hallo allemaal ik ben 13 weken zwanger en erg last van darm klachten. (heb ik altijd al gehat) maarnu heel exstreem krijg er buikpijn van. en het doet zelfs zeer met poepen:x ben steeds bang om naar de wc te gaan omdat ik bang ben dat het weer pijn doet. en moet zelfs vaker poepen. hebben er hier meerdere last van.? mijn buik was eerst helemaal opgezet. nu niet meer dat is nu weg. mischien een vies onderwerp maar zit er eenbeetje mee. is hier iets aan te doen? of gaat het vanzelf over xxx sharon
Hoi Bull22, ik moet je helaas teleurstellen. Ik heb een spastische darm en heb gedurende de hele zwangerschap wisselende darmklachten gehad. Van obstipatie naar buikkrampen en weer terug. Ook met rustige tuseenpozen zonder klachten, hoor het blijft niet continu . Probeer goed te eten, genoeg vezels en genoeg drinken. Blijf in beweging. Als je echt obstipatie krijgt kun je, je VK of huisarts vragen om Movicolon. Ook werkt ieder dag een eetlepel lijnzaad door de yoghurt erg goed. Veel sterkte ermee!
ik had zelf voor de zwangerschap ook altijd last van een spastische darm...Ik ben toen roosvice laxo gaan gebruiken..en dat hielp,,kun je gwoon halen bij de super of kruidvat ofzo..genoeg vezels..ik heb veel fruit gegeten en begon elke morgen met een kom brinta met melk.... Koolzuur houdende dranken (cola enzo) werkt tegen... Veeeel drinken en zeker niet gaan persen...anders heb je straks aambeien... Bij aanhoudende klachten kun je bij je huisarts wel een laxerend middeltje krijgen... Ik ben nu 35 week en het is een stuk beter gworden dat ik anders ben gaan eten.. suc6
Iedereen poept hoor. Dus is niet een heel raar onderwerp, zeker niet tijdens de zwangerschap. Ik zal gewoon bij de verloskundige aankaarten.. die zien elke dag poep van vrouwen bij de verlossing (tenminste, 8 van de 10x wel).. dus die vinden het ook geen raar onderwerp.. Het kan verschillen ook per zwangerschap. In het begin.. (eigenlijk tot deze week) had ik elke ochtend last van krampen 'opstartprobleempjes noemde ik het maar' .. terwijl ik nu last begin te krijgen van obstipatie.. Zwanger zijn doet rare dingen met de mens. Maar ga er niet mee rondlopen omdat het 'genant' is.. onnodig pijn lijden..