nu de opvolg melk op is..en Seff aankomende woensdag 1 jaar is ben ik nu volledig over op de verse halfvolle melk van campina. Dus zo doe ik het nu: s'ochtends 180cc halfvolle melk (warm maken) en dan 4 scheppen bambix erbij 10.00 fruit gepureerd 2 á 3 stuks 12.00 broodje + 150cc halfvolle melk 16.00 drinken+ tussendoortje 17.30 warmeten (zelfgemaakt) + yoghurt 19.00 flesje melk 135cc + en ik doe nog steeds 2 schepjes nutrix erdoor.. Wat vinden jullie van ons schema? liefs Emmie
Hoi Emmie, Persoonlijk vind ik wel veel melkproducten in je schema voorkomen. In totaal ruim 500cc. Volgens mij is 300 cc genoeg met een jaar.... Maar goed wij zijn nog op de opvolgmelk (ivm koemelk allergie) en zitten op dit schema: 7.30 fles 150/5 9.30 fruit 11.30 broodje met sap of een beetje soja melk om te proberen. 14.30 tussendoortje, koekje, fruit, broodje net wat er is en drinken. 16.30 warm eten zonder toetje 19.30 pap 180/6 en 4 scheppen bambix
Volgens mij doe je het hartstikke goed, en als seff tevreden is, is het goed toch. Qua hoeveelheid melk is het misschien iets veel, Louise krijgt al een tijdje geen avondfles meer dus misschien kun je proberen die te laten vallen of de ochtendfles vervangen door een broodje met wat thee ofzo.
Ik vind persoonlijk dat hij teveel melk binnenkrijgt. Ik zou dus de melk wat gaan verminderen. Zoveel heeft hij echt niet meer nodig. Alvast woensdag een hele fijne dag gewenst!
thanx! Dus dan heb ik 3 opties: of s'ochtend ipv melk een broodje met thee of s'middags bij het broodje een bekertje sap ipv melk óf de laatste fles eraf..... mmmmm moeilijk!
Wij hebben precies hetzelfde schema. Het lukt me niet om hem van die laatste fles af te krijgen. Het betekent voor hem dat het dan bedtijd is. Ik geef hem gewone melk. Dit drinkt hij nl heel erg goed. Iets anders drinkt hij bijna niet. Vind het niet lekker en trekt er een heel vies gezicht bij. Hij is ook niet dik. Volgens het CB mag hij best wat meer aankomen! Hij krijgt op een dag zo'n 500 ml zuivel binnen.
Wij zijn nu ook de fles van 13.00 aan het afbouwen. Jelle krijgt nu nog 90/3 en van de week wil ik gaan proberen of hij ook zonder die fles gaat slapen. Dan zou hij nog 2 flessen van 180/6 krijgen (7.30 en 19.00) De fles van 19.00 kan ik echt nog niet laten vallen, hij drinkt hem nog zo gulzig leeg.
ja die laatste is gewoon ook nog zo lekker, gewoon een afsluiter van de dag, nog even lekker op de bank, lekker vol buikje, lekker knuffelen en dan naar bed! mn schoonzusje heeft een 3ling van 3 jaar, en die krijgen ook nog iedere avond voor het slapen gaan een papfles!
Lijkt me een prima schema. Hier zo ongeveer hetzelfde, mijn zoontje drinkt alleen geen melk bij zijn boterham en krijgt voor het slapen gaan iets meer melk.
Ziet er goed uit toch je schema volgens mij. Wij hebben het volgende schema: 8:00u ontbijt = opvolgmelk met brinta 10:30 tussendoor 1 = fruit (2 stuks) 13:00 lunch 2 boterhammen + yoghurt na 15:30 tussendoor 2 liga/soepstengel of babykoekje 18:45 avond eten + soms een toetje (fruit of vanille yoghurt of gewone yoghurt) tussendoor over de dag 3 volle bekers water, diksap de laatste fles hebben wij eraf gekregen door zijn avond eten wat later te doen. een keer geprobeerd en dat ging eigenlijk direct goed. Heel soms wordt hij sávonds laat nog wakker en krijgt dan een flesje opvolgmelk, maar dat is zelden.
ok nu doe ik het zo: s'ochtens 180 melk + 4 scheppen bambix bij zn broodje nu gewoon drinken na het eten yoghurt en dan zn laatste flesje 150 water + 4 schepjes pyjama papje (zit opvolgmelk door) is het zo dan beter qua melk producten?
Klinkt helemaal goed. Ik vraag me wel af (gewoon als vraag, niet als commentaar) waarom je zijn fruit prakt? Ons schema ziet er globaal zo uit: 's ochtends papfles (180 + 6 met Bambix) Tussendoor diksap met 2 liga's Lunch broodje (sinds kort zonder korstjes, die hoeft madam niet meer) en een fles (150 + 5) Tussendoor diksap en fruit Avondeten met de pot mee of een 15 mnd + potje Olvarit en volle yoghurt
Ik ga er heel even met de staafmixer doorheen, nou omdat seff die stukjes niet goed weg krijgt, maar nu doe ik wel af en toe stukjes hoor zoals gisteren hebben we samen kers gegeten en heb ik banaan en meloen ik kleine stukjes gemaakt. dat is zacht fruit dus dat lukt nu wel.