Waarom denken mensen dat ik gek ben?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marianne1987, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne1987

    Marianne1987 Actief lid

    14 sep 2012
    156
    0
    0
    Gelukkig ben ik niet de enige die die reacties krijgt!!

    Toen ik zwanger was van de 1ste was ik 20 en de verloskundige was heel blij met mij... Ze zei zelf dat op jongere leeftijd de zwangerschap beter verloopt en er minder kans is op complicaties voor het kindje...

    Ik probeer de opmerkingen ook te negeren, maar toch vind ik het vervelend om in een hokje gestopt te worden...

    Bij mijn eerste heeft zelfs de leidster van de peuterspeelzaal gevraagd of het mijn oppaskindje was toen ik een inschrijfformulier kwam halen... toen ik zei dat het mij zoon was wist ze niet zo goed meer wat ze moest zeggen... Daar kon ik achteraf dan wel om lachen...
     
  2. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik was zelf ook 20 en nu 24 van de 2de. Mensen denken idd snel aan het teenmom scenario en dat alles maar fout moet gaan en dat iedere jonge vrouw zich zwanger heeft laten trappen, ze staan niet stil bij eigen keuzes #kots
    En wat mijn moeder vertelde vond ik wel een goede, vroeger was het normaal ok met je 18/20 aan kids te beginnen en idd je lichaam kan het veel beter aan en kan ook beter weer herstellen en naar oude vorm :)
    Lekket laten lullen! Vaak kreeg ik ook de vraag "is dat je zusje?"... Dat ik nee zei keken ze alsof ze water zagen branden hahaha
     
  3. 3butterflies

    3butterflies Bekend lid

    11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Sorry hoor, maar ik vind je niet extreem vroeg... Als je je eerste op je 16e hebt, en de 2e op je 18e en dan een derde rond de 21, dan zou ik misschien opkijken, maar dat moet je toch lekker zelf weten!
     
  4. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik was 24 bij de eerste, en heb ook vaak vragen gekregen....
    Vreemd vond ik dat, juist omdat ik (toen: nu nog steeds hoor;)) een lange tijd een relatie heb, beide een baan, 4 jaar samenwonend. Ik was niet echt een meid met pas 3 maanden verkering zeg maar......

    Nu zwanger van de 2de, ik denk dat veel mensen denken dat het de eerste is.....
     
  5. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    op mijn 22 had ik er al 2 nergens wat van aantrekken ben ook de jongste op schoolplein ben bijna 27 jaar maar wel de fitste sta geregeld op de trampoline met de kids samen schommelen ect.
     
  6. Marknes

    Marknes Actief lid

    1 aug 2012
    240
    75
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ben best jaloers, ben nu 28 en voor het eerst zwanger, had heel graag jonger moeder willen worden. Dat gaat natuurlijk in je eentje moeilijker lol.

    Lijkt me echt heerlijk zoals jullie het hebben
     
  7. chantal6790

    chantal6790 Actief lid

    13 mei 2013
    368
    10
    18
    ik herken dat echt wat je zegt en word dr ook gek van. Ik was 20 toen ik zwanger werd van mijn dochtertje. Ik woonde samen met mijn man, was getrouwd, en we waren ook al 7 jaar samen. Ik was 21 toen Lieke geboren werd. Nu heb ik woensdag positief getest. Afgezien van mijn eigen opa en oma en mijn ouders was er gelijk de vraag bij iedereen. was deze gepland. nou echt zeg maar netje beleefd ja natuurlijk. Maar echt de reacties word je gewoon moe van. Als of het onmogelijk is om gewoon graag jong moeder te worden.

    heb zelfs een keer de reactie gekregen. nou als je dochter net zo snel is als jij ben je 40 en ben je oma.. Toen had ik helemaal zo iets van ja nou en? ben dan lekker jonge oma en ga lekker met de klein kinderen actieve dingen doen

    sommige mensen :mad:
     
  8. 3butterflies

    3butterflies Bekend lid

    11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Dat had ik ook... als vrijgezel stap je niet zo snel naar de zaakbank om maar jong moeder te worden ;)
     
  9. Edel

    Edel Bekend lid

    23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik ben 31 en zwanger van ons derde en wij krijgen ook vaak de opmerking: oh een derde. .... amaai den dag van vandaag nog.... is veel werk....... pffff maar het is onze keuze ja!!! En ze was gepland en heel erg gewenst en welkom!
     
  10. Mermaid

    Mermaid Actief lid

    13 feb 2013
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    niets van aantrekken..... rare mensen.
     
  11. Maira11

    Maira11 Niet meer actief

    Dus eigenlijk kijken ze je alleen verbaasd aan?

