@snoopy: nee hoor, eerste half jaar kreeg Jesper ook zeker alleen maar melk! Toen hij 7 maanden was kreeg hij af en toe thee en water erbij en sinds een paar week krijgt hij ook roosvicee. En tuurlijk, wat ze niet kennen zullen ze ook niet missen, maar ik zie gewoon niet in waarom ze niet een flesje roosvicee zouden mogen.
Hier ook af en toe flesje diksap. Als het erg warm is krijgt Damian wat extra te drinken , water moet hij absoluut niet en thee ging niet lekker (steeds verslikken). Hooguit 2x per week ofzo.
Esmee krijgt meestal thee af en toe een tuitbeker diksap of wikki dit krijgt ze hooguit 1x perdag. Esmee drinkt alleen savonds voor het bed gaan nog een fles melk (pyjamapapje)
Ik snap al die comotie niet zo rond diksap. Deyna drinkt ook oa diksap. zelf drink ik ook niet alleen maar water....
Sara geef ik elke dag een heeeeeel klein beetje diksap. Ze moest niks van water hebben. Dit ben ik nu aan het oefenen. Steeds meer water i.p.v. diksap. Als het flesje leeg is dan is het leeg. Rooibosthee vind ze trouwens ook lekker of water met citroen.
nou ja hier natuurlijk ook pas later! Toen Seff nog maar een paar maand was kreeg hij ook alleen maar melk, van al dat andere moest hij maar niets hebben, zelfs water niet! toen heb ik een keer kabouterfeest thee geprobeerd en dat ging er goed in, maar nu sinds de laatste tijd is het eigenlijk pas dat hij ander drinken krijgt omdat hij nu natuurlijk ook minder melk krijgt, als je kindje nog maar een paar maand is zou ik er ook nog zeker niet aan beginnen!
Commotie om diksap is het niet hoor... ik wil gewoon weten waarom ik mijn kind iets zou geven. Ik zie er zelf niet echt het nut van in, daarom was ik benieuwd wat de toegevoegde waarde ervan was. Ik geef borstvoeding, dus in principe heeft Eva geen ander vocht nodig. Ze krijgt nu alleen wat water, om te oefenen uit een antilek-beker, maar niet omdat het nodig is, ze krijgt er nu ook maar weinig van binnen. Voorlopig hou ik het gewoon bij borstvoeding, dat smaakt al gevarieerd genoeg en dan zien we met 1 jaar ongeveer wel weer verder.
Snoopy: ik doelde ook niet op jou maar dit onderwerp is al meerdere malen geweest en dan wordt er iedere keer zo fel gereageerd omdat er suikers in zitten. Alsof kindjes geen suiker meer mogen. Voor alles geldt denk ik dat zolang je het met mate geeft er niks aan de hand is. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, als jij diksap niks vind dat moet je het niet gaan geven.