijn dat je extra moet betalen terwijl je je inlog met niemand anders deelt en dus de 'extra' kijkers alleen je eigen kinderen zijn. :/
Hoe ze het gaan uitvoeren bepaald wat erachter zit imo. Als ze zeggen 1 of 2 ip’s tegelijk is het geloofwaardiger. Of zeg ik nu iets dat niet uit te voeren is?
Op zich snap in het idee maar wat hierboven al gezegd wordt, wij kunnen op 2 schermen kijken, maar gebruiken het alleen hier thuis.. dus ik lig boven wat te kijken en mijn man beneden bv.. zou het wel zuur vinden om extra te moeten betalen eerlijk gezegd.
Ik snap dat ze geld willen, maar tjonge zeg. Ze hebben een tijdje geleden alle prijzen al omhoog gegooid, en nu ook nog dit? Ik vind het een beetje uitmelkerij worden Maar ze hebben zeker zo'n sterke positie dat ze dat kunnen maken.
Ik snap het wel. Door samen te doen missen ze toch veel geld. Wij hebben zelf 3 accounts en mijn zwager en schoonmoeder ook 1 op onze abbé. Dus dat zijn toch weer 2 losse accounts. Voor nu Wij kijken eigenlijk alleen maar Netflix en af en toe tv dus als het zo is betalen wij zonder problemen.
Ik wacht het af, wij mogen gratis op het account van een familielid, dus het is aan hem of wij nog mogen blijven profiteren. Zo niet neem ik zelf een abonnement. Zit er een beetje aan te denken om het standaard tv abo op te zeggen, heb al 3 weken een storing die waarschijnlijk gewoon opgelost is met even de modem resetten en zelfs daar de moeite niet voor gedaan omdat we toch niks anders kijken dan Netflix..
Ja. Maar daar kijken ze niet naar. Ze kijken naar op hoeveel schermen er tegelijk gekeken word. Daar betaal je voor.
Ik heb ook al een tijd geen tv abbo meer. Bevalt me prima. Ik heb wel NL Ziet voor talkshows, docu’s, reportages (Zembla, Tegenlicht etc), het nieuws en weer, Klokhuis, Jeugdjournaal en dat soort dingen. Beetje hetzelfde als uitzending gemist maar dan alle zenders en uitgebreider. Verder kijk ik YouTube, Netflix en nog wat losse dingen waar ik apps van heb op de Apple TV.
Ik kijk eigenlijk alleen wie is de mol nog.. het enige wat me tot nu toe tegenhoud is dat wanneer er grote gebeurtenissen in de wereld zijn ik liever live nieuws volg dan via Internet. Maar om daar nou 20 euro per maand voor te betalen? Ik ga eens kijken naar NL ziet!
Ja NL Ziet vind ik wel een aanrader hoor. Ik had hiervoor Knippr maar dat is gestopt. Maar NL Ziet bevalt me beter. Als je gewoon tussen de video’s wat terug kijkt is alles zonder reclame. Kijk je live of via de tv gids, dan heb je wel reclame. Je kan kiezen voor iets live kijken, maar dan wel even terug spoelen naar het begin. Je kunt programma’s als ‘favoriet’ aanvinken waardoor ze in een aparte balk komen en je meteen ziet als er een nieuwe aflevering van is. Het zoeken werkt goed en hij gaat automatisch naar een volgende aflevering als die er is. En de apps werken gewoon goed op de iPhone, iPad en Apple TV allemaal. Ik had bijv altijd ruzie met de terug kijk app van RTL; RTL XL. Die liep zo vaak vast, of haperen, niet starten, blijven hangen in het reclameblok etc. Dat ik de app weer weg gegooid heb en toen eigenlijk niks van RTL meer keek. Terwijl ik RTL Late Night en het nieuws best leuk vond. En bij NPO kun je niks terug kijken wat ouder is als een week, dan moet je ook betalen. Dus nu heb ik een jaar lang alles terug kijken van NPO, RTL en SBS, geen reclame, vooruitkijken en dat alles in 1 pakketje. En voor 7,95 per maand vind ik netjes.
Ja maar het gaat er toch om dat niet mensen met 4 verschillende adressen samen gaan zitten op 1 abonnement. Of lees ik het verkeerd?
Voor mensen die hun account delen met anderen die niet in hetzelfde huis wonen vind ik het terecht. Een film huren kost al bijna meer dan een maand Netflix. Maar wij hebben hier thuis alle 3 een ander profiel. Zoontje natuurlijk de Kindernetflix. Vriend kijkt meer naar die mannenseries en ik vanalles wat. Hoef echt geen suggesties te zien van wat m'n vriend graag kijkt. Ik wil suggesties van series zien van wat iets voor mij is. Hoop niet dat wij dan ook meer moeten betalen. Deze profielen worden in 1 huis bekeken en niet in meerdere huizen.
Dat willen ze aanpakken. Maar omdat ze dat moeilijk in een abbo kunnen verwoorden. Gaan ze dus letten op het aantal schermen waar tegelijk op gekeken word. Want daar is nu de abbonements structuur ook op gebaseerd. Je betaald voor dat aantal schermen.
Bij mij ook. Ik heb een profiel, de puber (15) heeft een profiel, en de jongste twee kijken ook allebei andere dingen. Dochter (8) kijkt Winx club, Barbie en Lego Friends. Zoontje (5) kijkt Chuck, Pieter Konijn etc. En soms heb ik in de keuken iets opstaan tijdens het koken, zit de puber boven op de laptop te kijken, dochter op de bank op de iPad. Dus die 3 schermen tegelijk komen echt wel voor.
Haha ja hier ook zo. Wel geen puber maar ook soms 3 schermen tegelijk. Meestal 1 of 2. Zoontje dan zijn Pieter konijn en ik dan in de keuken tijdens het koken iets luchtigs.