Waarom doe ik dat nou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arti13, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zie een filmpje, in dit geval op een fb pagina, over de vleesindustrie. In denk en lees ook dat het schokkend kan zijn. Ik weet dat ik het beter niet kan kijken, maar toch doe ik het. Waarom? :(
    Ik ben nu misselijk, boos en verdrietig.

2. Metire

Metire Niet meer actief

heb ook zo'n film gekeken en nu ben ik al een tijd vegetariër.. vreselijk!

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Gek genoeg doe ik dat vaker met dat soort filmpjes. Dat je toch kijkt, terwijl je weet dat je beter niet kan kijken.

In dit geval, wij aten al niet zoveel vlees, maar nu,..... Voorlopig niets voor mij,....

4. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Ik heb dat ook een keer gedaan. Kijken terwijl je weer dat het niet leuk is wat je krijgt te zien.

Heb er 2 weken nachtmerries van gehad. En ik kijk dus echt geen filmpjes met waarschuwingen.

Maar ik denk dat je uit nieuwschierigheid kijkt. En omdat ik dacht ik kan er wel tegen. Maar dat was dus niet zo.

Gewoon niet meer doen de volgende keer;)

5. Neve

Neve Niet meer actief

Ik word er ook altijd misselijk en verdrietig van, en doet me steeds meer beseffen dat dit echt de realiteit is... Eigenlijk 'gelukkig' worden dit soort filmpjes gemaakt, dan gaan mensen hopelijk tenminste steeds beter nadenken hoe de vleesindustrie in elkaar zit en er bewuster mee om. Maar leuk is het niet om te zien, nee. :(

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    O nee die kijk ik niet... er gaan zoveel vreselijke filmpjes rond op facebook. Dan maar oogkleppen op. Zodra ik een foto of filmpje voorbij zie komen met iets wat ik niet wil zien druk ik op verbergen.

Ik heb weken nachtmerries gehad door 1 filmpje en ik wil het gewoon niet weten. Als ik iets wil weten zoek ik het zelf wel op :)

7. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Dat doe ik dus ook altijd. Of artikelen in de krant toch lezen over mishandelde dieren en vermoorde kinderen of zwangere vrouwen. En dan kan ik zo dagen van slag zijn....

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ja erg en eigenlijk weet je dat al, dat je dit gaat achtervolgen.
    Heb dan ook rot geslapen.

Deel Deze Pagina