Waarom denken mensen zo makkelijk over huisdieren??

Discussie in 'De lounge' gestart door San1984, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Zou idd even navraag doen. Lief dat je nog zo met de beestjes bezig bent en dat je je nog betrokken voelt. Ik vind het overigens de verantwoordelijkheid van je schoonzus, maar die neemt het blijkbaar niet.

Iedere zomer vangt de dierenbescherming 13.500 gedumpte dieren op. Het is toch verschrikkelijk triest.

2. susy26

susy26 Niet meer actief

3. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd.

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik snap dat je niet zo met dieren of mensen omgaat.. Maar ik denk alleen echt niet dat slangen cavia's gaan eten.. De meeste slangen tot een kilo of 3-5 eten gewoon muizen en ratten.. Bevroren ook nog eens.. Maar zeg daar gewoon iets over, dat je het niet wil hebben en dat je er niet zo blij mee bent dat het zo achter je rug om gebeurd om zo maar te zeggen..

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Bah, wat een achterbakse en gevoelloze actie van je schoonzus. :(

Als het familie van mij was zou ze echt de wind van voren krijgen. Gelukkig is het dus maar familie en geen goede vriendin want dan zou de vriendschap snel bekoeld zijn. En dan ook nog tegen de kinderen willen liegen en zeggen dat de arme beestjes overleden zijn?! Wat een ruk mentaliteit, dat die mensen 'snachts nog rustig kunnen slapen! ;)

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    En hoeist afgelopen?

7. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maaruh. .... slangen moeten toch ook eten?? Is toch ook zielig als ze die laten verhongeren ?
    En ja is balen dat ze uit jouw nestje komen, maar het is gewoon de natuur en als iedereen zo zou denken zouden we zelf ook geen vlees meer op ons bord hebben.....

8. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik heb 4 jaar geleden ook 3 cavia's gratis opgehaald via Marktplaats. Wat ben ik toch naïef, ik heb er helemaal niet aan gedacht dat mensen ze ook gewoon als slangenvoer willen hebben. Gelukkig zijn de 3 die ik heb opgehaald heel gelukkig in het riante hok wat ze hier hebben! :)
    Ik hoop dat die van jou nog 'gered' kunnen worden zodat ze in ieder geval, bij wie dan ook, een goed nieuw huis vinden. Want ik kan me voorstellen dat die niet helemaal was wat je had gehoopt als bestemming voor jouw nestje. Persoonlijk vind ik het ook een beetje vreemd dat jouw schoonzus ze te koop zet zonder overleg met jou...

9. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Maar iemand die slangen houdt, koopt echt geen cavia's via Facebook of MP! Die koopt diepgevroren eendagskuikens of diepgevroren of verse muizen.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik snap het hele probleem niet? Je reageert erg sterk.
    Is je schoonzus verplicht dan haar plannen met jou te delen, omdat de cavia's bij jullie vandaan komen? Wat een onzin.
    Als je zeker wilt weten dat ze een goed nest krijgen, haal je ze gewoon terug. Als zij er vanaf wil, zal ze alleen maar blij zijn als die beestjes zo snel mogelijk weg zijn.
    Daar hoef je dan toch niet een hele lijst aan verwijten aan vast te koppelen?

11. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Daar was ik weer met een update. Het verhaal zou nu zijn dat haar kleinkinderen niet meer naar de cavia's omkijken en dat ze daarom maar wegmoeten.

Tja, dan vind ik het nog niet echt een goede reden maar ja.

Na volgende week komen de cavia's weer bij ons wonen en gaan we kijken naar een ander huisje voor hun.

12. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Dus dit!

13. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Nou ik vind dat aangezien het haar eigen schoonzus is dat ze wel even contact met haar op had mogen nemen, als het een vreemde was waar ze de cavia's vandaan had gehaald dan zou het een ander verhaal zijn.

Mooi dat ze weer bij jullie komen en dat jullie er zelf een nieuw huisje voor zoeken.

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Fijn dat ze terug komen en een huisje voor ze gezocht word!

15. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Schoonzus woont praktisch naast ons, dus dan vind ik het een beetje lullig dat ik op Facebook moet lezen dat ze die beestjes weg doet.

Het was mijn eerste nestje ooit van een huisdier.

Ik vind het ook heel makkelijk van haar om nu haar kleinkinderen eigenlijk de schuld te geven dat die beestjes weg moeten. Oma is volgens mij de eindverantwoordelijke voor de beestjes.

Maar goed ik houd er gewoon niet van dat er mensen zijn die totaal niet nadenken als ze een huisdier aanschaffen.

16. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Niet iedereen is hetzelfde. Het gemakkelijkst is toch wel om dat dan gewoon te accepteren en niet te willen dat iedereen doet en redeneert zoals je dat zelf doet of zou doen...

Goed dat je ze teruggehaald hebt, als het je zo frustreerde en succes met het vinden van een ander huisje voor ze.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het is en blijft een achterbakse actie van haar, een normaal mens had dat vantevoren even tegen je gezegd natuurlijk. Waarschijnlijk wist ze dit ergens ook wel en had ze daarom het lef niet om met je te praten. En dan idd het excuus dat haar koters er niet meer naar omkijken....goed voorbeeld voor je kinderen ben je dan ook. 'Neem een paar levende wezentjes in huis, als jullie er geen zin meer in hebben doet mama ze gewoon weg hoor....' Bah, dat zou hier echt niet gebeuren. 😡

Top van jou natuurlijk dat je ze terug neemt en een fijne nieuwe plek voor ze zoekt, jij hebt je hart op de goede plek! 😊👍🏼

18. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dan reageer je toch dat je ze op komt halen en dan zoek je een ander huis. Jammer dat ze zo met de diertjes om gaat maar ik zou het vanaf hier dan wel zelf in de hand willen hebben wat er met ze gebeurd.

19. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik kan je gevoel wel begrijpen. Ik zou het ook niet zo leuk vinden. Uiteindelijk zijn het nu haar huisdieren dus mag ze zelf bepalen wat ze er mee doet. Maar het was wel netter geweest als ze jou had ingelicht dat ze de diertjes weg gaat doen of eventueel aan jou had gevraagd of je ze terug zou willen.

Het valt mij de laatste tijd ook op facebook erg op dat mensen hun huisdieren ontzettend snel weer weg doen. Hoe vaak ik niet pups van pas 4 of 5 maanden oud voorbij zie komen met de tekst: vanwege omstandigheden moet ik mijn pup weg doen...........
    Of: vanwege tijdgebrek kan ik mijn pup niet de nodige aandacht geven....Oh en dat wist je 2 maanden geleden nog niet?;):(

20. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik heb de cavia's vanmiddag opgehaald en we gaan er samen nog even over nadenken of we niet gewoon de cavia's van schoonzus ook gaan houden.

We hebben al een halve dierentuin thuis, dus 2 cavia's erbij kan eigenlijk ook wel(naast de 3 andere cavia's, 2 konijnen, 4 sluierstaartvissen, 1 kater, 1 logeerhond en o ja ook nog 1 kind ;) )

Komt wel goed met ze. Alleen schoonzus moet geen huisdieren meer nemen. Heeft nog een hond waar weinig pit in zit, maar ik vrees als de hond geld gaat kosten dat ook de hond op zoek kan naar een ander huis.

Deel Deze Pagina