Waarom diksap?

Discussion in 'Voeding' started by Snoopy1979, Jun 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Voor degenen die hun baby of dreumes diksap geven, waarom geven jullie dat? En waarom geen water of, als je borstvoeding geeft, borstvoeding?
    Heeft diksap behalve het smaakje, nog een toegevoegde waarde?

Vroeg ik me opeens even af ;). Ik wil Eva best diksap geven, maar vraag me eigenlijk ook af waarom ;).

groetjes,
    Snoopy

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij heeft het geen toegevoegde waarde. Mirre krijgt alleen maar BV trouwens. Zoveel drinkt ze niet, dus ik durf het nog niet zo goed aan.

Tzt eerst water, eventueel thee. Denk ik ... ;)

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het heeft idd geen toegevoegde waarde, mijn zoontje heeft het nog nooit gehad.
    Kreeg tot een jaar enkel bv en bij de oma's een paar verdwaalde slokken water en karnemelk.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik dacht eerst dat het misschien wel toegevoegde waarde zou hebben, omdat het dus van fruit gemaakt is. Maar er zitten dus waarschijnlijk alleen de suikers ervan in?

Ik heb een gratis fles gekregen, ik denk dat ik het zelf maar ga drinken dan ;). Eva krijgt wel af en toe wat slokjes water met een antilekbeker, meer om te oefenen omdat wij het leuk vinden (en Eva ook!). Maar stelt niet veel voor, het meeste zit na afloop op haar t-shirt ;).

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    het heeft idd geen toegevoegde waarde, maar als je een kindje hebt wat echt water en thee weigert en geen flesvoeding meer krijgt, dan moet je wat ;)
    en dan is diksap gezonder dan ranja, diksap zitten enkel natuurlijke suikers in, uiteraard ook heus wel wat vitamientjes maar daarvoor hoef je geen diksap te geven ;)

6. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Ik geef voornamelijk water, want behalve een smaakje heeft diksap volgens mij geen toegevoegde waarde.
    Soms doe ik een klein beetje diksap in het water, maar meer voor de afwisseling. Ze drinkt er evengoed maar een paar slokjes van.

7. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik geef diksap omdat Sofie nog maar 3 flesvoedingen krijgt. En ik vind dat ze meer dan alleen die 3 flessen moet drinken. Water heb ik weken geprobeerd maar dat lust ze echt niet. Bovendien gingen we op vakantie naar een warm land en vind het belangrijk dat ze dan genoeg vocht binnen krijgt. Geef ook geen borstvoeding meer (helaas). Ze krijgt trouwens maar een een bodempje diksap met heeeeel veeeel water.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Zo te lezen wordt het dus vaak gegeven aan kindjes die geen water lusten, en met flesvoeding hebben kindjes soms dus wel meer water nodig.
    Dan bied ik Eva af en toe wel water aan, om te wennen. Ik heb toch het liefst dat ze water leert drinken in plaats van diksap. Maar ze zal voornamelijk nog borstvoeding krijgen het eerste jaar.

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik geef het heel soms (drink het zelf meer). Ben er wel mee begonnen nadat mijn zoontje gewoon water dronk. En doe er echt maar een paar druppen in. Heeft idd geen toegevoegde waarde behalve dan een andere smaak.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik ben er bijna 2 maanden geleden mee begonnen omdat na zijn oorontsteking hij alleen nog maar melk/karnemelk wilde drinken... En dat lijkt me ook niet zo gezond als het advies 300cc op een dag is. Nu krijgt hij dan diksap want hij moet toch wat drinken, en dat minder ik langzaamaan. Zo doe ik dat ook met de thee met melk, steeds ietsje minder melk. En dan hoop ik dat we op een gegeven moment gewoon weer op water en thee zitten...

11. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Remy heeft het ook wel gedronken maar ik geef nu tropicana dat heeft in tegen stelling tot diksap wel een gezonde toegevoegde waarde. Diksap is idd meer voor kindjes die geen water drinken zonder smaakje

12. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    ik geef Jesse rooibosthee met een smaakje dat gaat er beter in dan water en lijkt me gezonder dan diksap, maar af en toe klein beetje diksap met water lijkt me ook niet slecht toch?

13. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    foutje :)

14. emmie

emmie Niet meer actief

nou ik vind diksap/ roosvise geven prima hoor! gewoon een heel klein scheutje en de rest water. wat is daar nou mis mee? op den duur mogen ze toch best wel eens wat anders dan melk of water? niet omdat het iets toevoegd, maar gewoon nomdat het lekker is voor de variatie! Seff krijgt elke middag een flesje roosvise (soms wel 2) so what!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    @emmie: ben ik helemaal met je eens hoor.

Ik vind absoluut dat een kind niet hoeft op te groeien met te veel zoetigheid en snoepjes ed vind ik ook echt niet nodig, maar een flesje sterk verdunde diksap moet kunnen hoor. Soms vind ik dat sommigen wel erg ver gaan, zelf drink je ook niet de hele dag water lijkt me.

Dus ja, jesper krijgt wel eens sterk verdunde diksap, hij krijgt verder nog maar 2 flessen melk en water neemt hij niet. Wel drinkt hij ook wel eens thee.

16. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    f en toe een flesje is niets mis mee. Alleen zou ik er wel voor zorgen dat mijn kind niet de hele dag limonade loopt te lurken. Dat is bijvoorbeeld ook slecht voor het gebit. Dus geen flesje diksap/roosvicee/limonade mee naar bed bijvoorbeeld.

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Oh nee, mee naar bed wordt hier ook zeker niet gedaan...

Maar Louise krijgt net als Seff lekker voor de variatie wat diksap/roosvicee/thee etc. Ik drink ook diverse drankjes gedurende een dag. (al lust ze graag water dus dat krijgt ze het meeste).

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    Nee hier ook absoluut niet mee naar bed, maar Jesper krijgt sowieso geen drinken mee naar bed.

Ik zorg er wel voor dat als hij diksap oid krijgt dat hij dat flesje leegdrinkt en er niet de hele tijd aan loopt te lurken ivm de tandjes. Verder drinkt hij het ook wel uit een gewone beker, vindt hij mega interessant. (wij iets minder, wat een knoeiboel haha)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik drink overdag eigenlijk alleen maar water. Dus dat zou ik Eva eerder aanbieden dan diksap. En wat betreft de variatie, wat een kind niet kent, dat mist hij/zij ook niet. Het is toch ook niet zielig dat een kind een half jaar lang alleen melk krijgt? (nu smaakt borstvoeding wel telkens anders). We zijn net begonnen met bijvoeden, dus voorlopig genoeg nieuwe smaakjes voor Eva. En ik geef borstvoeding, dus voorlopig is iets anders nog niet nodig. Ik hou het dus voorlopig bij borstvoeding en af en toe een slokje water. En dan zien we wel weer verder als Eva 1 jaar is.

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad Snoopy, het ligt ook aan de leeftijd van je kindje, want Louise is al 1 jaar ;)
    Toen ze Eva's leeftijd had, kreeg ze ook alleen flesjes melk en soms wat water.

Share This Page