    Ik zou ook verbaasd kijken, op je 26ste 3 kids dat is echt zeldzaam in mijn omgeving. Oke eerlijk gezegd ken ik helemaal niemand die op zo'n leeftijd al drie kids heeft. Betekent niet dat ik het afkeur, als het aan mij lag was ik op mijn 19e al begonnen, maar dat wilde mijn vriend niet. En ben nu 22. Ik vind dat iedereen zelf moet weten hoeveel kinderen ze willen en wanneer ze die krijgen, maar daarom kan je wel verbaasd reageren.
     
  12. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    Niets van aantrekken.

    Ik ben ook 21 en zwanger van onze eerste uk .
    Zelf zou ik ook niet na mijn 30e pas moeder willen worden , ik wou ook altijd jong mama worden en niemand hoeft te bepalen voor een ander of dat te vroeg is;)

    Trek je er niets van aan en geniet lekker van je wondertje in je buik:)
     
  13. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Niks van aantrekken meid! Ik ben nu 27 weken en ben 21 jaar jong ik word in de stad ook met afkeurende blikken aangekeken.
    Je weet zelf beter toch :)
     
  14. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    Ik ben 25 en nummer 4 op komst.. tja mensen weten altijd wel wat te zeggen, t is nooit goed.. maare.. die blikken en praatjes.. t ene oor in de ander uit zeg ik dan...niets van aantrekken meid, en geniet lkkr van d ekleine in je buik!
     
  15. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Tsja niet iedereen heeft 2 kids gekregen tussen de 27 en 33 jaar... Maar dat is al een goede reden voor commentaar blijkbaar.
    Lekker doen wat goed voelt, uiteindelijk is het belangrijk dat jij en je kids er happy bij zijn.
     
  16. Piepie

    Piepie Fanatiek lid

    17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    He getsie, die stomme vooroordelen ook altijd:(
    Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, en mensen moeten gewoonweg altijd vragen de hoeveelste het is, en hoe oud je bent. Ik ben vorige maand 38 geworden, ik weet ook wel dat ik niet de jongste meer ben, maar dat maakt me niet minder gelukkig! Ik krijg vaak te horen: ooh ben je al zo oud!! En dan willen ze weten waarom ik "nu pas" aan kinderen ben begonnen. Het gaat hun geen *@*#@ aan dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap een ernstig ongeluk heb gehad waarbij de baby is overleden, ik was toen 28. Daarna zou ik nooit meer zwanger kunnen worden volgens de artsen, dus dit is mijn wonder, alleen jammer dat ( meestal vreemde ) je geluk zo de grond in kunnen trappen.
     
  17. Sniffie

    Sniffie Actief lid

    29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Poeh, wat een heftig verhaal! Echt prachtig dat je dan nu zwanger bent. Geniet ervan en idd heel jammer dat anderen dan zulke opmerkingen maken.

    Lees hier trouwens veel verhalen van mensen die overal iets van vinden. Waar bemoeit iedereen zich toch mee?! Heb er zelf gelukkig nog geen last van, omdat je bij mij nog niet echt iets ziet als je het niet weet.. maar denk dat ik erg chagrijnig word als iedereen maar constant z'n mening loopt te verkondigen. Bah Bah!
     
  18. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Het is mij ook echt opgevallen dat sinds ik zwanger ben mensen ongevraagd hun mening over alles en nog wat geven. En daarbij ook maar meteen mij moeten te vertellen hoe ik dingen moet doen. Ehh pardon?? Op mijn 22e zijn wij ervoor gegaan en pas zwanger geraakt met 23. Vlak voor ik positief testte heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Je raad het waarschijnlijk al, (nu we het toch over vooroordelen hebben), iedereen denkt dat we trouwen omdat ik "jong" zwanger ben geraakt. Pffff we hebben allebei een vaste baan wonen gekocht zijn al 6 jaar samen en bezegelen onze liefde met een huwelijk en een kind. Dus nee het is geen moetje haha we hebben ons leven gewoon goed op rails. Wat heeft leeftijd ermee te maken..
     
  19. bibinijmegen

    bibinijmegen Fanatiek lid

    6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik was 21 toen ik mijn oudste kreeg
    die is inmiddels 12 en nu weer zwanger
    meid trek het je niks aan
    mensen hebben vaak een vooroordeel.
     
  20. Brabantsmeisje

    Brabantsmeisje Bekend lid

    13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik had ook graag veel eerder moeder willen worden, maar ik was een laat bloeier qua relatie.

    Bij mij was het trouwens omgekeerd. Ik word volgende maand 29 en ben nu zwanger van onze eerste. Ik kreeg vorig jaar al opmerkingen dat ik maar eens op moest schieten want ik was al bijna 30.
    En nu krijg ik af en toe naar mijn hoofd, dat mijn moeder zeker wel erg blij is dat ze oma word.. want ik liet haar wel lang wachten.
     

Deel Deze Pagina