Het is niet netjes om persoonlijk te worden. Dat je van mening verschilt met iemand, wil niet zeggen dat iemand dan maar voor dom uitgemaakt moet worden. Dat zegt meer over jezelf dan over degenen waar je het over hebt
Klopt allemaal maar als er belasting betaald moet worden hebben de mensen 1 of 2 katten en geen 4 en dat scheelt weer denk ik. Scheelt ook weer gedumpte beestjes in het bos en overvolle asielen omdat er veel beter zicht op is. Ik kan er dus enorm boos over worden dat mensen hun katten naar buiten gooien en juh...met een hond, cavia, vogel enzo doe je dat ook niet. En je kan wel heel hard roepen dat er geen beleid in gevoerd kan worden inzake belasting e.d maar wie gaat dan de schade betalen die (alweer) aan mijn auto is veroorzaakt door nagels? En ik heb helemaal niks tegen katten maar ik draai wel voor iets op waar IK niet voor kies en daarom vind ik dat het bij de baasjes gehaald mag worden.
Als jij daar bewijs voor hebt, kun je dat gerust verhalen op de eigenaar. De kat is immers zijn eigendom en is hij dus verantwoordelijk voor wat zijn kat doet. Dat is toch met een hond ook zo? Als die schade aanricht moet de eigenaar ook betalen.
Ik ben het er best mee eens dat schade achterhaald mag worden bij de eigenaar van de katten (mits je natuurlijk wel aan kan tonen dat het echt om de kat van die eigenaar gaat) maar niet dat je om die reden een kat zijn nek om mag draaien. En de mensen die wel vinden dat dat mag dat zijn in mijn ogen mensen met het IQ van een vistick en sta ik wel degelijk goed in mijn recht om persoonlijk te worden.
Nou, qoute even waar dat staat dan, wie dat geschreven heeft? Je hebt het over mensen binnen en buiten dit forum namelijk. Je valt een discussie binnen zonder goed te lezen. Ik denk dat iedereen het er hier over eens is hier dat geweld tegen dieren niet kan. Geen reden dus voor jou om op je achterste poten te staan en zo beledigend te worden.
Inderdaad. Duivenpoep heeft ook een gaatje in mijn lak gevreten, moet ik dan nu gaan opzoeken van wie die postduif is geweest? En hard roepen? Nee ik ben gewoon realistisch, zoiets kan niet worden gecontroleerd. 80 % van de mensen die ik ken die katten hebben houden ze binnen ( waaronder ik ) Je kan van die mensen niet verwachten dat ze kattenbelasting gaan betalen. Het woord zegt het al "Belasting" Als jij je kat binnen houdt, voor wie is het dan een belasting, tot wie is de kat een last? Moet je dan voor jezelf katten belasting betalen... hmmm... klinkt ook niet echt logisch toch? Daarom, ik denk niet dat een kattenbelasting DE oplossing is. Wat ik denk is dat er meer begeleiding in het aanschaffen van ELK beest moet komen. De gevolgen, oorzaken en verantwoordelijkheden van het hebben van een beest. En als je kattenbelasting gaat heffen raak je vaak de mensen die erg gek zijn met hun beestje maar niet nog eens de extra belastingen kunnen betalen. Maar ach, met wie ga ik in discussie? Voor sommige mensen is er maar 1 waarheid.
Ik val helemaal geen discussie binnen als je even terugleest dan val jij eerder een discussie binnen dan ik ik zal voor je quoten waar staat dat iemand het terecht vind om een kat te vergiftigen of je kan het zelf opzoeken het stond in het "jip en janneke" verhaaltje
Ik hoop niet dat je laatste zin voor mij bestemd was, maar met bovenstaande kan ik het helemaal eens zijn!
Wij hebben 2 katten die niet verder gaan dan onze tuin (willen we ook niet zijn onze katten en wij zorgen voor hun natje en droogje en een schone kattenbak) Er kwam weleens een kat in onze tuin kwam ook binnen en dat wil ik echt niet ik heb hem een paar keer een koude douche gegeven doormiddel van de tuinslang en nu durft hij niet meer te komen.
Inderdaad een goeie oplossing. Hebben wij ook tegen onze buren gezegd: Als je last hebt van de kat(ten) spuit je ze maar nat, maar ik geloof dat onze ene buurvrouw het wel gezellig vind dat de kat bij haar in de tuin slaapt. Ze vertelde pas nog dat ie zijn eigen stoel heeft, haha.
Ik hoef niet verder te lezen want ik heb niet gezegd dat JIJ zo denkt of doet maar wel dat JIJ het begrijpt en dus ook begrijpt dat er mensen zoiets doet. IK begrijp dat niet en vind het ook absoluut niet rechtvaardig. NIEMAND hoort een anders mens of dier te vermoorden!
Nee ik heb het over mensen die vinden dat alle katten vervelend zijn en de beste oplossing is de kat ervoor te straffen, en niet de mens.
heeeeeeeeerlijk om zo een discussie te lezen. @ Angelina, ik vind dat je netjes verwoord wat je bedoeld! Ik snap niet zo goed waarom het hondenverhaal telkens weer terugkomt, diegene kan toch een ik-heb-een-hekel-aan-hondenpoep-topic openen? Ik zou me werkelijk doodschamen als mijn buren/buurt last zou hebben van mijn dieren en het laatste wat ik dan zou denken is: ik heb ook last van de hond van 2 deuren verderop of kinderen of weet ik veel wat. Als ik zou weten dat ik overlast zou veroorzaken zou ik toch proberen te helpen met kattenwerende middelen. Andere mensen hebben niet gekozen voor mijn katten, ik wel.
Waarom blijf jij in godsnaam nog door gaan als je in je jip en janneke verhaaltje al gezegd hebt dat je meer dan genoeg gezegd hebt in dit katten verhaal .. Zit me zo dood te irriteren aan jou manier van posts Je spreekt jezelf zo tegen ... Sorry moest het ff kwijt...
* Heeeeeeeeeeeeeeeeele diepe zucht * Je moet niet het verhaal uit zijn verband rukken B en N, ik zal het nog simpeler uitleggen: Er zijn mensen op deze wereld, die hebben een hekel aan vernielzuchtige katten. Deze mensen schuwen er niet voor om geweld tegen deze katten te gebruiken. Als jij nonchelant omgaat met de klachten van deze mensen, zullen ze misschien je kat molestreren. dat is jouw verantwoordelijkheid, omdat de kat van jouw is, jouw eigendom. NOG EEN KEER: Ik haat geen katten, ik heb een hekel aan dierenleed, nee ik keur het niet goed, ik stel simpel de feiten vast. Ik zou willen dat ik jouw I.Q. had B en N, ipv een visstick, dan zou de wereld vast een stuk simpeler zijn Chantal: Is dat jouw bijdrage aan deze discussie? Of heb je ook nog iets zinvols bij te dragen?
Genoeg maar jij leest niet ... Jou bijdrage stelt ook niet veel voor, je spreekt je zelf zo erg tegen ..