Nou sorry hoor ... Mag ik ook wat zeggen, zijn gewoon frustraties hoor ,.... Word er stront ziek van dat er altijd maar negatief over katten word gedaan terwijl dat honden er ook wat van kunnen ... maar die mogen het .. En het voorbeeld wat je geeft slaat nergens op ... Het feit blijft gewoon dat ik niet vind dat mensen bij moeten komen klagen als ze zelf hun honden poep niet opruimen, zeg ik neits verkeerds mee volgens mij En heb het allang een keer geprobeerd om katten binnen te houden maar als ik geen verbetering zie van de kant van de mensen met honden waarom zou ik dan mijn katten binnen moeten houden ???
Als je niet wilt dat je kat ergens dood gevonden wordt, moet je er voor zorgen dat je er op let. Zo simpel is het. Nee, ik geloof niet in dierenleed nee, ik ben zelf vegetarier, maar dat neemt niet weg dat sommige dieren, hond, kat, paard, olifant, overlast kunnen veroorzaken. Als jij de instelling hebt: "Nou en?" dan moet je dus niet raar staan kijken als degene die de overlast heeft zelf het recht in eigen hand neemt. Dat bedoel ik. Mijn voorbeeld komt op hetzelfde neer als jouw: Zo lang een hond op mijn oprit schijt, mag mijn kat ook overal schijten. Slaat toch ook nergens op? Een betere wereld begint bij jezelf.
Ja dat is ook zoiets ik heb ook een hekel aan mensen die poep van de honden zo laten liggen. Bij ons is er een speeltuintje, daarnaast is de honden uitlaatplaats, maar heel raar er ligt nog altijd poep van honden in het speeltuintje, echt vreemd vindt ik dat. Onze hond doet het altijd netjes op de honden uitlaatplaats, en ik neem voor de zekerheid een zakje mee. Maar onze hond heeft een hekel aan op de stoep poepen dat zal niet zo lekker zitten denk ik , dus ik heb het zakje nooit nodig eigelijk Maar dat mensen dieren iets aandoen vindt ik vreselijk. Hoeveel katten er hier ook in de tuin komen, ik zal ze nooit maar ook nooit iets aan doen. En onze hond ook niet want die heeft er schrik van. De buren van mijn ouders hadden ook een kat. En die liep ook altijd vrij rond. De buren waren op vakantie, dus die kat liep gewoon al die tijd buiten. Op een gegeven moment gingen wij een keer bij mijn ouders op de koffie. En toen hoorde mijn man in de bosjes gejank van een kat. Dus hij kijken, heeft iemand gewoon alle nageltjes uit de teentjes getrokken van die kat nou ik wist niet wat ik zag :x. Hoe kan iemand zoiets iets doen, ik begrijp het niet. Mijn vader had al een vermoeden wie dat gedaan had. iemand bij mijn ouders in de straat die een hekel aan katten heeft. Wij naar de dierenarts en die schrok zich ook helemaal wilt. Ik zie dat nog zo voor me, en dat is nu al bijna 2 jaar geleden. Was zo zielig. Gelukkig heeft die kat het overleefd. Maar ik vindt het onverantwoordelijk van die mensen om die kat gewoon buiten te laten. Dus mijn ouders hebben hem verder verzorgd in die tijd. Toen ze thuis kwamen zeiden ze dat ze het vergeten waren nou zeg zo ga je niet met dieren om. Dus heeft mijn vader hem weggebracht bij een vriend van hem die heeft een boerderij, en het gaat nog steeds super goed met dat beestje gelukkig.
Ik vind een buurt met katten juist heel gezellig.. Moet ik tegen mijn buren zeggen houd jullie katten binnen wat die van mij zitten ook binnen en bevuilen jou tuin ook niet? Nee zo ben ik niet, waar moet het heen met de wereld!
Dat meen je niet!!! Ten eerste, ik snap niet dat de buren de kat tijdens vakantie niet binnen hebben gehouden.. Geen oppas kunnen krijgen misschien?! maar goed, kat wordt gestraft, terwijl dat beestje zo ontwettend is als ik weet niet wat.. En dan ook nog hoe haalt iemand het in zijn hoofd?! Mehn, ik vind sommige mensen echt wreed tegen over dieren..
Ik vind het ook heel gezellig hoor! En inderdaad, mensen kunnen tegenwoordig al niks meer hebben. Je krijgt bij wijze van spreke een blauw oog geslagen als je vraagt een een groep jongeren of ze het het wat zachter willen doen om 12 uur s'avonds. Mensen praten niet meer, mensen hebben lak aan elkaar, je moet tegenwoordig wel 10x nadenken voor je iets zegt omdat het negatief opgevat zou kunnen worden, toeter je vriendelijk naar iemand omdat diegene niet door heeft dat het stoplicht op groen staat krijg je een middelvinger naar je geslingerd enz.enz.
Wat erg van die kat zeg alle teennageltjes eruit wat zal dat zeer gedaan hebben bij het diertje. Verschrikkelijk, dat is gewoon martelen
Precies! Waar moet het heen met de wereld? Tegenwoordig, er wordt veel te weinig door mensen van elkaar geaccepteerd..
