Waarom dingen achterhouden gyn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiekies, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Spanje en Nederland een EU, maar toch zijn bepaalde regels en wetten gewoon anders... Onze gezondheidszorg zit heel anders in elkaar dan in Spanje... Hier zijn gewoon regels dat je een jaar bezig moet zijn...

En ja als er merkbaar iets is, waardoor je PCOS zou kunnen hebben dan snap ik het... Ik ben bijv na 9 maanden bij de huisarts beland, maar ik had 2 mooie cyclussen van 28 dagen en opeens 119 en 88 dagen, vanuit dat feit zijn ze gaan onderzoeken. Maar er zijn hier in Nederland vrouwen die het niet eens zelf proberen...

Weet je ik vind het jammer dat ik opgelegd krijg wanneer ik moet vrijen met mijn man... Zou het liefst zelf proberen en zonder ziekenhuis advies vrijen... Gewoon van elkaar genieten, dat kan nog wel, maar toch is het anders... Ik snap dan niet dat mensen hier bewust voor kiezen... Daarbij succes met de hormonen die je krijgt hoor... Ik word er letterlijk ziek van en krijg ongelooflijke, jeuk en opvliegers en dan zijn nog de minste dingen... Haar uitval, huidontstekingen op mijn boven benen, moodswing om op te schieten!! Ik verander in een boosaardige heks... Gelukkig weet mijn man er mee om te gaan, maar geloof me nou, het werkt echt niet goed voor je relatie...!!!

2. Jossje123

Jossje123 Lid

10 okt 2012
    75
    0
    0
    Hoi,

Ik wil ook even reageren.

Ik loop nu na 1 maand bij de gyn en zit in een orienterend traject ten behoeve van het in beeld krijgen van mijn cyclus.

Ik merk dat er veel weerstand is van mensen wanneer je meteen vraagt om een verwijzing. Ik had er zelf echter echt behoefte aan. Ik werd in mei ongepland zwanger en dit is met bijna 16 weken in september misgegaan. 4 sept curretage. Er was iets met met rhesusfactor en daarbij was ik als de dood dat t me nog een keer zou overkomen, en spookten de verhalen van een beschadigde baarmoeder na curretage door mn hoofd. De gyn zelf vind het echter ná een MK bij 16 wkn volledig 'legaal' dat ik onder behandeling sta. Ik moet nu telkens bloedprikken. begin november vogt er een gesprek met bevindingen.

Ik werd na curretage alweer op 4 okt ongesteld en op 15 okt had ik al een ei van 20.8 mm en zat ik dus al in mn vruchtbare dagen. Ik ben dus heel erg benieuwd nu.....

Mocht er uit de bevindingen van de gyn niks geks komen dan heb ik er geen bezwaar tegen als ik niet langer onder behandeling sta, echter zo zie je maar dat je soms ook heel snel bij een gyn kan komen.

Mensen die liegen is nauurlijk een ander verhaal

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    :( .. Gyns zijn er niet om voor te liegen.. Maar als iedereen dat voor zichzelf zou beseffen.. :)

4. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Oh Wat Jammer voor jou! Dat je een mk hebt gehad
    hopelijk krijg je snel een plakkertje!:)
    En jup jij hebt inderdaad gelijk' soms is het nodig dat je even raadpleegt
    een huisarts weet niet alles hoor;)

5. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Jossje, maar dan is jou reden toch ook meer dan logisch... Ik heb bij 14.5 wkn (in 2010) een MK gehad, dus snap het heel goed dat je dan die stap zet... Maar mensen die beginnen en meteen bij de gyn zitten omdat ze liegen vind ik niet kunnen...

Heel veel sterkte met dit verlies!! Als je wilt praten stuur maar een PB... Mijn zwangerschap was ook ongepland toen en nu is het moeilijk om zwanger te raken...

6. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, en Spanje heeft zijn overheidsfinanciën zo geweldig op orde dat het zich kan veroorloven om iedereen bij het minste geringste naar de gynaecoloog te sturen. *sarcasme alert*

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ja, wel als er 0,0 reden voor is en het alleen maar uit pure ongeduld is.

8. ikkehouvanjou

ikkehouvanjou Actief lid

9 feb 2011
    388
    0
    16
    Ik snap je probleem..
    Ik zou heel graag zonder gyn willen beginnen maar helaas door zwaar medicatie gebruik moest ik mij melden...
    je beter eerlijk zijn denk ik maar. is beter voor jezelf en voor de gezondheid je kindje.

Deel Deze Pagina