Waarom denkt iedereen het beter te weten? (opvoeding)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bij mijn sm zou dat ook niet werken hoor;) die zou dan zeggen van ach ja ze is ouder enz enz of die deed dat niet blablabla.
    Mijn schoonfamilie is soms zo vermoeiend qua opmerkingen of discussies dat ik sinds kort maar begonnen ben om het te negeren en er proberen niet naar te luisteren.

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O, dan heb ik nog 1 jaar en 3 maanden om ook op te groeien! :D

Grapje hoor! Mijn moeder geeft weleens tips maar dat zijn altijd echt tips en worden op een open manier gebracht of als vraag gesteld waarbij ze daadwerkelijk geïnteresseerd is in het antwoord. Die zet mij dus zelf weleens aan het denken op een hele fijne opbouwende manier.
    Mijn schoonouders passen wel op voor ze commentaar leveren haha! Ik erger me altijd aan die mensen dus het maakt niet zo uit wat ze zeggen. :) Maar ik trek het me nooit aan ofzo, ben echt wel heel zeker over mijn opvoeding.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    In mijn familie hebben ze er nog wel eens een handje van o hem te corrigeren terwijl ik er al mee bezig ben..grrrr.

Toen hij nog kleiner was en nog fles kreeg werd me ook wel eens gevraagd (als hij bleef jengelen) of ik hem wel een fles gegeven had?? Duhh tuurlijk dacht ik dan. Op een gegeven moment zei ik dan gewoon van '' nee, we geven hem geen eten meer, is veelste duur'' en dan met een knipoog. Maar de boodschap was wel duidelijk.

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Mijn eigen moeder geeft nauwelijks tips. En als ze die geeft, is het op normale toon.

Schoonmoeder mag ik zo wie zo absoluut niet. Ook mede doordat ze mijn huis verbouwd, omdat zij vindt dat het praktischer is. Als ik er bij ben zet ik alles weer waar ik het wil als zij nog bezig is met de boel verbouwen. Als ze de wasmachine vol ziet gaat ze die leeghalen terwijl ik 100keer zeg dat ik het niet wil. Met de 101e keer loop ik weg met kwade afkeurende blik al hoofd schuddend. Houdt ze vanzelf op.
    Over opvoeding kleinzoon, bemoeit ze zich ook mee, maar op gebiedende wijs. Je MOET dit, je MOET dat. En ow ja, via baby praten. Net gegeten... Ow je hebt honger he? Ik zeg tegenwoordig ow ja joh, zou je denken? Weet je dan hoelaat hij heeft gegeten? Ze komt dan net binnenvallen dus ze heeft er geen benul van....

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    sweetchocolad
    ow dat is zo irritant:( Altijd jammer als mensen niet willen luisteren..

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ow daar ken ik dr ok nog wel paar van!
    daniel had paar maand geleden darminfectie wat door dokter door niezen etc kwam (hadden net ervoor feestje gehad, waarschijnlijk had hij het daar opgelopen) zegt SM: ja dat komt omdat ze hem alles laat eten! :(
    en zo heeft ze nog veel meer. Mn eigen ma doet het gelukkig zelf veel minder, die weet hoe irritant dat het is.

oh en vamiddag nog 1! daniel had genoeg, probeerd de schipper er toch nog paar happen te geven en werd boos dat daniel het uit zn mond laat vallen. Tja, hij had gewoon genoeg!:x

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat vind ik ook wel reeel. Ik hecht daar bij onze bank gaan waarde meer aan, maar bij anderen gaan zijn schoenen uit. Dat lijkt me logisch.

Ik vind wel dat ik een kind terecht moet kunnen wijzen als de ouders er niet bij zijn. Anders ga ik niet met zo'n kind op stap. Ik moet er wel vanuit kunnen gaan dat er naar me geluisterd wordt als je een stuk gaat wandelen, anders durf ik de straat niet op. Daarbij geldt natuurlijk wel dat ik nooit zal slaan of dergelijke.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zolang het goed bedoelde tips zijn, en ook op een normale toon worden gegeven, denk ik er best nog wel eens overna.