Maar waar trek je de grens? Wanneer is iets acceptabel en wanneer is iets overlast? En wie bepaald dat? Het voorbeeld van Bloem over de jongeren: Misschien vinden de jongeren het volume wel acceptabel, maar jij vind het overlast.... Wie bepaald dat dan?
Nou als je dan zo tegen dierenleed bent waarom zeg je dan dat ik er niet gek van op moet staan kijken als iemand mijn kat iets aan doet ? je geeft dan aan dat dieren leed dus mag .. mmmm beetje tegenstrijdig uitspraak van je ... En ik vermoord jou hond toch ook niet als ik er telkens eentje voor mijn deur schijt ... Een betere wereld begint idd bij jezelf ... Verder geen zin om in discussie met je te gaan, daar is het veel ste lekker weer voor
Nee hoor, er zijn namelijk genoeg malloten op de wereld die geen dierenliefhebber zijn en het recht in eigen hand nemen. Nogmaals, ik heb alleen een konijn. Mijn hond zal je niet betrappen aan jouw deur, mijn konijn ook niet trouwens. Geniet van het mooie weer!
Tja dat is moeilijk te zeggen.. Er is geen grens, omdat iedereen er anders over denkt.. En laat ik eerlijk zijn, dat is maar goed ook (dat iedereen anders denkt!)
En daar heb je het dus Moet je daarom een blauw oog geslagen krijgen omdat zij het wel acceptabel vinden? Tegenwoordig is dit vaak de realiteit namelijk. Respect voor elkaar is tegenwoordig ver te zoeken. Het kan ook zo bv: Ik loop naar de jongens toe en vraag aan ze: Zouden jullie iets zachter kunnen praten? Mijn zoontje slaapt namelijk en jullie zitten vlakbij zijn kamertje. Reactie: We zullen ons best doen, fijn dat u het zo vriendelijk vraagt. Dat is al iets heel anders dan hoe het tegenwoordig gaat. Wat maakt het voor de jongens uit als ze het iets zachter aan doen, wat verliezen ze ermee? Helemaal niks toch. Ik hou er bijvoorbeeld van om af en toen even het volume van mijn muziek omhoog te gooien. Ik heb bij mijn buren aangegeven dat als ze er last van hebben dat ze het moeten aangeven, dit is de normaalste zaak van de wereld vind ik.
een dier kwaad aan doen omdat het in je tuin poept kan niet, want dan heb je een hele lijst af te werken, denk maar aan vogels. Een kat binnen houden die altijd buiten is gewent kan ook niet, wij moeten ook toch eens na buiten anders worden we gek? een hond moet uitgelaten worden, ja, een jonge hond kun je leren waar hij wel en niet de grote boodschap mag leggen, maar hoe zit het de vogels enzo dan kunnen we daar ook over gaan zeuren, want ik heb toch een hoop scheit van die beesies om mijn huis en op mijn huis om gek van te worden, moet ik tegen die eigenaars ook zeggen houd je vogels binnen ? zoals misschien sommige wel tusen de regels door zullen lezen, deze topic kan beter gesloten worden want we schieten hier niks mee op.
Ik moet stiekem wel een beetje lachen om de kortzichtige ideeën van sommigen hoor... Ik zou bijna zeggen dat het topic OFFtopic is gegaan, maar da's volgens mij niet zo. Het gaat nog steeds over het pijn doen / vermoorden van dieren die jou, op welke manier dan ook, irriteren. Hmmm
hahaha, ik heb geen overlast van katten in mijn tuin, mijn honden zitten daar veel. Ze hebben er al een paar keer 1 te pakken gehad. Ik zeg het netjes tegen de eigenaren hoor, maar ik zeg er wel gelijk bij dat ik bordjes op mijn poort heb, met daarop een waarschuwing, dus dat ze met kosten niet bij mij hoeven te komen. (zo is het in de wet geregeld) Oh ja, mijn honden poepen alleen buiten de bebouwde kom, daar geldt geen opruimplicht. IN de bebouwde kom wel, en iedereen hier ruimt het daar ook netjes op. (komt misschien omdat het een dorp is, iedereen weet meteen wie wat heeft laten liggen) Maar katteneigenaren heb ik nog nooit de stront zien opruimen van hun geliefde katjes hoor. Dat moet allemaal maar mogen, lekker in de zandbak in de speeltuin, mmmm.
Nee, niet alleen dieren, ook jongeren blijkbaar . Grapje hoor Bloem, ik begrijp heel goed wat je bedoeld met respect voor elkaar. Ik denk ook wel dat we het in grote lijnen met elkaar eens zijn: De wereld is gewoon individualistisch ingesteld. Alecia: Nog een keer: Vogels, rendieren en andere wilde beesten, hebben geen eigenaar die je kunt aanspreken, een kat/hond/paard wel. Iemand heeft ooit gekozen voor dat huisdier en is er dus ook verantwoordelijk voor. Een kat is dus een HUISdier en geen wild dier. Ik zie trouwens niet in waarom er een slotje op dit topic zou moeten komen? Daarbij komt dat IK in ieder geval wil weten hoe het met het poezenbeest van TS is afgelopen.