Zowel mijn moeder als schoonmoeder hebben nog wel eens goede tips er tussen zitten.
    Klein voorbeeldje: Mijn dochter heeft veel last gehad van reflux, waardoor het slapen 1 groot drama was. Na 2 maanden was ik helemaal op (sliep een uurtje of 4 op een dag, en nog geen eens aaneengesloten). Mijn schoonmoeder kwam binnen om de boodschapjes te brengen, en ik barsten in janken uit. Ze pakten mijn dochter op, legden haar op haar buik. Ik heftig protesteren "dat mag niet, wiegendood" etc, maar binnen 5 minuten sliep ze ruim een paar uur achter elkaar................

Ook met mijn moeder wissel ik wel eens van gedachten: Mam, hoe deed jij dat nou??:D Dan kijk ik of haar antwoord past in onze ideeën.
    Zo doe ik het ook vaak met mijn schoonzussen en vrienden die kinderen hebben. Gewoon lekker van gedachten wisselen.

Tja...... zodra mensen gaan zeggen dat ze achter loopt, bepaalde dingen niet doet etc. dan is mijn enigste antwoord: Zodra ze 18 is en ze doet het nog niet ga ik me zorgen maken. Klaar!

Mijn dochter eet ook gezellig met haar handen. Eten vliegt ook nog wel eens door de huiskamer heen. Gelukig hebben we 2 stofzuigers rondlopen die er geen probleem van maken.
    Wel krijg ik vaak rare gezichten als ze haar zien eten. Hoe moet ze anders eten ontdekken?

Oja, ik word over een paar maanden 31, maar de ongevraagde tips blijven nog wel eens komen. Ach...... Misschien een jong uiterlijk:D

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb er niet zo veel last van... Ben wel behoorlijk zeker in mijn houding als moeder. En heb een makkelijk kind waardoor ik niet veel tips nodig heb.

Mijn schoonmoeder wilde nog weleens vragen waarom wij iets zo of zo deden met bijv slapen, want vroeger deden ze het zó.... Dan zeiden wij gewoon: ja, maar vroeger stierf zoveel procent aan wiegendood....
    Of we zeggen: Ja vroeger wel, maar gelukkig zijn ze nu een stuk wijzer door onderzoek.

Ben je meteen klaar.

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Hahahaha, die is goed zeg!!! :D :D. Vind het alleen wat te veel uit m'n hoofd leren en eigenlijk wil ik me helemaal niet verdedigen.

Ik heb ook zo'n situatie met m'n schoonmoeder, ze is onderhand een orakel van ongevraagde adviezen. :p Ons zoontje is nu eenkennig en ze vind dat ZOO moeilijk (eerst huilde hij niet bij haar, nu wel) dat ze het niet los kan laten en echt continu bezig blijft erover. Onlangs heb ik gezegd dat ik vind dat ze zich veel te veel bemoeit. Ik mocht niet eens een speelkleed bij mij in de buurt leggen, want hij kon toch gewoon in de box vond ze toen we bij haar op visite waren!! :$ :$. Nu vraag ik je, waar gaat dat over? Ik heb het toch gedaan natuurlijk, met de woorden, je hoeft het er niet mee eens te zijn (ik was nog vrij rustig). Maar daarover belt ze dus de volgende dag m'n vriend dat ze dat helemaal niet leuk vond. Dus ik haar teruggebeld, en nu hebben we ruzie! Ach....vervelend natuurlijk, maar ik laat het nu maar even hoor. Want ze gaat ECHT te ver. Zo hoog kan het dus ook oplopen ;) :(

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Oooooo, om GEK van te worden, hier precies het zelfde!!! ;) ;) Hoe ga jij daarmee om? Ik kan eigenlijk niet anders als eens in de zoveel tijd boos worden. Weet echt even niet hoe ik het anders moet doen, ja naast me neerleggen. Misschien ben ik nog iets te onzeker nu ik pas moeder ben. ;) Zucht...

Deel Deze Pagina